Drugo dno dna
Mislim da mi je Stari skrenuo pažnju na to da velike holivudske blokbastere uvek par nedelja ranije "prati" pojava B-verzija filmova slične tematike i sličnih naslova koji pokušavaju da na račun neplaćenog hajpa namaknu kojeg gledaoca.
Otprilike u tom odnosu stoje "holivudski" Cobain. Montage Of Heck i njegov b-lizanac Soaked in Bleach. Oba se bave Cobainom, prvi njegovim životm, drugi njegovim afterlifeom tj sumnjivim okolnostima pod kojima je umro i konspiracijom koja se iz toga rasplamsala (pa je čak i Stari uradio komad Velika bela zavera na tu temu).
Gro materiala bazirano je na snimljenim razgovorima između Courtney Love i detektiva Toma Granta, koga je Courtney angažovala da nađe Kurta par dana pre nego što se ovaj ubio. Njih dvoje su se u međuvremenu razišli kao saradnici (Tom i Courtney, da ne bude zabune...), naročito kada je sam Grant vodeći istragu, a potom prateći i sve šta se desilo nakon Cobainovog samoubistva, počeo da sumnja da je i on sam bio igrač u predstavi koja je za cilj imala da eliminiše Kurta.
Benjamin Statler, kome je ovo prvi film, osmislio je stvar kao dramsku rekonstrukciju pojedinih scena (Granta igra Daniel Roebuck koga znamo iz brojnih filmova i neki od vas ga gledaju u The Man In High Castle, dok ostale glumce igraju ljudi koje su već svi, pa i mi, zaboravili) i intervjua sa svim akterima koji su se odazvali. U tom taboru nema naravno Courtney, niti bilo koga ko je ostao u dobrim odnosima sa njim posle Cobainove smrti. I kast uglavnom čine detektivi i policajci vezani za slučaj koji kače svojih poslednjih 15 sekundi slave, kao i raznorazni stručnjaci koji svojim analizama doprinose konspiraciji (recimo lingvistički stručnjaci govore o strukturi i rukopisu Kurtovog oproštajnog pisma...).
Iako se bavi "poslednjom modernom estradnom konspiracijom", Statlerov dokumentarac to čini na neki sumnjivo "klasičan" način, koji je možda bolje opisati kao "staromodan", nego kao "retro". O tome koliko su poražavajuće neatraktivne glumačke sekvence, tek ne treba trošiti previše reči.
Da li treba da ga odgledate? Otkud znam. Imate li treće oko za ove stvari? Ja sam ga od početka gledao poprilično odjebavajuće, kao rolnu trećerazredne žute štampe, ali kad pod kraj počne da se insistira na raznoraznim "drugim mecima" poput količine heroina u Cobainovoj krvi sa kojom ne bi mogao da diše, a ne i da se rokne, ili kad počnu da se bave položajem puške i čaure, koje ne bi mogle da završe na mestu gde su završile, ili da ukazuju na to da su delovi Kurtovog oproštajnog pisam kopi-pejstovi iz njegovih dnevnika... malo počnete da verujete da se Courtney možda ipak potrudila oko toga da delić više-stotina-miliona-dolara-vrednog-nasledstva završi i u njenom džepu.
SELEKTAH: 4minus/ 10
Mislim da mi je Stari skrenuo pažnju na to da velike holivudske blokbastere uvek par nedelja ranije "prati" pojava B-verzija filmova slične tematike i sličnih naslova koji pokušavaju da na račun neplaćenog hajpa namaknu kojeg gledaoca.
Otprilike u tom odnosu stoje "holivudski" Cobain. Montage Of Heck i njegov b-lizanac Soaked in Bleach. Oba se bave Cobainom, prvi njegovim životm, drugi njegovim afterlifeom tj sumnjivim okolnostima pod kojima je umro i konspiracijom koja se iz toga rasplamsala (pa je čak i Stari uradio komad Velika bela zavera na tu temu).
Gro materiala bazirano je na snimljenim razgovorima između Courtney Love i detektiva Toma Granta, koga je Courtney angažovala da nađe Kurta par dana pre nego što se ovaj ubio. Njih dvoje su se u međuvremenu razišli kao saradnici (Tom i Courtney, da ne bude zabune...), naročito kada je sam Grant vodeći istragu, a potom prateći i sve šta se desilo nakon Cobainovog samoubistva, počeo da sumnja da je i on sam bio igrač u predstavi koja je za cilj imala da eliminiše Kurta.
Benjamin Statler, kome je ovo prvi film, osmislio je stvar kao dramsku rekonstrukciju pojedinih scena (Granta igra Daniel Roebuck koga znamo iz brojnih filmova i neki od vas ga gledaju u The Man In High Castle, dok ostale glumce igraju ljudi koje su već svi, pa i mi, zaboravili) i intervjua sa svim akterima koji su se odazvali. U tom taboru nema naravno Courtney, niti bilo koga ko je ostao u dobrim odnosima sa njim posle Cobainove smrti. I kast uglavnom čine detektivi i policajci vezani za slučaj koji kače svojih poslednjih 15 sekundi slave, kao i raznorazni stručnjaci koji svojim analizama doprinose konspiraciji (recimo lingvistički stručnjaci govore o strukturi i rukopisu Kurtovog oproštajnog pisma...).
Iako se bavi "poslednjom modernom estradnom konspiracijom", Statlerov dokumentarac to čini na neki sumnjivo "klasičan" način, koji je možda bolje opisati kao "staromodan", nego kao "retro". O tome koliko su poražavajuće neatraktivne glumačke sekvence, tek ne treba trošiti previše reči.
Da li treba da ga odgledate? Otkud znam. Imate li treće oko za ove stvari? Ja sam ga od početka gledao poprilično odjebavajuće, kao rolnu trećerazredne žute štampe, ali kad pod kraj počne da se insistira na raznoraznim "drugim mecima" poput količine heroina u Cobainovoj krvi sa kojom ne bi mogao da diše, a ne i da se rokne, ili kad počnu da se bave položajem puške i čaure, koje ne bi mogle da završe na mestu gde su završile, ili da ukazuju na to da su delovi Kurtovog oproštajnog pisam kopi-pejstovi iz njegovih dnevnika... malo počnete da verujete da se Courtney možda ipak potrudila oko toga da delić više-stotina-miliona-dolara-vrednog-nasledstva završi i u njenom džepu.
SELEKTAH: 4minus/ 10
izrokala ga je
ReplyDeleteGRAH