Kad je previše previše
Možda bi trebalo da napišem prikaz ovog filma u duhu ovog filma. Mož
DA. DA! DA! DA!
Kad je Guy Maddin u pitanju (a ima skoro decenija kako mi je Stari na CD-ROMovima isporučio par njegovih filmova) tužna je istina da sam više njegovih filmova počeo nego završio. Jer
NIJE LAKO ZAVRŠITI GUY MADDINOV FILM!
To zna svako ko ga je započeo.
Sumnjam da ste to vi.
Stvari koje ćete obično naći u recenzijama njegovih filmova
SAN
fantazija
(lažni) dokumentarizam
KOLAŽ
omaž nemom filmu inspirisan nemim filmom faux-silent movie estetika nemog filma
METAFILM
performans
slikanje po filmskoj traci
A tu su i neki Dr Jekyll/ Mr Hyde tip opsednut bogom Janusom.
NA POČETKU FILMA ide neki citat iz Biblije iz koga bi se moglo zaključiti da je The Forbidden Room nastao kao kompilacija od restlova drugih (nemih i nenemih) filmova? I to može da olakša navigaciju kroz materijal. Nekome i uživanje.
SELEKT
A tu su (ne mogu da VERUJEM da sam već zaboravio ko je još sve tu)...
IMA IH NA DESETINE!
Neki ljudi na avionu, neki na cepelinu, neka žena umire.
Ima čak i glumaca koje znamo poput Geralinde Chaplin, poput Charlotte Rampling, poput Roy Dupuisa, poput Jacquesa Nolota, poput Uda Kiera, poput Mathieua Amalrica
AH:
ali svi su oni kao marionete
ili još bolje- (AH, POBEŽE MI MISAO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
ili još bolje- detalji na slici (ne, nisam to mislio)
ili još bolje- Maddinove pantomime (ne, nisam to mislio)
ili još bolje- pokretne papirnate lutkice (možda sam to mislio)
ili još bolje- funkcionalne ekspresije (toplo, toplo, toplo...)
AH:
Skoro dva sata. Pratite pričice kako se namogilavaju i plamte kao spasene iz nekog nemog filma. Kao pozorište zaposednuto "rear" projekcijama.
Pojedinačno nije to ništa što kod Maddina nismo već videli i probali da uživamo. Na gomili, kao sarma sa Milkom od čokolade i ćevapima od ratluka i mlevenog mesa (zaliveno vinom).
AH: 3, 4, 5/ 10
Maddin ozbiljno rizikuje da ako ste gledali jedan njegov film da ste gledali sve style over substance substance over sense.
Jedna soba u filmu zove se "The Forbidden Room", u njoj se kapetan podmornice kup(k)a. Ili barem tako izgleda, a na početku filma nam neki liberaćasti dedica nam daje instrukcija kako treba da se (o)kupamo. U drugoj sobi njegova majka, možda živa, možda slika, od plastike.
Sve se dešava u podornici.
Možda bi trebalo da napišem prikaz ovog filma u duhu ovog filma. Mož
DA. DA! DA! DA!
Kad je Guy Maddin u pitanju (a ima skoro decenija kako mi je Stari na CD-ROMovima isporučio par njegovih filmova) tužna je istina da sam više njegovih filmova počeo nego završio. Jer
NIJE LAKO ZAVRŠITI GUY MADDINOV FILM!
To zna svako ko ga je započeo.
Sumnjam da ste to vi.
Stvari koje ćete obično naći u recenzijama njegovih filmova
SAN
fantazija
(lažni) dokumentarizam
KOLAŽ
omaž nemom filmu inspirisan nemim filmom faux-silent movie estetika nemog filma
METAFILM
performans
slikanje po filmskoj traci
O čemu je The Forbidden Room možda i nije pitanje koje treba da se pitam/mo/te. Tj ako se tako nešto pitate i inače gledajući filmove, ovo NIJE film za vas.
I vas!
U filmu ima: jedan šumar koji traži jednu kidnapovanu ženu koji se neplanirano nađe u podmornici u kojoj posada umire od gladi i bez vazduha, a kapetana nema nigde. On mora da ode u pleme vukova i oslobodi kidnapovanu ženu. A prethodno prođe test plemena. Koje živi u
PEĆ
ini.
NA POČETKU FILMA ide neki citat iz Biblije iz koga bi se moglo zaključiti da je The Forbidden Room nastao kao kompilacija od restlova drugih (nemih i nenemih) filmova? I to može da olakša navigaciju kroz materijal. Nekome i uživanje.
SELEKT
A tu su (ne mogu da VERUJEM da sam već zaboravio ko je još sve tu)...
IMA IH NA DESETINE!
Neki ljudi na avionu, neki na cepelinu, neka žena umire.
Ima čak i glumaca koje znamo poput Geralinde Chaplin, poput Charlotte Rampling, poput Roy Dupuisa, poput Jacquesa Nolota, poput Uda Kiera, poput Mathieua Amalrica
AH:
ali svi su oni kao marionete
ili još bolje- (AH, POBEŽE MI MISAO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
ili još bolje- detalji na slici (ne, nisam to mislio)
ili još bolje- Maddinove pantomime (ne, nisam to mislio)
ili još bolje- pokretne papirnate lutkice (možda sam to mislio)
ili još bolje- funkcionalne ekspresije (toplo, toplo, toplo...)
AH:
Skoro dva sata. Pratite pričice kako se namogilavaju i plamte kao spasene iz nekog nemog filma. Kao pozorište zaposednuto "rear" projekcijama.
Pojedinačno nije to ništa što kod Maddina nismo već videli i probali da uživamo. Na gomili, kao sarma sa Milkom od čokolade i ćevapima od ratluka i mlevenog mesa (zaliveno vinom).
AH: 3, 4, 5/ 10
Maddin ozbiljno rizikuje da ako ste gledali jedan njegov film da ste gledali sve style over substance substance over sense.
Jedna soba u filmu zove se "The Forbidden Room", u njoj se kapetan podmornice kup(k)a. Ili barem tako izgleda, a na početku filma nam neki liberaćasti dedica nam daje instrukcija kako treba da se (o)kupamo. U drugoj sobi njegova majka, možda živa, možda slika, od plastike.
Sve se dešava u podornici.
No comments:
Post a Comment