Bret Easton Ellis mi je preporučio ovo
(ne direktno, ofkors)
Ja sam prvo mislio da film koji je predmet ovog filma, Ghost In The Noonday Sun, nikada nije pušten u bioskope tj da je bunkerisan od strane studija kako bi se sprečila još veća katastrofa. Ali on je tokom 1980. ipak postao (predviđena) komercijalna katastrofa, a ni imdb skor od 4.8/10 od strane 192 mučenika koja su ga odgledala (a i ja se spremam), ne ide u prilog nadi da se možda radi o "kultnom klasiku".
The Ghost Of Peter Sellers nije toliko film o Peteru Sellersu, niti o njegovom duhu. Pre je o duhu jednog filma koji je postao duh najviše zahvaljujući Peteru Sellersu, dok u naslovu zauzeti pristup treba da mu obezbedi komercijalnost i ineresovanje, koje se, eto, i u meni razbudilo.
Glavni junak ovog filma je Peter Medak (reditelj na čije se hitove bacam čim prije i ako mi se dopadnu, to će biti najveći kulturni doprinos ovog filma), koji je reditelj i ovog filma i filma koji mu je povod, britanizovanog Mađara koji je uspeo da izbegne Holokaust, ali je zato jedva preživeo Sellersa. Ovaj čovek se te sedamdesetineke, nakon dva vrlo uspešna filma, upecao na gotovu ponudu da snimi komediju o piratima sa Peterom Sellersom. "Gotovu", u smislu da su pare za film bile obezbeđene, dok se sa scenarijom i dalje kuburilo...
Snimanje filma se odvijalo na Kritu. Prvog dana snimanja, pijani grčki kapetan posle višenedeljne plovidbe doterao je konačno "piratski brod" iz Atine do Krita, samo da bi ga nasukao na kamenje. Brod je skoro potonuo i potrošeni su dani za njegovu reparaciju. No, to je bio samo početak muka koji su uključile i potpuno nepripremljen tim na "morska" snimanja tj ljuljanje broda, kao i na vazda prevrtljive vremenske prilike na otvorenom moru.
No, za upornog i predanog Medaka, pakao je počeo tek kada je Sellers odlučio da ne želi da radi ovaj film i počeo da ga sabotira na sve moguće načine, ukljućujući i glumljenje srčanog udara, prebacivanje helikopterom u bolnicu i bekstvo iz iste u Englesku na party sa kraljičinom sestrom.
Sellers je tokom snimanja zaratio i sa kastom koji su činili njegovi dojučerašnji prijatelji, pa je siroti Medak od nekog trenutka bio prinuđen da se dovija sa čak 33 scene između Sellersa i Anthony-ja Franciose, kada je Sellers odlučio da s ovim više ne želi da deli kadar. Još je gore i konfuznije bilo kada se snimanju pridružio i Spike Milligan, kao ko-scenarista (dok je neplanirano snimanje B&H film za sebe!)...
Iako svi tokom filma neprekidno ponavljaju da je Sellers bio genije, čak i ako ste njegov fan kao ja, biće vam teško da ga održite simpatičnim (uprkos apsurdno genijalnim ispadima!) kada budete spoznali koliko je štete naneo sirotom Medaku.
The Ghost Of Peter Sellers, s druge strane, fenomenalna je zabava (i, nadam se, budući "igrani hit"!), koja pokazuje moć superzvezde kakva možda danas više ne postoji, jer su pare vrednije nego ikada. Stepen ludila umiksovan sa zbirkom raspoloženih malera još jednom je potvrdio da su "filmovi na vodi" recepti za katastrofe, kojima ne treba mnogo da potonu. Prvi deo filma, dok priča o događajima sa snimanja ne krene, konfuzno i nepotrebno luta, hvatajući se previše za indirektne učesnike događaja, ali kada stignemo na Krit, uživancija počinje. Sa možda malo više kadrova u kojima Medak koristi sagovornike samo kao okidač za sopstvenu terapiju.
SELEKTAH: 7plus/10
(ne direktno, ofkors)
Ja sam prvo mislio da film koji je predmet ovog filma, Ghost In The Noonday Sun, nikada nije pušten u bioskope tj da je bunkerisan od strane studija kako bi se sprečila još veća katastrofa. Ali on je tokom 1980. ipak postao (predviđena) komercijalna katastrofa, a ni imdb skor od 4.8/10 od strane 192 mučenika koja su ga odgledala (a i ja se spremam), ne ide u prilog nadi da se možda radi o "kultnom klasiku".
The Ghost Of Peter Sellers nije toliko film o Peteru Sellersu, niti o njegovom duhu. Pre je o duhu jednog filma koji je postao duh najviše zahvaljujući Peteru Sellersu, dok u naslovu zauzeti pristup treba da mu obezbedi komercijalnost i ineresovanje, koje se, eto, i u meni razbudilo.
Glavni junak ovog filma je Peter Medak (reditelj na čije se hitove bacam čim prije i ako mi se dopadnu, to će biti najveći kulturni doprinos ovog filma), koji je reditelj i ovog filma i filma koji mu je povod, britanizovanog Mađara koji je uspeo da izbegne Holokaust, ali je zato jedva preživeo Sellersa. Ovaj čovek se te sedamdesetineke, nakon dva vrlo uspešna filma, upecao na gotovu ponudu da snimi komediju o piratima sa Peterom Sellersom. "Gotovu", u smislu da su pare za film bile obezbeđene, dok se sa scenarijom i dalje kuburilo...
Snimanje filma se odvijalo na Kritu. Prvog dana snimanja, pijani grčki kapetan posle višenedeljne plovidbe doterao je konačno "piratski brod" iz Atine do Krita, samo da bi ga nasukao na kamenje. Brod je skoro potonuo i potrošeni su dani za njegovu reparaciju. No, to je bio samo početak muka koji su uključile i potpuno nepripremljen tim na "morska" snimanja tj ljuljanje broda, kao i na vazda prevrtljive vremenske prilike na otvorenom moru.
No, za upornog i predanog Medaka, pakao je počeo tek kada je Sellers odlučio da ne želi da radi ovaj film i počeo da ga sabotira na sve moguće načine, ukljućujući i glumljenje srčanog udara, prebacivanje helikopterom u bolnicu i bekstvo iz iste u Englesku na party sa kraljičinom sestrom.
Sellers je tokom snimanja zaratio i sa kastom koji su činili njegovi dojučerašnji prijatelji, pa je siroti Medak od nekog trenutka bio prinuđen da se dovija sa čak 33 scene između Sellersa i Anthony-ja Franciose, kada je Sellers odlučio da s ovim više ne želi da deli kadar. Još je gore i konfuznije bilo kada se snimanju pridružio i Spike Milligan, kao ko-scenarista (dok je neplanirano snimanje B&H film za sebe!)...
Iako svi tokom filma neprekidno ponavljaju da je Sellers bio genije, čak i ako ste njegov fan kao ja, biće vam teško da ga održite simpatičnim (uprkos apsurdno genijalnim ispadima!) kada budete spoznali koliko je štete naneo sirotom Medaku.
The Ghost Of Peter Sellers, s druge strane, fenomenalna je zabava (i, nadam se, budući "igrani hit"!), koja pokazuje moć superzvezde kakva možda danas više ne postoji, jer su pare vrednije nego ikada. Stepen ludila umiksovan sa zbirkom raspoloženih malera još jednom je potvrdio da su "filmovi na vodi" recepti za katastrofe, kojima ne treba mnogo da potonu. Prvi deo filma, dok priča o događajima sa snimanja ne krene, konfuzno i nepotrebno luta, hvatajući se previše za indirektne učesnike događaja, ali kada stignemo na Krit, uživancija počinje. Sa možda malo više kadrova u kojima Medak koristi sagovornike samo kao okidač za sopstvenu terapiju.
SELEKTAH: 7plus/10
No comments:
Post a Comment