
Renny Harlin iza sebe ima dovoljno masterpisa da ću mu drage volje još neko vreme tolerisati ovakve promašaje. A 12 Rounds jeste promašaj, utoliko veći što je žanr „dvosatne jurnjave sa pucačinom, razbijanjem autombila, kamiona, tramvaja i helikoptera u nastojanju da se spase cura“ šljaka po kojoj Harlin treba da igra kao Rafa.
Kao i mnogo puta do sada (Exorcist: The Beginning, The Covenant, Cleaner) Harlina je ukopao scenario. Najveća mana istog je što zanemaruje alarmantnu sličnost sa trećim delom Die Hard-a, što i ne bi toliko bolo oči da Harlin nije režirao dvojku. Tamo gde se Hansov brat igrao „Simon says“, trgovac i terorista oružjem, Miles Jackson, izmislio je osvetničku igru „12 rundi“ za policajca Danny-ja, koji ga je pre godinu dana ućorkio i tom prilikom doveo do stradanja Miles-ove devojke. 12 rundi predstavlja 12 prepreka po principu trči tamo, nađi nešto, otvori, ako ne eksplodira, unutra su instrukcije za sledeću rundu itd... Sve je naravno kaverap za...

Da li je baš ideja „rundi“ inspirisala Harlina da za glavnu ulogu, policajca Danny-ja, uzme bivšeg rvača John-a Cenu, čiji bi nadimak mogao da bude „panj“. Barem u Holivudu. Sa mililitarskim talentom Cena se veći deo filma oslanja na svoje mišiće i dubok glas što za rezultat ima da 12 Rounds deluje kao neka vrsta preskupih Nindža ratnika, lišenih ikakvog šarma, odnosno onoga što je Willisovo šmiranje dalo Die Hard franšizi, a Will Smith Bad Boys-ima. Sve to u kombinaciji sa sunčanim setingom oporavljenog Njuorleansa i Ceninim partnerom, tamnoputim Brian-om J. White-om, deluje kao neki imbecilni Miami Vice na stereoidima. Čemu ni „karakterno“ lice agenta FBI-a (Steve Harris iz Law & Order) ne pomaže mnogo.
Osiromašen, dakle, za dobar scenario i dobre glumce, Harlin film zatrpava onim što radi najbolje- eksplozijama, jurnjavama, scenama nabijenim saspensom... Ali sve to deluje nekako suvoparno i repetativno bez trenutka za odmor, koji bi najbolje bilo natopiti humorom ili prilikama da naši junaci izađu sa nekim biografskim detaljima koji daju dubinu ili tvist aktuelnim dešavanjima. U 12 Rounds jedina paralelna radnja jeste pokušaj Danny-jevog partnera da pronađe Miles-ovog pomagača. I dok mi čekamo da taj lik donese neki novi dramski obrt, potraga zamire na najidiotskiji mogući način. Bez ikakvih dramskih reperkusija.

Ipak, ono zbog čega se Harlin-u mora skinuti kapa jeste što i dalje tretira akcioni film kao mesto gde (samo) glumci, kaskaderi, scenografi i svi ostali ne-kompjuterskinerdovi akcijaše kao da su preplaćeni za to. Cena je ulogu verovatno i dobio zato što je fizički mogao da je iznese bez puno problema. Ovaj staromodni pristup filmskoj akciji kod Harlin-a nije nikakva postmoderna stilizacija, već iskreni napor da akcioni spektakl gledaocu oduzima dah na isti način kao cirkuski akrobata na trapezu- znate da je sve navežbano, ali, ipak, strepite.
selektah: 4/ 10
No comments:
Post a Comment