Zaobiđite didaktiku i bacite se odmah u srce ovog filma
Ovako je počelo...
A onda sam odgledao film. NARAVNO da je dobio prioritet u redu, er sam bio znatiželjan.
Manje-više stvari su tekle ovako dalje...
Mislim, narednih desetak minuta.
Sutradan obnovio gradivo sa High Times at Ridgemont High i Say Anything i čini mi se da su sličnosti samo sporadične. A kako sam kasnije pročitao da su scenaristi ovog filma, Neustadter i Weber, isti tipovi koji su pisali 500 Days Of Summer još više mi se čini da je ovo neka linija tinejdžerskog filma koja za kraće vreme stiže do serijala poput Girls nego ostvarenja Hughesa i Crowea. Pre svega jer se oni ne bave mitologizacijom i re-mitologizacijom "američkog odrastanja", već su zarobljeni u "now" koje je i glavna tema ovog filma. A naročito je The Spectacular Now film koji ukazuje na neophodno odricanje od prošlosti kako bi se krenulo napred. I Sutter (odlični Miles Teller) i Aimee (i fenomenalna Shailene Woodley, koja se, btw, zove isto kao u serijalu koji ju je promovisao u modernu tinejdž heroinu, The Secret Life Of the American Teenager, koji radi istu stvar, aj kad već produžavam ovu zagradu u nedogled) možda liče na neke stare tinejdž prototipove i možda su nam njihove sudbine predvidljive, ali Spectacular Now baš pokazuje kako se to neće desiti- šarmantni vragolan naučiće lekciju tek kad izgubi curu, a curica štreberka zapravo će biti daleko samostalnija i lišena daddy-issuea (tata je mrtav, i umro je od overdoza pejnkilerima!). Možda ih sa Hughesom jedino veže ta snažna ženska junakinja (dobro, znam da to nije mala stvar), ali ovo nije film o tome.
Kada sam pomenuo Paynea (a trebalo je pre Jasona Reitmana) i Apatowa pre svega sam mislio na tu "novu" prirodnost koja se traži kod junaka bez obzira na slojeve i slojeve ironičnih i sarkastičnih otklona humorom samih junaka ili autora. Zavirite u odnos tate i ćerke u Descendents, u odnos Juno i Paulieja u Juno ili Petea i Debbie u This Is 40 i namirisaćete "realistički" postavljene odnose "SADA", odnose kakvi su nekad tvorili "ozbiljne" filmove o "običnim ljudima" i slične, a sada su uvijeni u humor, sa kojim se lakše živi. The Spectacular Now je primena tog obrasca na terenu "tinejdžerskog filma".
I, da, Ponsoldtova opsednutost alkoholizmom zaista preti da pokvari sve navedene utiske i toliko bode oči svojom nakalemljenošću na radnju ovog filma. Debil.
SELEKTAH: 8/ 10
Ovako je počelo...
A onda sam odgledao film. NARAVNO da je dobio prioritet u redu, er sam bio znatiželjan.
Manje-više stvari su tekle ovako dalje...
Mislim, narednih desetak minuta.
Sutradan obnovio gradivo sa High Times at Ridgemont High i Say Anything i čini mi se da su sličnosti samo sporadične. A kako sam kasnije pročitao da su scenaristi ovog filma, Neustadter i Weber, isti tipovi koji su pisali 500 Days Of Summer još više mi se čini da je ovo neka linija tinejdžerskog filma koja za kraće vreme stiže do serijala poput Girls nego ostvarenja Hughesa i Crowea. Pre svega jer se oni ne bave mitologizacijom i re-mitologizacijom "američkog odrastanja", već su zarobljeni u "now" koje je i glavna tema ovog filma. A naročito je The Spectacular Now film koji ukazuje na neophodno odricanje od prošlosti kako bi se krenulo napred. I Sutter (odlični Miles Teller) i Aimee (i fenomenalna Shailene Woodley, koja se, btw, zove isto kao u serijalu koji ju je promovisao u modernu tinejdž heroinu, The Secret Life Of the American Teenager, koji radi istu stvar, aj kad već produžavam ovu zagradu u nedogled) možda liče na neke stare tinejdž prototipove i možda su nam njihove sudbine predvidljive, ali Spectacular Now baš pokazuje kako se to neće desiti- šarmantni vragolan naučiće lekciju tek kad izgubi curu, a curica štreberka zapravo će biti daleko samostalnija i lišena daddy-issuea (tata je mrtav, i umro je od overdoza pejnkilerima!). Možda ih sa Hughesom jedino veže ta snažna ženska junakinja (dobro, znam da to nije mala stvar), ali ovo nije film o tome.
Kada sam pomenuo Paynea (a trebalo je pre Jasona Reitmana) i Apatowa pre svega sam mislio na tu "novu" prirodnost koja se traži kod junaka bez obzira na slojeve i slojeve ironičnih i sarkastičnih otklona humorom samih junaka ili autora. Zavirite u odnos tate i ćerke u Descendents, u odnos Juno i Paulieja u Juno ili Petea i Debbie u This Is 40 i namirisaćete "realistički" postavljene odnose "SADA", odnose kakvi su nekad tvorili "ozbiljne" filmove o "običnim ljudima" i slične, a sada su uvijeni u humor, sa kojim se lakše živi. The Spectacular Now je primena tog obrasca na terenu "tinejdžerskog filma".
I, da, Ponsoldtova opsednutost alkoholizmom zaista preti da pokvari sve navedene utiske i toliko bode oči svojom nakalemljenošću na radnju ovog filma. Debil.
SELEKTAH: 8/ 10
Mud, The Spectacular Now, The Kings of Summer.. dobar, los, uf, ma koliko se ti lozio da izmislis drugacije:p
ReplyDelete