Po nekoliko pogodaka i promašaja
- dovoljno baruta u ovoj pušci
jaše
konja: powerty
Ako je
kompilacija Jutro će promeniti sve (PGP RTS, 2007) označila rađanje tzv.
Nove srpske scene, a zlosrećne prošlogodišnje Pesme ispod pokrivača njenu
simboličku smrt, za treći kompilatorski poduhvat Ivana Lončarevića, koncertnog
promotera, autora radijske emisije Pop Depression i sportskog komentatora (nije
mi se još desilo da mi je prošao tiket na ijednom meču koji je komentarisao; uz
kolegu Šaranovića i one komentatorske neznalice sa Sport kluba koja pokriva
argentinsku ligu ubedljivo najveći TV maler), može se odmah izneti ocena da ima
određena reinkarnatorska svojstva. U boljim trenucima obećava i daruje novi
život.
Delimično
odgonetanje tajne uspeha tribjuta posvećenom lane umrlom Jasonu Molini,
kantautoru, dobrom čoveku i metalcu, skriva se u sve širem radijusu balkanskog
americana kružoka čiji su potporni stubovi upravo Lončarevićeve muzičke aktivnosti.
Kvantitet ipak a priori ne obećava i kvalitet, i šou su ovaj put ukrala mahom
lica poznata sa prethodnih Pop Depression prebrojavanja.
Kompilaciju
naslovnom numerom otvara beogradski Went u prijatno iznenađujućem konkretnom
izdanju, mnogo strukturisanijem nego što je bila njihova koncertna
eksperimentalna-u-pokušaju ponuda iz recimo 2008. kada sam ih gledao kao
predgrupu Ani Never, na mestu na kome ovih dana enfant terrible srpske
književne scene Vidojković promoviše svoje urnebesne knjige. U tradicionalističkim
mirnim vodama popular(izova)nih prestoničkih izvođača Ane Ćurčin i Stray Dogga
i ranije mi je bilo hladno, i taj osećaj i nakon najsvežijih pljuskanja
slapovima zvukova i dalje dominira.
Temperaturu
podiže Ivana Lulić, nesumnjiva diva iz Špišić Bukovice pored Virovitice,
obradom pesme Lioness. Iz nekog razloga podseća me na Dianu Krall, možda
zato što (mi) liči, 'bem li ga. Ika očekivano briljira u živom izvođenju Coxcombe
Red trojca On Tour, a za highlight se pobrinula još jedna stara zvanica sa
PD spiskova, Ilija Ludvig, koji je za desetoipominutnu Ring The Bell navukao
Chrisu Reai košulju sa žaboom od fine čipke, dao mu ključeve od kola i poveo ga
na put bez krajnje destinacije.
Dobrodošloj
prinovi Ej Marks (valjda su iz Beograda) pao je neprijatan zadatak da nastavi s
teranjem kompilacije nakon njenog vrhunca, što je poduhvat koji je elegantno
rešen čvršćim rokerskim tretmanom trake I've Been Riding With The Ghost. Duhovima
se u dijametralno različitom, na ovoj kolekciji sigurno najeksperimentalnijem
suisajdovskom ključu (bar za ove uši) intrigantno bave i Cadavre u zaključnoj Not
Just A Ghost's Heart.
Jasno,
susreti ovog tipa mogu se meriti i po tome ko je na njima izostao, a ne samo ko
je prisutan. Neki (recimo požeški Mothership Orchestra, pre svih) bi se sasvim
lepo uklopili, no nema posebne potrebe za cepidlačenjem, odnosno teranjem maka
na konac (tj. beating the dead horse, što balkanski pop/whatever po
mnogim merilima jeste). Kompilacija Samo budi jednostavan, za koju je
omot radio Andrej Dolinka (nekada član bečejskog lo-fi trija Superstudio), je
digitalno besplatna, a ograničen tiraž cedeja sa bonus trakama najavljen je za
Record Store Day, koji se proslavlja svake treće subote u aprilu.
SLKTH:
has its moments/ flawless
samo da se prijavim i kazem da je recenzija mnogo bolja od kompilacije.
ReplyDeletehttps://youtu.be/Yr-cnSQDhVQ
ReplyDelete