14 April 2009

TRUST ME

Sve što ste želeli da znate o marketingu (da bi mogli da ga mrzite)








Nisam siguran koliko će ova serija imati istu čar i za sve one koji nikada nisu imali nikakve veze sa marketingom. Možda je zato (već!) posle prve, pre nedelju dana završene, sezone ugašena. Gledaoci jednostavno nisu mogli da prihvate deo krivice za holokaust nad kreativnošću koji svakodnevno sprovode zajedno sa klijentima.

Tokom trinaest epizoda u prilici smo da pratimo dešavanja u fiktivnoj marketinškoj agenciji Rothman, Greene & Moore (čikaški ofis), u kojoj novo postavljeni zamenik kreativnog direktora, Mason McGuire (igra ga Eric Will & Grace McCormack), vodi bitke na nekoliko frontova: sa sopstvenim timom, sa direktno i indirektno nadređenima, sa konkurencijom u samoj firmi, sa ženom & decom i sa klijentima. Svaka sličnost sa Don-om Mad Men Draper-om ne postoji. To je bio drugi svet.

Obzirom da sam tek na trećoj epizodi, jer gustiram, estetski sud izrećiću po gledanju svih epizoda. Za sada evo samo sličnosti i razlika između američkog (na bazi tri odgledane epizode) i srpskog (na bazi tri godine rintanja) marketinškog opus dei-a.

SLIČNOSTI

- klijenti su idioti (pre nego što gekne, ex-vice c.d. će izreći najveću istinu o poslovanju u marketingu i jedino zlatno pravilo koje se skoro nikada ne poštuje- Klijenti treba da nas se boje, jer mi smo pametniji i kreativniji. Zato nas i slušaju. Ako im popustimo- najebali smo!)
- gazde misle samo na pare i na nagrade
- kopirajteri su bogovi (i na umu i na drumu)
- klijenti će u poslednji čas otkazati kampanju
- nova kampanja će se čak i za projekte vredne milione dolara smišljati za dva dana, u liftu, na samom sastanku
- fokus-grupe su skupine idiota kojima manipuliše najveći idiot među njima
- fokus-grupe su klijentov jedini argument da je u pravu (zato što je upravo on najveći idiot među njima)
- svaki slobodni pedalj prostora dobar je za rad. Onima koji hoće da rade.
- svaki deo tima može deliti radni prostor sa bilo kojim drugim delom tima.
- klijenti misle da su agencije dragstori
- nadređeni misle da podređeni rade u tim dragstorima. Svakog dana u svim smenama.
- čak i kada agenciji zaradite više miliona dolara to ne znači da zaslužujete povišicu, niti da ćete je dobiti
- H.R. je arhitekta agencijskog matriksa. Tamo gde ga nema, to je gazdina žena.
- akaunti su isprogramirani androidi. Brif je njihova jedina siva masa.
- agencije dele sve sa svojim zaposlenima. Sem profita.
- što je klijent veći, to je agencija manja
- što su klijenti veći, to sve prethodno rečeno više važi

RAZLIKE

- tek treba da ih uočim



2 comments:

  1. "H.R. je arhitekta agencijskog matriksa. Tamo gde ga nema, to je gazdina žena."

    "It’s funny ‘cause it’s true."
    Megan "Will & Grace" Mullally

    uzajmicu.

    ReplyDelete