16 June 2009

Premijere: KORALINA I TAJANSTVENI SVET


Ne znam šta ste očekivali, ali malo je verovatno da to niste dobili




KORALINA I TAJANSTVENI SVET/ Coraline

r. Henry Selick

selektah: 6 /10


Neil Geiman. Nisam čitao. Gledao sam Stardust i to je samo uticalo da ostanem na onom „nisam čitao“.

Henry Selick. Trebalo bi da me bude sramota da priznam. Ali do pročačkavanja njegove biografije za potrebe pisanja ove recenzije verovao sam da je Tim Burton režirao The Nightmare On Christmas. A ne Henry. A Burton mi je, kao, jedan od najomiljenijih reditelja.

Lewis Carroll. Napisao Alisu. Čitanje iste i dalje deluje bezbednije od uzimanja LSD-ija.

Ian McShane. Bog.

Jennifer Saunders. Boginja.

Prvi je napisao knjigu po kome je drugi snimio film. Treći je poslužio kao očigledna inspiracija obojici. Četvrti i peta pozajmili su glasove (Mr Bobinskom i Miss Spink).

Sad podvucite liniju i saberite koliko vas ov(akv)a stvar zanima, a zatim pogledajte film da vidite da li ste u plusu ili u minusu. Ja sam tako uradio i evo rezultata.



Neil Geiman. Ni Coraline mi, nažalost, neće biti poseban podsticaj da se u budućnosti posebnije pozabavim njegovim delima ili ekranizacijama istih. Možda zbog toga što me ni del Torov El laberinto del pauno nije fascinirao kada su u pitanju devojčice i čudovišta. A, ionako, svi mi čekamo da vidimo Burtonovu Alisu.

Henry Selick. Učinio da Coraline izgleda fascinatno kao prva u potpunosti 3D stop-animacija (se tako kaže?!). U njegovoj interpretaciji stvarni svet odiše prazninom, starošću i zemljanim bojama, a onaj sa druge strane zida je sjajan, prenatrpan, ali i opasan. Prva polovina filma kuburi sa ritmom i sa izuzetkom aerobika Mr Bobinskog ima premalo akcijašenja. U drugoj polovini, naročito kako se bližimo kraju, i radnja i ekran eksplodiraju u hiljade zanimljivih ideja, kako za animaciju (raspad „drugog sveta“), tako za dramske obrte (osveta ruke). Možda je film trebalo započeti od pola. Kako god, na putu sam da nabavim njegovog Jamesa i ogromnu krušku.

Lewis Carroll. Coraline se kao i svako dete na pragu tinejdžerstva oseća dovoljno nezavisno, ali je i dalje zavisna od roditeljske ljubavi. Geimanov osnovni tvist u reinterpretaciji Alise jeste to što Coralinea u drugom svetu pronalazi ljubav i pažnju koja joj je uskraćena i prilično je zadovoljna mogućnošću da cirkuliše između ta dva sveta (dok se ovaj drugi ne pokaže kao zloća), dok Alisa nakon prvobitne fascinacije ostatak vremena provodi pokušavajući da se vrati.

Ian McShane. Bog. Neiskorišten.

Jennifer Saunders. Boginja. Još više neiskorištena.

Eto.





4 comments:

  1. film - kilav i ispretumban toliko da ti je nejasno ko je kome keva.

    knjiga (ako sam zamisljas pacove s crvenim ocima koji, dodjavola, gmizu po coveku - a zamislices)- divno strasna i dosta dobra.

    zato, deco, vise citajte, a manje gledajte televiziju!

    ReplyDelete
  2. citali sandman-a, tia citala coraline, ja sad pocela kratke price, jos ne mogu da provalim da li su decije ili ne :)
    mislila sam da je bolt prvi full real d film.
    gledali james-a and the giant peach, mislim da mi je bio malcice dosadan ali se sad vise ne secam bilo je davno, mislim da su french&saunders zle tetke, recimo. citali roald dahla do iznemoglosti (the joys of having a child)
    dunja

    ReplyDelete
  3. evo nije me mrzelo da pogledam, nisu french&saunders nego joanna lumley aka patsy

    ReplyDelete
  4. prilicno sam siguran da su u Coralini french i saunders...
    sto se sampionskog mesta u 3D animaciji tice, mislim da je koralina prva 3D stop-animacija.
    oh, fuck... sad neko vec sigurno umire od smeha na moje pokusaje da shvatim o cemu se tu radi... uoteva!

    ReplyDelete