20 June 2009

LJUBAV JE... kad jedna nada napravi mesta drugoj

TIGA – Ciao! (PIAS)





Tiga, kao i nekoliko izvođača koji su se pojavili otprilike u isto vreme kada i on (mislim na Gonzalesa i Peaches) koji su, gle čuda, takođe Kanađani, svoj imidž gradi na eksploataciji vrlo ograničenog izvođačkog talenta koji u velikoj meri krči sebi put proračunatom samo-kontekstualizacijom. Šta zapravo hoće da kaže mudri Slobodan- i Tiga i ono dvoje pomenutih svoje „pop-persone“ grade na atraktivnom imidžu, snažnim vezama sa klupskom scenom (i njenim slično pozicioniranim predstavnicima), dok njihova muzika u impozantnoj meri koketira sa modnim svetom, koji opet, gde god da namiriše kemp, pop-art-glamur ili bilo kakvu homo-erotičnost mora da zabije njušku do kraja. Ta vrsta veze omogućuje i jednima i drugima najpoželjnije epitete na obe scene: aktuelni, glamurozni, provokativni, šik... Ali i profit.

Na svom drugom albumu Tiga u nameri menja jednu stvar dok je izvedba tek naoko „isto to, čak ne ni mnogo drugačije nego do sada". Pre svega, Tiga je u pomoć, pored starih znanaca Soulwax, pozvao i Jori-ja Hulkkonena i Jamesa LSD Soundsystem Murphyja, ali od njih nije zatražio da od njega prave pop zvezdu, već zvezdu plesne scene, ali po receptu za pop zvezdu! Iako je naveden kao ko-autor i ko-producent materijala, Tiga je, baš kao Britney, prepušten na milost i nemilost svojih producenata i, baš kao i ona, drži čitav materijal na okupu, bolje nego bilo šta drugo. Ciao!, istina, ne nudi takvu šarolikost kao Circus i tu je za analogiju sa Britney daleko zahvalniji prethodni Blackout.

Ciao! crpi ideje iz trenutne popularnosti italo (i svakog drugog) diska, koji više nego prija Tiginim ograničenim i sintetičkim vokalnim kapacitetima. Na pop pesmi se insistira tek u par navrata (totalni petšopbojs u Luxury ili irejžr u Turn The Night On), iako imate utisak da je sve vreme tako, dok u daleko većoj meri Tiga pesme pohodi kao neki androidni-MC upumpavajući dinamiku i energiju ponavljanjima rečenica koje bi se značenjski mogle definisati kao „(po)modni dadaizam“ (Beep-Beep-Beep ili Sex O’Clock- ne znam koja je bolji primer).

Ono čime Ciao! kida su fenomenalno isproducirane i još fenomenalnije iskomponovane sint linije čiji se koreni bukvalno mogu povući od Kraftwerk (Gentle Giant), preko prvih sličnih improvizacija u hip-hopu (bistibojasta Mind Dimension ili Shoes), preko ranog hausa, sve do neo-diska koji Italijani rade bolje. Kao kontrast njima, ili bolje rečeno- kao „savršeno dopunjujući deo“, imamo bazične, čiste, jasne haus ritmove, tek povremeno (nestvarnonestvarnonestvarno opaka Overtime) prošarane distorziranim basom kao na ranim remiks radovima Pet Shop Boys. Mada će nekima s pravom dizanje u ovoj pesmi zvučati kao stondirani rimejk Josh Winkove Higher State Of Consciousness.

I nemam više strpljenja da razvlačim priču o ovoj ploči, jer od početka želim samo da vam kažem- ovo je jedan od najboljih albuma ove godine. Nabavite ODMAH!

selektah: * * * * *










4 comments:

  1. dozvoli da se ne slozim... ovo je toliko ocajan album, da smo se sasa i ja slozili da nije vredan downloadovanja! umirali smo od dosade i jedva smo ga preslusali. tekstovi su toliko jadni da bole usi. nemoguce ga je preslusati vise od jednom. prava katastrofa. sigurno jedan od najgorih albuma ove godine.
    nenad

    ReplyDelete
  2. zaboravio sam da dodam - voleo bih da citam tvoju recenziju novog albuma DJ HELL-a...

    ReplyDelete
  3. moram priznati da sam razocaran tvojim sudom.
    mada, nesto kasnije cu recenzirati novog bob dylana... mozda se tu slozimo.

    za dj hell-a, moracu da vidim, jel dobar?

    ReplyDelete
  4. hm... hell je... iznenadjenje... osvezenje... duet sa brajan ferijem je za CITANKE!
    n.

    ReplyDelete