15 December 2019

6 UNDERGROUND


Michael Bay-ev rediteljski debi na striming servisima (Netflixu) objektivno možda zaslužuje mršavih 3/10, jer nije sasvim nepodnošljiv, ali, kao i u slučaju Scorsesea i Irishmana, ovakve stvari treba surovo kazniti da se ne bi ponavljale.

Prvo, legitimno je upitati se - koji k. Michael Bay uopšte traži na Netflixu?!! Ako postoji reditelj koji u Holivudu i dalje za skupe pare može da snima svoje dečačke (i sve jalovije) fantazije, to je Bay. Para kojih uvek treba, njemu sigurno ne treba. Sloboda, pa još umetnička, koju je 6 Underground trebalo da mu osvoji, apsolutno ostaje neosvojena, jer sve što je Bay ovde uradio već je radio, u retkim slučajevima i bolje.

Drugo, izvesne packe treba da popije i Ryan Reynolds, "zvezda" ovog filma, koji baš kao ni Bay, baš kao ni Affleck Sr, nema šta da radi na striming platformama, a naročito ne u ovakvim filmovima. Međutim, u Reynoldsovom slučaju moja zamerka se odnosi na sada već malčice alarmantnu "rajanrejnoldsizaciju" filmskog sadržaja po modelu koji je do nekakvog optimuma dovden u dva nastavka Deadpool, deluje da nas čeka i u Ryanovom novom filmu, Free Guy, a neki od nas i dalje ne mogu da zaborave Green Lantern. Ne sumnjam da su "rejnoldsizaciji" doprineli i Deadpoolovi scenaristi, Paul Wernick i Rhett Reese, čiji pristup materijalu je snažno zasnovan na postmodernom i ironičnom čitanju žanra, čime se žanr u isto vreme meta-tretira, ali i revitalizuje, jer se pribegava vrlo atipičnim rešnjima, ali u žanrovskom duhu. Rezultat je film koji se pravi da je pametan dok se pravi da je glup. Jedino što u slučaju Michaela Bay-a i njegovog topuza, taj metod ima problem da se pravi pametan, jer se niko ne pravi da je glup, nego jeste glup. I to vam kažem kao višegodišnji fan Bay-ovog rada.

6 Underground je baziran na nebuloznoj varijaciji "supertima" koji okuplja milijarder (Reynolds) željan da u okviru svojih mogućnosti ispravi neke nepravde u svetu. Jedino što njegov tim čine ljudi čiji kvaliteti/specifičnosti/"moći" nisu baš najjasnije, a Wernick i Reese provode dosta vremena ismevajući ih, iako film nije komedija, a još manje apsurdna kritika jedne takve postavke. S druge strane ni cilj koji autori i milijarder sebi postavljaju kao prvi tj "najalarmantniji" kojim treba početi spasavanje sveta nije ni raskrinkavanje Facebooka, ni atentat na Putina, niti sanacija ijednog od, verujem, desetine tekućih američkih zločina širom sveta, već uklanjanje tugistanskog diktatora?!! Što je još apsurdnije ako narečena zemlja ni ne postoji (proverite).

Film počinje njihovim prvim, "pripremnim" slučajem, u Firenci, petnaestominutnom blokbasterskom onanijom, kojom se verovatno parira F&F franšizi, a čija je jedina mana što bi sve bilo mnogo bolje da je realizovano "analogno" i u znatno skromnijoj izvedbi, umesto što je evidentno upotrebljeni CGI samo produbio neverovatnost postavke. Drugim rečima, kada se automobili jure po Firenci, onda zaista želimo da vidimo šta najbolji vozači sveta mogu da izvedu na tom skupocenom terenu (kad je već odabran), a ne da nas kompjuter voza gde znamo da ni pešak ne bi smeo, i da sve to kupuje kredibilitet povremenim crnohumorno tretiranim (i isto toliko iritantnim) sloumoušn rešenjima stradanja zlih momaka. Minus Deadpoolov sarkastični komentar.

Uklanjanje pomenutog diktatora, koje okupira radnju ovog filma, rve se i sa Ethanom Huntom i Bondom Jamesom i potpuno je nejasno da li Bay želi da parodira (hiper)akciju tih ostvarenja ili želi da je nadmaši na njihovom terenu. Meni deluje da je omanuo i u jednom i u drugom.

Reynolds u ovom timu, uprkos svemu ostaje epizodista i njegove "moći" ostaju skrivene za nas (sem pominjanog milijarderstva), dok su svi ostali još bleđi i nepotrebniji od njega. U odnosu na McG-ijeve Charlie's Angels ili Suicide Squad ovde i uz najbolji kemp trud neće zapamtiti članove tima, niti će vam njihovi pojedinačni doprinosi biti zabavni ili simpatični. Tim "6 Underground" umesto da zdravo zajaši premisu amaterskog i nepromišljenog upuštanja grupe entuzijasta u spasavanje sveta uz sve turbulencije i kontra-reperkusije istog, popušta Bay-ovoj anti-dramskoj akciji (i apsolutnom odsustvu smisla za humor) i pretvara se u bolid koji bi da juri po stazi Forumule 1 iako mu je jedan točak veći, motor štuca, a vozač ne može da uđe do kraja u kabinu.

Nekome u Netflixu zaista bi trebalo pucati u kolena.

SELEKTAH: 0/10

No comments:

Post a Comment