11 July 2013

TV 2012/ 2013 (IZ MMoG UGLA)

To ste što gledate na TV-u


5 najboljih (što možda ne znači i da su same po sebi najbolje, ali su najradije gledane)

5 THE AMERICANS (FX) 

Oni su ruski agenti koji već deceniju i po žive u Americi kao "srećna američka porodica". Sve se dešava sredinom osamdesetih.

Serija poput onih koje su se osamdesetih prikazivale pekom uveče na RTS-u. Potpuno oldskul u odnosu prema junacima (ima dosta sentimentalnosti) i temi kojom se bavi (nema Homeland-ovske postmoderne opsesije "aktuelnim trenutkom").

4 LEGIT (FX) 

On je stendap Jim Jefferies koji igra samog sebe u fikcionalizovanim (polu)autobiografskim situacijama.

Curb Your Enthusiasm iz ugla belog geta.

3 LES REVENANTS (CANAL+)

Oni se vraćaju iz mrtvih među žive. Ali ne kao zombiji, već kao mrtvi koji bi da žive. U nekom idiličnom francuskom mestaštencetu. Gde apokalipsa, izgleda, stiže prvo.

Melodrama sa elementima horora. Američki rimejk biće sasvim sigurno horor sa elementima melodrame. Stvari kojih se plašimo, u svakom slučaju.

2 ELEMENTARY (CBS)

On je Sherlock Holmes. Ona je doktorka Watson. On je lečeni narkoman. Ona je bivši hirurg koji se okreće terapijskom radu sa bivšim zavisnicima. On je očekivano arogantan. Ona neočekivano ima strpljenja.

Procedural koji uspešno krije sve svoje formulaičnosti, u kome je stizanje do zločinca bitnije od njega samog. Plus nebulozne trivije koje Holmes nemilosrdno izliva. Mentalist RIP.

1 THE JESELNIK OFFENSIVE (COMEDY CENTRAL)

On je (bivši?) dečko Amy Schumer. On je najzgodniji stendap komičar trenutno. On započinje šalu tamo gde većina povlači liniju do koje ide.

Efektni miks stendapa, druženja sa gostima ("panel with panel") i ranije snimljenog materijala. Jeselnik sve vreme zahteva da sve oči budu na njemu i u 95% slučajeva zaslužuje našu pažnju i obožavanje. Pogledajte segment o njegovom nastupu pred obolelima od raka, pa se odlučite.


5 najgorih (što znači da same po sebi jesu najgore i to toliko da čak ni ja ne mogu da ih gledam, čak iako ih gledam!)

5 NASHVILLE (ABC) 

Ona je kantri diva čiji vrhunac karijere više nema gde. Ona, mlađa, je zvezda u usponu kojoj je ova, starija, poslednja smetnja na putu. Sve se dešava u Nešvilu koji, kad stignemo do muževa. očeva i majki u rihebu, izgleda kao nekad Dallas.

Nisam se uverio da Nashville želi da bude krojač novog, a ne prekrojač starog. Patetiku radnje ponekad nadjačava samo nepodnošljivost kantri popa koje obe dive izvode. Žao mi je što pored majke-narkomanke nije pomrlo još 6-7 likova.

4 THE NEW NORMAL

Oni su gej par koji u svoj dom prima surogat majku koja treba da im rodi dete, njenu ćerku i njenu "right-wing" majku. Sve ih je kreirao Ryan Glee Murphy.

Teško mi je da zamislim da ima serije koja je gej populaciju učinila antipatičnijom, kao i šoua koji je gej borbu za "ista prava koja imaju i svi drugi" pretvorio u slanu limunadu u kojoj se dva morona bore za najsmaračkije stvari na svetu.

3 REVOLUTION (NBC)

Oni su preživeli apokalipsu. I sad žive u svetu luka i strele.

Potezi TV moćnika da za svetsku publiku kreiraju neki novi Lost postaju sve očajniji. Nažalost u Americi dvadeset godina nakon nestanka struje (goriva, šibica, motornog ulja, bem li ga...) ljudi žive kao da se industrijska revolucija nikad nije desila i kao da su svi nestankom struje izgubili i nekih 80ak IQ-ova.

2 HANNIBAL (NBC)

On je dr. Hannibal. On je policijski stručnjak sa specijalnom sposobnošću za empatiju zbog čega može da gledajući kako je zločin počinjen uđe u glavu ubice. Zbog toga trpi dosta stresa i potrebna mu je terapija tj dr. Hannibal. I ne zaboravimo Laurenca Fishbournea kao šefa svih njih.

Iz epizode u epizodu sve mi je bilo manje jasno o čemu je ovaj šou. Ali mi je sve očiglednije bilo da sem fantastičnog rada scenografa i režijske posvećenosti unikatnoj atmosferi mi zapravo gledamo jedno veliko ništa koje je u najboljem slučaju tek pseudo varijanta nečeg žanrovski tipičnog. Uprkos naporima autora ne verujem niti u jedan jedini trenutak odnosa između bilo kojih junaka i svi mi deluju kao deo jedne neuverljive i hladne konstrukcije. Što je za šou koji se ne bavi mnogo čime drugim mašenje cele mete.

1 COMMUNITY (NBC) (PRVA SEZONA BEZ AUTORA DANA HARMONA) 

Oni izgledaju isto kao i pre. Oni pričaju slično, ako ne i isto kao pre. Oni su i dalje deo apsurdne realnosti i postmodernih iskoraka u iracionalno, fantastično, (ubacite sami). Čak se i Matt Lucas pojavljuje u jednoj epizodi.

Ali nema magije. Naporno je za gledanje i lagano počinje da budi antipatiju prema junacima, svima podjednako. Nikada pre se nisam na ovako brutalan način uverio koliko je kreativna supervizija od strane onoga ko zna šta je stvorio i čemu to služi bitna za neki šou. Pa čak i za toliko uhodani šou za koji se čini da ima svu slobodu sveta da uradi šta hoće i podvede to pod svoj "community work". Apsolutno neverovatno.

No comments:

Post a Comment