WTF?!
Nekada je horor bio jeftin i u njemu su uglavnom igrali glumci početnici ili "statisti sa replikom". Jeftin i necenjen.
U međuvremenu, horor se poslednjih godina izdigao i u komercijalnog (It) i kritičarskog (Get Out, Us) šampiona.
Ali i dalje uspeva da se sklepa za sitne pare. A zahvaljujućim "lukrativnim backend dilovima", on sada može da obeća fine pare i poštenim i afirmisanim glumcima, a da im pri tome učestvovanje u "nekom tako projektu" čak kupi i par kritičarskih simpatija.
I ja ne umem da objasnim drugačije odakle u ovom filmu Octavia Spencer, dobitnica jednog Oskara i nominovana još dva puta nakon toga.
I ja ne umem da objasnim drugačije odakle ovde, u devetnaestoj sporednoj ulozi!!!, Allison Janney, dobitnica jednog Oskara i višestruka dobitnica brojnih glumačkih priznanja.
Jedino mi je jasno šta će ovde, recimo, Juliette Lewis, ili gomila neke dečurlije predvođena "novodođoškom" glumicom i manekenkom Dianom Silvers čije je glumatanje sasvim u skladu sa materijalom.
Ma je na svaki način film koji u svom životu i gledalačkom iskustvu treba da izbegnete. Traljavo raspisana priča sa intrigantnom premisom o starijoj ženi koja postaje hostesa žurki i pijanki koje organizuju tinejdžeri, raspada se u sopstvenoj neuverljivosti i odsustvu kompasa od samog početka.
Tinejdžeri već na prvoj žurci detektuju čudan vajb svoje neobične domaćice, koja im je ustupila podrum svoje kuće, ali potom, uprkos gomilanju "loših iskustava", nastavljaju da dolaze u njen dom. I ovde je ekstenzija čuvenog horor momenta "who's there?/don't go there!/I'm gonna check!" razvučena do skoro parodičnog besmisla. Ovoliko glupi tinejdžeri ne zaslužuju da prežive.
Pozadina kevinog ponašanja ostaje nejasna, da li je ona luda ili je poludela u želji za osvetom (eksploatacija stivenkingovskih "greha detinjstva" je na delu)? Koja je onda svrha njenog ličnog poremećenog majčinstva u tom kontekstu? Šta je bio cilj njenog ponašanja- povratak u mladost ili osveta, i jedno i drugo deluje kao spontani plan, i kako je moguće da u svemu tome njena ćerka ostaje nešto što ulazi u priču tek mnogo kasnije?
Elem, ovaj horor ne zna kako da popuni vreme, tako da smo, mislim, u čak pet navrata u lupu koji počinje odlukom tinejdžera da ne idu kod "keve" više, kršenja te odluke i nekakvih "posledica" toga. Paralelno s tim, prisustvujemo kevinim parodičnim osvetničkim ispadima (ubijanje Mercedes) koji ne ostavljaju nikakve reperkusije u gradiću koji deluje da ima 100 stanovnika.
Kad stignemo do finala koje na najjadniji mogući način priziva finale Carry, razum i osećajnost su odavno napustili film, ponašanje junaka je set mapetšou improvizacija i pošten gledalac se moli da svi konačno izgore.
SELEKTAH: 1/10
No comments:
Post a Comment