11 September 2020

FREE FIRE

 Te tople septembarske noći ja sam mislio da sam seo da gledam A Field In England, Bena Wheatley-a, a ne ovo...


Free Fire je film o trgovini oružjem koja je pošla naopako.

Free Fire je BUKVALNO film o trgovini oružjem koja je pošla naopako. U jednom hangaru napuštene fabrike.

Krajem sedamdesetih Irci dolaze u Boston da preko posrednika kupe oružje i baš kao u desetinama crnohumornih krimića jedna naoko nebitna stvar pokreće drugu do, pretpostavljate, finalnog istrebljenja svih učesnika.

Impresivno je u kojoj meri Ben Wheatley sad već deceniju duboko u svojoj karijeri i dalje uspeva da testira i eksperimentiše sa žanrovima, tek povremeno uspevajući da ponudi nešto novo i zanimljivo.
Ovde ništa.

Da se ovaj film pojavio iste godine kada i Reservoir Dogs ili Glengarry Glen Ross mogli bi da pričamo o zaimljivoj primeni tog pseudo-teatarskog modela na filmskom terenu, ali skoro tri decenije kasnije ovo deluje skoro umobolno, a ne deplasirano na nivou ideje, koncepta i same egezekucije. Naročito kada znate da postoje sumanutosti poput The Raid, stesani u sličnim uslovima i sličnoj postavci.

Sad ne znam da li da ikada pustim A Field In England.

SELEKTAH: 1/10

4 comments:

  1. HIGH RISE je jedini vredan pažnje.

    ReplyDelete
  2. ali i HIGH RISE kao slikovnica za ljude koji su čitali roman, nisam siguran baš da će ti imati smisla ako nisi...

    ReplyDelete
  3. jedva sam izdržao KILL LIST. a za HIGH RISE kako rekoh, it's an acquired taste... ali ja sam hardcore ballardian pa je meni to leglo kao companion piece. SIGHTSEERS mi je bio bezveznjikav ali ipak spram KILL LISTa ozbiljan film. ovaj FREE FIRE mi je bio isto koješta...

    ReplyDelete