06 March 2020

FRIDUME, NE BUDI PIČKA: Šajzerbiterlemon - Iza naših zidova (Geenger 2019)

Signal se nesumnjivo odbio od našeg jedinog repetitora


Ne želim da osporavam ulogu Repetitora u nastanku Mladog Rokenrola Srbije (M.R.Š!), ali pitam se da li su oni bili prvi iz kojih su svi potekli ili su bili prvi za kojima su krenuli mnogi već slični njima.

Pitam se i da li su Šajzerbiterlemon ono kako sam ja zamišljao da su Električni Orgazam bili/zvučali za svoju generaciju. Energetska plazmica (keks, a ne jonizovani gas). Kao neki nelagodan osećaj spoznaje da i tvoje telo igra ulogu u tvom životu i ima neke neartikulisane potrebe i želje, koje se opiru strimovanju, lajkovanju i selfi egzistenciji.
Ovaj osećaj mi je najači u novotalasno proleterskoj Jači koja svojim himničnim refrenom sugeriše generacijski stav.
A kad smo kod "novotalasja" blagi ska vajb koji provejava kroz Kroz dim još jednom me vraća u epohu kada su urbani duh i urbano telo udružili snage na ovim prostorima.
Na sve to, ime "Šajzerbiterlemon" zvuči kao zajebancija koja neće dugo trajati, koliko je 1980. moralo da se čini i ime "Električni Orgazam".

U intervjuu vebzinu Liman Crew ("posvećenom underground sceni") članovi benda pominju sledeće bendove kao svoje aktuelne slušateljske zanimacije:
FIDLAR, Slaves, Moldy Peaches
Idles, Damir Avdić, Drums
Rage Against The Machine, The Prodigy, Fox
Možda je slučajnost, ali obrni-okreni od ovih bendova mogla bi da se satka dosta dobra slika o tome kako zvuče Šajzerbiterlemon.
(I) niko ne pominje Repetitor.

Iza naših zidova u moj život stiže sa neoprostivim zakašnjenjem od malo manje od godinu dana i 27 godina. Zašto me ipak radi pitanje je kombinacije mog spontanog refleksa na sredinu u kojoj živim (i od koje uz dosta napora bežim), kao i mojih slušalačkih iskustava kojima poslednjih godina pogoduje šmekerska/hipsterska/instagramizovana žestina. Poput Idles.

Jedna moja poznanica kaže kako "svi ti Hali Gali Halid bendovi" liče jedni na druge i nemaju šta da kažu. Ako je ovo prvo, možda, i istina i nekako dolazi spontano sa kreiranjem i interakcijom unutar jedne scene (setimo se samo Njujorka s početka milenijuma), ovo drugo onda svakako rade na vrlo glasan i interesantan način.
Mislim ja, u svojoj 44-oj, svakako ne očekujem da me Šajzerbiterlemon prosvetle (spojleralert: to "ovih dana" uspeva Leonardu Cohenu koji u The Goal kaže: No one to follow/ And nothing to teach/ Except that the goal/ Falls short of the reach), ali mlade ovo može i treba da naježi. Kao kada neko stane tik pored njih, neko ko bi mogao da im se dopadne, ali možda ima kožnu bolest, loš zadah, neodoljiv parfem, ili žarku želju da ih pojebe.

Garažni rok trio iz Beograda, dva dečaka i cura (na bubnjevima).
Da na kraju kažem i nešto što ljudi očekuju da pročitaju u recenzijama. Ljudi-sise.

SELEKTAH: 8/10


1 comment:

  1. Ovo je moglo da izazove jezu kod moje gen. 58 mi je, a sad ovi klinci no way Pedro, možda neka manjina rusina. Eh.

    ReplyDelete