O tome kako je pravljen album Imagine. Ali malo više kao istorijski rewrite uloge Yoko Ono u svemu tome, kao i u karijeri i životu svoga supruga
Ja nikada nisam imao loše mišljenje o Yoko Ono, i van i u kontekstu Johna Lennona, ali ovaj film, baš kao i Hillary o Hillary Clinton, dosta čini da o njoj promenimo i unapredimo mišljenje, i konačno se pomirimo s tim da ona nije pocepala Beatlese i omađijala Lennona svojim levičarskim ideologijama i avangardnim pristupima životu i umetnosti. Lennon je, kanda, sve to nosio u sebi i bio je vrlo obradovan što konačno ima s kim to da podeli i realizuje. Kako neko reče u filmu- što konačno može da bude i oseća se kao umetnik.
Poslednih godina sedme dekade, John i Yoko prezasićeni bitlsovskim iskustvima povukli su se na ogromno imanje na jugu Engleske i počeli da rade na albumu koji će dve godine kasnije biti objavljen pod imenom Imagine. Reditelj Michael Epstein (ne znam da li je u srodstvu sa Brianom) imao je na raspolaganju desetine sati "fly on the wall" materijala snimanog tokom tih godina, uz aktuelno prisustvo skoro svih učesnika (sem "glavnog" i Georgea Harrisona) koji su svojim izjavama dodatno pojasnili neke stvari. Mahom one koje se tiču nenavalentne, kreativne i pozitivne uloge Yoko Ono.
John je bio sirovi talenat. Yoko je bila vizionar. Ona mu je pokazivala gde bi sve mogao da dobaci, a on je to potom uspevao. Oni su bili tim, koji se dopunjuje, ispunjava, uzajamno usavršava i nebrojano scena ide u prilog tome. Detalj koji otkriva kako su se upoznali i šta je Lennona "poguralo" ka Yoko naročito je lep i indikativan. Lennon (više) nije uživao u Beatlesima i Yoko je bila neočekivano obećavajući izlaz iz te situacije.
Neposrednost materijala, Lennonova kontradiktorna raspoloženost za participaciju (s obzirom da je od istih tih stvari pobegao na ovo imanje) omogućila je da dobijemo maksimalno otvoren prozor u nastanak Imagine, i pesme i albuma, da ukačimo neke istorijske trenutke u nastanku tih pesama, da čujemo Lennonove komentare i izjave u vezi sa istim.
Epstein malčice luta pričom, pokušavajući da "film o snimanju Imagine" proširi i na odnos Yoko- John i revalorizaciju istog, pa u izvesnoj meri dobijamo i rezime iste i njen progres godinama nakon ovog albuma. Ne znam da li je Yoko insistirala na tome ili nije bilo ideje kako da se materijal o snimanju Imagine bolje uobliči u priču.
Lepo je. Neposredno. Prijaće vam.
SELEKTAH: 7plus/10
Ja nikada nisam imao loše mišljenje o Yoko Ono, i van i u kontekstu Johna Lennona, ali ovaj film, baš kao i Hillary o Hillary Clinton, dosta čini da o njoj promenimo i unapredimo mišljenje, i konačno se pomirimo s tim da ona nije pocepala Beatlese i omađijala Lennona svojim levičarskim ideologijama i avangardnim pristupima životu i umetnosti. Lennon je, kanda, sve to nosio u sebi i bio je vrlo obradovan što konačno ima s kim to da podeli i realizuje. Kako neko reče u filmu- što konačno može da bude i oseća se kao umetnik.
Poslednih godina sedme dekade, John i Yoko prezasićeni bitlsovskim iskustvima povukli su se na ogromno imanje na jugu Engleske i počeli da rade na albumu koji će dve godine kasnije biti objavljen pod imenom Imagine. Reditelj Michael Epstein (ne znam da li je u srodstvu sa Brianom) imao je na raspolaganju desetine sati "fly on the wall" materijala snimanog tokom tih godina, uz aktuelno prisustvo skoro svih učesnika (sem "glavnog" i Georgea Harrisona) koji su svojim izjavama dodatno pojasnili neke stvari. Mahom one koje se tiču nenavalentne, kreativne i pozitivne uloge Yoko Ono.
John je bio sirovi talenat. Yoko je bila vizionar. Ona mu je pokazivala gde bi sve mogao da dobaci, a on je to potom uspevao. Oni su bili tim, koji se dopunjuje, ispunjava, uzajamno usavršava i nebrojano scena ide u prilog tome. Detalj koji otkriva kako su se upoznali i šta je Lennona "poguralo" ka Yoko naročito je lep i indikativan. Lennon (više) nije uživao u Beatlesima i Yoko je bila neočekivano obećavajući izlaz iz te situacije.
Neposrednost materijala, Lennonova kontradiktorna raspoloženost za participaciju (s obzirom da je od istih tih stvari pobegao na ovo imanje) omogućila je da dobijemo maksimalno otvoren prozor u nastanak Imagine, i pesme i albuma, da ukačimo neke istorijske trenutke u nastanku tih pesama, da čujemo Lennonove komentare i izjave u vezi sa istim.
Epstein malčice luta pričom, pokušavajući da "film o snimanju Imagine" proširi i na odnos Yoko- John i revalorizaciju istog, pa u izvesnoj meri dobijamo i rezime iste i njen progres godinama nakon ovog albuma. Ne znam da li je Yoko insistirala na tome ili nije bilo ideje kako da se materijal o snimanju Imagine bolje uobliči u priču.
Lepo je. Neposredno. Prijaće vam.
SELEKTAH: 7plus/10
No comments:
Post a Comment