Odlučio sam da pogledam i propišem o nekim svežim filmovima koji imaju hvalospevnije kritike.
Metacritic: 70/100
The Guardian (Peter Bradshaw): ****/*****
Ne želim previše da diskvalifikujem drugi film Jonasa Carpignanoa (možda ste gledali njegov Mediterranea?) time što ću ga nazvati "romskom Gomorrom", ali to bi manje-više bio najkraći i najprecizniji opis onoga što vas očekuje ovde.
Pio (koga verovatno po dosta motiva sopstvenog života igra Pio Anto) je tinejdžer koji odrasta u mnogočlanoj porodici u pretežno romskom kraju Kijambra, u Kalabriji (u Italiji), sa starijom braćom i ocem koji prehranjuju porodicu sitnim kriminalnim radnjama. Pio je željan da odraste i da im se pridruži u ozbiljnim poslovima. Prilika za to će mu se ukazati kada otac i brat završe u zatvoru, a majka, nevoljno, bude morala da se osloni i na njega.
Kada nam se stvari predstave, nije teško pretpostaviti kakvu će nam priču ispričati ovaj film koji ne beži previše od očekivanja koja od njega ima festivalska publika- malo sirovog dokumentarizma, malo plemenite melodrame, malo gorke istine i, ako je reditelj pametan- malo tragičnog ishoda. I tako i bi.
Carpignanova impresivno autentična priča (sve sa šestogodišnjom decom koja po kadru purnjaju pljuge na radost nasmejanih roditelja) verno prenosi getoiziranost romske zajednice i nemogućnost da pobegnu jedni od drugih i od onoga što im je društvo "dodelilo". Pio je pametan i spretan momak i verovatno bi u Amazonovom magacinu napravio čudo od organizacije, ali surova hijerarhija ne dozvoljava ozbiljnija pomeranja i promene.
Carpignano nam kroz sudbinu izbeglice iz Burkine Faso, s kojim se Pio druži, pokazuje da sve može i gore i bezizlaznije. I na kraju, u očekivanom obrtu, i Pio, da bi odrastao, mora da učini nešto što će nauditi njegovom afričkom prijatelju, ali će sačuvati opstanak zajednice, hijerarhije i omogućiti mu da napreduje na dozvoljenom delu lestvice.
Ako preferirate ovu vrstu socijalne egzotike, A Ciambra je solidan nastavak romskog serijala unutar koga je i Dom za vešanje imao jedno od esencijalnih mesta.
SELEKTAH: 5/10
Metacritic: 70/100
The Guardian (Peter Bradshaw): ****/*****
Ne želim previše da diskvalifikujem drugi film Jonasa Carpignanoa (možda ste gledali njegov Mediterranea?) time što ću ga nazvati "romskom Gomorrom", ali to bi manje-više bio najkraći i najprecizniji opis onoga što vas očekuje ovde.
Pio (koga verovatno po dosta motiva sopstvenog života igra Pio Anto) je tinejdžer koji odrasta u mnogočlanoj porodici u pretežno romskom kraju Kijambra, u Kalabriji (u Italiji), sa starijom braćom i ocem koji prehranjuju porodicu sitnim kriminalnim radnjama. Pio je željan da odraste i da im se pridruži u ozbiljnim poslovima. Prilika za to će mu se ukazati kada otac i brat završe u zatvoru, a majka, nevoljno, bude morala da se osloni i na njega.
Kada nam se stvari predstave, nije teško pretpostaviti kakvu će nam priču ispričati ovaj film koji ne beži previše od očekivanja koja od njega ima festivalska publika- malo sirovog dokumentarizma, malo plemenite melodrame, malo gorke istine i, ako je reditelj pametan- malo tragičnog ishoda. I tako i bi.
Carpignanova impresivno autentična priča (sve sa šestogodišnjom decom koja po kadru purnjaju pljuge na radost nasmejanih roditelja) verno prenosi getoiziranost romske zajednice i nemogućnost da pobegnu jedni od drugih i od onoga što im je društvo "dodelilo". Pio je pametan i spretan momak i verovatno bi u Amazonovom magacinu napravio čudo od organizacije, ali surova hijerarhija ne dozvoljava ozbiljnija pomeranja i promene.
Carpignano nam kroz sudbinu izbeglice iz Burkine Faso, s kojim se Pio druži, pokazuje da sve može i gore i bezizlaznije. I na kraju, u očekivanom obrtu, i Pio, da bi odrastao, mora da učini nešto što će nauditi njegovom afričkom prijatelju, ali će sačuvati opstanak zajednice, hijerarhije i omogućiti mu da napreduje na dozvoljenom delu lestvice.
Ako preferirate ovu vrstu socijalne egzotike, A Ciambra je solidan nastavak romskog serijala unutar koga je i Dom za vešanje imao jedno od esencijalnih mesta.
SELEKTAH: 5/10
Ćambra je ponajbolji film prikazan u Jagodini ove godine (http://cottonsynthstudradio.blogspot.com/2018/05/slobodna-zona-gimnazija-jagodina-10-12.html), a konkurencija je venecijanska...
ReplyDelete