Nema toga što Soderbergh ne može napraviti gorim
Wow! Izgleda da Side Effects nije bio poslednji Soderberghov film. Nažalost. Tu čast, za sada, ima HBO-ova (negde TV, negde bioskopska) produkcija Behind The Candelabra, o ljubavi "najpopularnijeg pijaniste svih vremena", Liberacea, i njegovog asistenta (u najširem mogućem značenju te reči), Scotta Thorsona, po čijoj autobiografiji je film, u ostalom i urađen. Scenario je napisao Richard LaGravenese koji, ako mene pitate, od Fisher King nije napisao ništa što je trebalo pretvoriti u film (The Bridges of Madison County i Beautiful Creatures i dalje neodgledani). I, da, uzeo sam u obzir The Horse Whisperer! Glavne uloge poverene su Michael Douglasu (Liberace) i Matt Damonu (Scott). Pored njih dvojice u filmu se još pojavljuju i Dan Aykroyd (Liberacejev menadžer), Scott Pakula ("zajednički prijatelj"), Tom Papa i, verovatno najgenijalniji od svih, Rob Lowe (u ulozi estetskog hirurga koji je sam sebi toliko zategao lice da jedva gleda. I izgleda kao Ruška Jakić). Pobrajam vam ovo sve, jer ni sam ne razumem kada ovako interesantna tema, afirmisani reditelj (ostanimo na tome), neviđen kast zaslužuju da dobiju "veliko platno", a kada ne, kao u ovom slučaju.
Jedino što mi pada na pamet jeste da je još neko (u HBO-u) kao i ja, na vreme, primetio da ovo, zapravo, i nije tako dobar film.
Kriv je samo i isključivo Soderbergh. I treba ga ubiti. Ili mu pomoći da nikada više ne izađe iz penzije.
Pre ovog filma, jedva da sam se i sećao da je Liberace postojao i jedna jedina stvar po kojoj sam ga pamtio bila je "ekstravagantnost". Gde i kada sam ja mogao da čujem za njega kao dete nije mi poznato. Nisam imao pojma po čemu je još bio poznat. Zbog toga toplo pozdravljam Soderberghovu "školsku" odluku da nas do njega dovede kroz njegov "tipični" lasvegaski nastup u kome je očigledno da ni on, a ni publika, nisu tu zbog njegove virtuoznosti, već nespornog šoumenšipa (srpska reč: nastupaštva).
Problem sa Behind The Candelabra počinje onog trenutka kada Scott uplovi u Liberaceov život, a mi istog trenutka vidimo kako neki prethodni "Scott" isplovljava iz istog. Već tada je svakom iole nagledanom gledaocu (a mislim tu na izučavanje, mahom, holivudskih mediokritetskih radova) jasno da ćemo u prvom delu gledati uspon njihove veze, uživati u "bahanalijama" iste, a potom, verovatno zahvaljujući "stečenim, narkomanskim navikama" ovog mlađeg hlađenje iste, otuđivanje partnera, neprijatni raskid, i potom, u vidu nekog polu-epiloga, i kako ovaj film postaje prikladno štivo za gledaoce HBO po bolje stojećim staračkim domovima širom Amerike. I tako i bi. Soderbergh nije promašio ni jednu od sto puta pogođenih meta i tek je na kraju, kada Liberace umre (kako je to spojler?) dao malo mašti na volju i u dirljivo dočaranom obilju kiča pokazao kako "zaista" Liberace odlazi na onaj svet. Nažalost, kad god Liberace nije bio na sceni sačekivao bi nas njegov skandalozno neinventivno dočarani privatni život.
Douglas i Damon su bez ikakvih stega i sa impresivnim entuzijazmom uronili u svoje uloge i pokazali (naročito Damon) da su stvarno odlični glumci. Naročito je fascinantna Damonova transformacija kroz film, od "boogie nights" momka, preko Liberaceve (bukvalne) kopije do momka razbijenog kokainom i Liberaceovim manipulacijama. Nažalost, samo je Lowe stigao na ravan samoparodičnosti i kempa koja obilato štrči iz maestralnih kostima i scenografije (Liberace je sebe video kao naslednika estetike francuskih Lujeva). Ne kažem da je Douglasu i Damonu falilo nešto, sem malo više autentičnije dočaranih situacija u kojima bi stilizacija išla na uštrb "držanja za činjenice" u pravcu kemp "neistina". Soderbergh jeste uspeo da i od Liberacea i od Scotta napravi žive junake, ali je to postigao kroz postupke koji nisu na visini ekscentričnosti teme- tako, recimo, Scott slučajno uđe u Liberaceovu garderobu i vidi ovoga bez perike. Nemoguće je da je to bila najbolja situacija da zavirimo "iza Candelabra". I tome slično.
Behind The Candelabra ostavlja utisak gledanja filma koji ste već gledali sa junacima koji su daleko zanimljiviji od onoga što im se dešava.
Pravo je čudo da Soderbergh tokom snimanja nije umro od dosade.
SELEKTAH: 4minus/ 10
Wow! Izgleda da Side Effects nije bio poslednji Soderberghov film. Nažalost. Tu čast, za sada, ima HBO-ova (negde TV, negde bioskopska) produkcija Behind The Candelabra, o ljubavi "najpopularnijeg pijaniste svih vremena", Liberacea, i njegovog asistenta (u najširem mogućem značenju te reči), Scotta Thorsona, po čijoj autobiografiji je film, u ostalom i urađen. Scenario je napisao Richard LaGravenese koji, ako mene pitate, od Fisher King nije napisao ništa što je trebalo pretvoriti u film (The Bridges of Madison County i Beautiful Creatures i dalje neodgledani). I, da, uzeo sam u obzir The Horse Whisperer! Glavne uloge poverene su Michael Douglasu (Liberace) i Matt Damonu (Scott). Pored njih dvojice u filmu se još pojavljuju i Dan Aykroyd (Liberacejev menadžer), Scott Pakula ("zajednički prijatelj"), Tom Papa i, verovatno najgenijalniji od svih, Rob Lowe (u ulozi estetskog hirurga koji je sam sebi toliko zategao lice da jedva gleda. I izgleda kao Ruška Jakić). Pobrajam vam ovo sve, jer ni sam ne razumem kada ovako interesantna tema, afirmisani reditelj (ostanimo na tome), neviđen kast zaslužuju da dobiju "veliko platno", a kada ne, kao u ovom slučaju.
Jedino što mi pada na pamet jeste da je još neko (u HBO-u) kao i ja, na vreme, primetio da ovo, zapravo, i nije tako dobar film.
Kriv je samo i isključivo Soderbergh. I treba ga ubiti. Ili mu pomoći da nikada više ne izađe iz penzije.
Pre ovog filma, jedva da sam se i sećao da je Liberace postojao i jedna jedina stvar po kojoj sam ga pamtio bila je "ekstravagantnost". Gde i kada sam ja mogao da čujem za njega kao dete nije mi poznato. Nisam imao pojma po čemu je još bio poznat. Zbog toga toplo pozdravljam Soderberghovu "školsku" odluku da nas do njega dovede kroz njegov "tipični" lasvegaski nastup u kome je očigledno da ni on, a ni publika, nisu tu zbog njegove virtuoznosti, već nespornog šoumenšipa (srpska reč: nastupaštva).
Problem sa Behind The Candelabra počinje onog trenutka kada Scott uplovi u Liberaceov život, a mi istog trenutka vidimo kako neki prethodni "Scott" isplovljava iz istog. Već tada je svakom iole nagledanom gledaocu (a mislim tu na izučavanje, mahom, holivudskih mediokritetskih radova) jasno da ćemo u prvom delu gledati uspon njihove veze, uživati u "bahanalijama" iste, a potom, verovatno zahvaljujući "stečenim, narkomanskim navikama" ovog mlađeg hlađenje iste, otuđivanje partnera, neprijatni raskid, i potom, u vidu nekog polu-epiloga, i kako ovaj film postaje prikladno štivo za gledaoce HBO po bolje stojećim staračkim domovima širom Amerike. I tako i bi. Soderbergh nije promašio ni jednu od sto puta pogođenih meta i tek je na kraju, kada Liberace umre (kako je to spojler?) dao malo mašti na volju i u dirljivo dočaranom obilju kiča pokazao kako "zaista" Liberace odlazi na onaj svet. Nažalost, kad god Liberace nije bio na sceni sačekivao bi nas njegov skandalozno neinventivno dočarani privatni život.
Douglas i Damon su bez ikakvih stega i sa impresivnim entuzijazmom uronili u svoje uloge i pokazali (naročito Damon) da su stvarno odlični glumci. Naročito je fascinantna Damonova transformacija kroz film, od "boogie nights" momka, preko Liberaceve (bukvalne) kopije do momka razbijenog kokainom i Liberaceovim manipulacijama. Nažalost, samo je Lowe stigao na ravan samoparodičnosti i kempa koja obilato štrči iz maestralnih kostima i scenografije (Liberace je sebe video kao naslednika estetike francuskih Lujeva). Ne kažem da je Douglasu i Damonu falilo nešto, sem malo više autentičnije dočaranih situacija u kojima bi stilizacija išla na uštrb "držanja za činjenice" u pravcu kemp "neistina". Soderbergh jeste uspeo da i od Liberacea i od Scotta napravi žive junake, ali je to postigao kroz postupke koji nisu na visini ekscentričnosti teme- tako, recimo, Scott slučajno uđe u Liberaceovu garderobu i vidi ovoga bez perike. Nemoguće je da je to bila najbolja situacija da zavirimo "iza Candelabra". I tome slično.
Behind The Candelabra ostavlja utisak gledanja filma koji ste već gledali sa junacima koji su daleko zanimljiviji od onoga što im se dešava.
Pravo je čudo da Soderbergh tokom snimanja nije umro od dosade.
SELEKTAH: 4minus/ 10
jes vala. dosadan je film skroz.
ReplyDelete