08 May 2009

LJUBAV JE... kad je viljuška kašika

JOKER’S DAUGHTER – The Last Laugh (Double Six)






I dok većina Pičfork dečaka i devojčica u ovom trenutku jurca Internetom u potrazi za sveže publikovanom saradnjom Danger Mouse-a i Mark-a Sparklehorse Linkous-a (Dark Night Of The Soul), vi, dečaci i devojčice koji mislite mojom glavom, treba da ujurite ovu saradnju pomenutog DM-a, ali sa Helenom Costas.

Zato što magija i leto ove godine počinju i završavaju sa ovom pločom.

Pola života je sećanje na proživljeno, zato treba naći pravi saundtrak za te najintimnije trenutke. Nešto lepršavo i veselo kroz šta se melanholija probija kao zraci sunca. Nešto što deluje kao da dolazi iz davnih davnina i obezbeđuje utisak da smo odvajkada na ovoj planeti, a ne tek pišljivi trenutak. Nešto blisko kao sestra i nepouzdano kao prva ljubav. Elegantno. Prepuno nekih bajkolikih instrumenata za koje imate utisak da ste ih slušali svaki put kada je mama postavljala doručak na sto. Orgulje, gudači, violine, melotroni (koji je odsvirao baš pomenuti Linkous), čak i hebeni buzuki!...

I taj glas! Kao vedro nebo. Da nema sunca, sve bi delovalo tako hladno i beživotno.

(a sada bih morao da kažem i nešto što odražava i moj profesionalni odnos prema muzici i kritičarenju)

Joker’s Daughter je duo projekat Helene Costas, Engleskinje kiparskog porekla i školovane violinistkinje, i Danger-a Mouse-a, producenta koji je svetsku slavu stekao sparivanjem Beatles-a i Jay-Z-ija, a potom i raznih drugih stvari (recimo Black Keys i pristojnih pesama). Za razliku od njegovih prethodnih izliva kreativnosti, DM ovaj put, za neinformisanog slušaoca, deluje skoro neprimetljivo. Helena suvereno vlada svojim folk-popom do pojasa uronjenog u englesku tradiciju folka, dok Mouse nalazi načina da ne nagrizajući ovu osnovu nafiluje aranžmane tako da oni povremeno duguju jako mnogo Enniu Morriconeu (JD Folk Blues), singersongrajterskoj tradiciji koja ponekad završi i kao KT Tunstall (The Last Laugh) ili kao svingin kantri erotizovan do savršenstva od strane Lee Hazlewooda (Under The Influence Of Jaffa Cakes). Sve to čini produkciju na Last Laugh jednim od njegovih najdelikatnijih radova i definitivno bi trebalo da mu pomogne da izbaci Mark Ronsona sa, barem, pola dogovorenih tezgi.

selektah: *****minus (ali mali)



Dok se ne snađete evo vam prve pomoći
www.myspace.com/jokersdaughter




No comments:

Post a Comment