Nemojte da vas ovaj film odvrati od gledanja Neil Marshallovog The Descent, koji je meni jedan od najboljih horora ikada
Hellboy u velikoj meri izgleda kao "moderne bajke" koje su ovih dana vrlo popularne, poput Maleficent ili Snow White and the Huntsman, u kojima sve formalno izgleda kao bajka, ali su odnosi među junacima, kao i stilizacija nasilja malo više u duhu epskih fantazija poput Lord Of the Rings i slično. Dakle, kao nešto za decu, što može i za odrasle.
A onda je neko toj, potencijalnoj podobnizaciji filma za roditelje s decom, stao na put zahtevom da se sve, ipak, malo radikalizuje u duhu originalnog stripa i iskorači na R-rated teren.
Rezultat je film koji vas kontinuirano zbunjuje svojom kombinacijom bajkoliko stilizovanih junaka i setinga koji onda, tarantinovski raspoloženo, najstrašnije psuju i još strašnije kolju, kidaju organe, cepaju ljude i serviraju gor kakvog se ne bi postidele ni B-produkcije horora.
Hellboy tako od samog početka šepa, uporno pokušavajući da bude kul i crnohumoran, ali to čini kao sedmogodišnje dete.
Na sve to, Marshall od početka vodi priču kao začetak potencijalne franšize, pa tako nepotrebno gubimo vreme da usput "(p)okupimo" sajdkike koji bi Hellboy-u nadalje trebalo da prave društvo, što su u dramskom smislu nešto realističnije postavke u odnosu na bajkoliku kičmu osnovne priče i, moram reći, daleko zabavnije.
Što se vizuelnog aspekta tiče, sam Hellboy (u tumačenju Davida Harboura) manjka harizmom koju mu je davao Ron Pearlman u prethodnim inkarnacijama, dok je sajdkik tim ravnomerno raspoređen da podmiri inkluzivne "Benetton" trendove (Alice igra Sasha Lane iz American Honey, a majora Bena Daniel Dae Kim iz Lost). U ostalom, o ozbiljnosti kasta najbolje govori to što megazlicu igra Milla Jovovich (koja je bila i ostala boginja Fifth Element i Resident Evil).
CGI izgleda dosta bedno i podjednako šizofreno pati kao i ceo film od raspodeljenosti na tehno setinge marvelizovanih blokbastera i crnohumorno rešene junake epskih fantazija, koji potom uzajamno jedno drugom oduzimaju na ozbiljnosti i neozbiljnosti, na pogrešnim mestima.
Nisam fan i neću patiti što je ispalo ovako.
SELEKTAH: 5minusminus/10
Hellboy u velikoj meri izgleda kao "moderne bajke" koje su ovih dana vrlo popularne, poput Maleficent ili Snow White and the Huntsman, u kojima sve formalno izgleda kao bajka, ali su odnosi među junacima, kao i stilizacija nasilja malo više u duhu epskih fantazija poput Lord Of the Rings i slično. Dakle, kao nešto za decu, što može i za odrasle.
A onda je neko toj, potencijalnoj podobnizaciji filma za roditelje s decom, stao na put zahtevom da se sve, ipak, malo radikalizuje u duhu originalnog stripa i iskorači na R-rated teren.
Rezultat je film koji vas kontinuirano zbunjuje svojom kombinacijom bajkoliko stilizovanih junaka i setinga koji onda, tarantinovski raspoloženo, najstrašnije psuju i još strašnije kolju, kidaju organe, cepaju ljude i serviraju gor kakvog se ne bi postidele ni B-produkcije horora.
Hellboy tako od samog početka šepa, uporno pokušavajući da bude kul i crnohumoran, ali to čini kao sedmogodišnje dete.
Na sve to, Marshall od početka vodi priču kao začetak potencijalne franšize, pa tako nepotrebno gubimo vreme da usput "(p)okupimo" sajdkike koji bi Hellboy-u nadalje trebalo da prave društvo, što su u dramskom smislu nešto realističnije postavke u odnosu na bajkoliku kičmu osnovne priče i, moram reći, daleko zabavnije.
Što se vizuelnog aspekta tiče, sam Hellboy (u tumačenju Davida Harboura) manjka harizmom koju mu je davao Ron Pearlman u prethodnim inkarnacijama, dok je sajdkik tim ravnomerno raspoređen da podmiri inkluzivne "Benetton" trendove (Alice igra Sasha Lane iz American Honey, a majora Bena Daniel Dae Kim iz Lost). U ostalom, o ozbiljnosti kasta najbolje govori to što megazlicu igra Milla Jovovich (koja je bila i ostala boginja Fifth Element i Resident Evil).
CGI izgleda dosta bedno i podjednako šizofreno pati kao i ceo film od raspodeljenosti na tehno setinge marvelizovanih blokbastera i crnohumorno rešene junake epskih fantazija, koji potom uzajamno jedno drugom oduzimaju na ozbiljnosti i neozbiljnosti, na pogrešnim mestima.
Nisam fan i neću patiti što je ispalo ovako.
SELEKTAH: 5minusminus/10
The Descent je totalna kenjaža od filma. Martyrs je za njega izmislio horor.
ReplyDeletepotpuno te razumem. i meni je uvek problem da diskutujem sa stručnjacima.
Deleteali ja bar nisam anoniman.
Kaive veze ima što sam anoniman? Ne bih se javljao da The Descent nije žešće loš film. Po mom sudu, naravno da ti imaš pravo na svoj.
ReplyDeleteTi si to pomesao sa drugim delom.
Delete