30 January 2019

FRIDUME, NE BUDI PIČKA: KRALJ ČAČKA - Spusti svetlost na put (Pop Depresija, 2018)


Ja, zaista, najiskrenije, ne podnosim muziku koju prave Kralj Čačka i njegov bend.

Možda mi neki od njihovih potencijalnih uzora i nisu toliko, ili nimalo, mrski, ako govorimo o Van Morrisonu, kasnom Elvisu Costellu, bilo kom bluzroktezgabendu, Đorđu Balaševiću (i dalje!), Štuliću, Garavom Sokaku, ali u Čačkovoj re-interpretaciji "roots" zvuka i pokušaju da se nekakva satira i humor provuku kroz sve to ja ne nalazim dovoljno šarma. Ponekad nimalo.

A ni činjenica da su neke stvari producirane kao Phill Collinsov ... But Seriously (poput Sklonio sam se od ljudi) ne pomaže boljem razumevanju.
Ili udubljivanju.

SELEKTAH: 1/10

10 comments:

  1. Garavi sokak, čoveče, voleli smo Garču - rekla bi moja "U škripcu" majka - i pre Ko te ima, taj te nema.
    Kralj čačka - malo slovo namerno, jer glagol - kao i svaki kralj: nepodnošljivo; otkad mi ga je Daniel Kovač preporučio u radijskom intervjuu 2007. kao Brehta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. deluje da te matična bandcamp stranica demantuje za ovo č/Čačkanje meč/Čke
      https://popdepression.bandcamp.com/album/kralj-a-ka-spusti-svetlost-na-put

      Delete
    2. Чини ми се да се пребрзо и олако прелази преко тог поређења између Краља Чачка и Балашевића, а све под утиском да се ради о општем месту. Балашевић лирички јесте најближа референца Марићу на овим просторима и од тога не треба бежати, него видети шта с тим да се ради. Или не ради.

      Краљ Чачка себе схвата превише озбиљно чак и кад се зајебава. Само успут бих да приметим да је Цветковић-Крстев поменуо Данијела Ковача, ништа не инсинуирам.

      Краљ Чачка превише бежи од Чачка и ту се поново срећемо са Балашевићем, иако можда нисмо хтели. Краљ Чачка не чачка Чачак у себи, он се према родном (?) граду односи као Балашевић према недостатку вилиончелиста међу Албанцима. Да ли притом Марић себе види иза војвођанских кибицфенстера или Спусти светлост на пут у шпици Тру детектива... посве је небитно. Мама ће можда и уштедети довољно за пропелер, а Европа је допутовала, удобно се сместила, угасила светло и после отишла до разводне табле да пообара осигураче. Марић је одлучио да нам не каже ништа о томе. Он нам нуди избор између Балашевића из 1993. и Јарбола из 2006. (ето, а рекох да нећу да инсинуирам).

      Delete
    3. сефте, хвала на асистенцији.

      Delete
    4. Matična stranica piše i depresiju velikim slovom, a piše se malim /čak i kad je velika.../, kao i sokak. ,-) (Rekoh ti+to još za Moć veštica Demokratske stranke)
      Ali, da, Kralj Čačka /ne čačka/, hteo sam samo da budem vickast kao car. *

      Delete
    5. za trenutak sam pomislio da će milenijals da prizna da je pogrešio.
      došli i novinari...

      Delete
  2. Вилиончелиста је свакако виолончелиста.

    ReplyDelete
  3. Ne dirajte Balaševića!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bez brige, bagrenje je na sigurnom! Bar dok ne dođe Đilas...

      Delete