Iako je Matt Damon aka Na'jači glumac na svijet najslabiji momenat u ovom filmu, on je ujedno i jedini razlog zašto sam ovaj film pogledao. S druge strane moram da priznam da ni kineskim glumcima nije pružena prilika da se ozbiljnije razigraju.
The Great Wall je bio vrlo zabavno, vrlo prijatno i na momente vrlo impresivno ostvarenje, kako za mene tako i za decu, s tim što je Leon u nekom trenutku priznao da se plaši (nemogudavamspojlujemčega) i otišao u sobu da po 1029. put gleda The Nightmare Before Christimas.
U nastavku slede spojleri.
Film je režirao Yimou Zhang, veteran kineskog istorijsko-fantastičnog blokbastera i čovek kome je pružena prilika početkom milenijuma da, filmovima poput Hero ili House of the Flying Daggers, uvede kineski film među svetske blokbastere, ali to se nije desilo, barem ne u meri koja bi ozbijnije pokrenula kineski filmski biznis. Petnaest godina kasnije neko je odlučio da Matt Damonu ponudi verovatno najveći honorar koji je ikada dobio i da pokuša da preko te kolaboracije s "holivudom" i nešto manje "kineskom" pričom ostvari bolji rezultat. Međutim, produkcija vredna impresivnh 150 miliona dolara surovo je poražena na gostujećem, američkom terenu, dok je u ostatku sveta taman toliko para da se pokrije. Što je prava šteta, jer čak i poprilično matori Zhang (u tom trenutku je imao 65 godina) u nekim trenucima pokazao je više mašte nego svi reditelji Avengers zajedno.
Sad stvarno slede spojleri!
U filmu koji počinje "nekad, negde", da bih ja posle nagodio da su to neki (post)renesansni vekovi podno Kineskog zida, Matt Damon i "Mandalorian" (uvek dobrodošli Pedro Pascal) igraju najamnike koji bežeći od nekog plemena koje su prevarili, završavaju u utvrđenju unutar/pri jednom parčencetu Kineskog zida, samo da bih odmah zatim otkrili da vanserijski kolaž različitih tipova armija i oružja situiran tu služi za odbranu od vrlo, vrlo neobičnog neprijatelja, čiju ruku je Matt doneo kao trofej nakon što im je isti napao dva člana posade prethodne noći. Ubrzo otkrivamo da je Matt vrstan borac i lukom i strelom i mačem i od naročite koristi za dalju borbu.
Neprijatelj je prokazan kao simbol najveće kineske pošasti- pohlepe, jer pohlepa je ekstenzija i motor kapitalizma i individualnosti koju on zagovara. Film se trudi da bude utopijska slika kinesko-američkog udruživanja protivu zajedničkih neprijatelja, u kojoj "Ameri" igraju ključnu ulogu, ali ništa ne bi uspeli bez "Kineza". Propagande dve različite kulture, kineske i holivudske, traže interesni način da ovu priču izguraju do kraja na radost gledalaca, i to se, ako zažmurite malo na tu nameru, i desi.
Sad slede najveći spojleri.
Mattu Damonu, baš kao ni kineskom kastu, na čelu sa porcelanskom ratnicom i prerano stradalim Generalom, nije ponuđeno mnogo da glume. Oni su šrafovi u dobro i raskošno kreiranoj skalameriji koja uključuje stotitne statista, neverovatne scenografske i koreografske akrobacije, impresivan CGI, dobro izbalansirane scene individualne i masovne akcije, grandiozno finale... Ali Mattu Damonu nije ponuđeno da glumi previše, do te mere da on nije ni smršao za ovu ulogu, napaćenog najamnika koji je stalno u nekoj potucačkoj akciji diljem najdivljijeg Istoka. No, za drvenastu dramu treba kriviti trio "zapadnih" unajmljenih scenarista, a ovo je zgodna prilika da vam kažem da je Max Brooks, autor trenutno najpopularnijeg štiva- The World War Z, smislio i ovu priču.
SELEKTAH: 7/10
The Great Wall je bio vrlo zabavno, vrlo prijatno i na momente vrlo impresivno ostvarenje, kako za mene tako i za decu, s tim što je Leon u nekom trenutku priznao da se plaši (nemogudavamspojlujemčega) i otišao u sobu da po 1029. put gleda The Nightmare Before Christimas.
U nastavku slede spojleri.
Film je režirao Yimou Zhang, veteran kineskog istorijsko-fantastičnog blokbastera i čovek kome je pružena prilika početkom milenijuma da, filmovima poput Hero ili House of the Flying Daggers, uvede kineski film među svetske blokbastere, ali to se nije desilo, barem ne u meri koja bi ozbijnije pokrenula kineski filmski biznis. Petnaest godina kasnije neko je odlučio da Matt Damonu ponudi verovatno najveći honorar koji je ikada dobio i da pokuša da preko te kolaboracije s "holivudom" i nešto manje "kineskom" pričom ostvari bolji rezultat. Međutim, produkcija vredna impresivnh 150 miliona dolara surovo je poražena na gostujećem, američkom terenu, dok je u ostatku sveta taman toliko para da se pokrije. Što je prava šteta, jer čak i poprilično matori Zhang (u tom trenutku je imao 65 godina) u nekim trenucima pokazao je više mašte nego svi reditelji Avengers zajedno.
Sad stvarno slede spojleri!
U filmu koji počinje "nekad, negde", da bih ja posle nagodio da su to neki (post)renesansni vekovi podno Kineskog zida, Matt Damon i "Mandalorian" (uvek dobrodošli Pedro Pascal) igraju najamnike koji bežeći od nekog plemena koje su prevarili, završavaju u utvrđenju unutar/pri jednom parčencetu Kineskog zida, samo da bih odmah zatim otkrili da vanserijski kolaž različitih tipova armija i oružja situiran tu služi za odbranu od vrlo, vrlo neobičnog neprijatelja, čiju ruku je Matt doneo kao trofej nakon što im je isti napao dva člana posade prethodne noći. Ubrzo otkrivamo da je Matt vrstan borac i lukom i strelom i mačem i od naročite koristi za dalju borbu.
Neprijatelj je prokazan kao simbol najveće kineske pošasti- pohlepe, jer pohlepa je ekstenzija i motor kapitalizma i individualnosti koju on zagovara. Film se trudi da bude utopijska slika kinesko-američkog udruživanja protivu zajedničkih neprijatelja, u kojoj "Ameri" igraju ključnu ulogu, ali ništa ne bi uspeli bez "Kineza". Propagande dve različite kulture, kineske i holivudske, traže interesni način da ovu priču izguraju do kraja na radost gledalaca, i to se, ako zažmurite malo na tu nameru, i desi.
Sad slede najveći spojleri.
Mattu Damonu, baš kao ni kineskom kastu, na čelu sa porcelanskom ratnicom i prerano stradalim Generalom, nije ponuđeno mnogo da glume. Oni su šrafovi u dobro i raskošno kreiranoj skalameriji koja uključuje stotitne statista, neverovatne scenografske i koreografske akrobacije, impresivan CGI, dobro izbalansirane scene individualne i masovne akcije, grandiozno finale... Ali Mattu Damonu nije ponuđeno da glumi previše, do te mere da on nije ni smršao za ovu ulogu, napaćenog najamnika koji je stalno u nekoj potucačkoj akciji diljem najdivljijeg Istoka. No, za drvenastu dramu treba kriviti trio "zapadnih" unajmljenih scenarista, a ovo je zgodna prilika da vam kažem da je Max Brooks, autor trenutno najpopularnijeg štiva- The World War Z, smislio i ovu priču.
SELEKTAH: 7/10
No comments:
Post a Comment