Komedija sa malim mudima
Ja, recimo, nisam znao da je nekada (krajem osamdesetih) postojala TV serija na FOX-u koja se zvala 21 Jump Street u kojoj je glavnu ulogu igrao Johnny Depp. Sad mi je njegov kemio u ovom filmu jasniji. Ups, spojler! Serija se bavila timom mladolikih policajaca koji su infiltrirani rešavali raznorazne slučajeve po lokalnim srednjim školama, fakultetima i drugim ustanovama koje okupljaju tinejdžere. Njihova centralna stanica nalazila se u crkvi u ulici 21 Jump Street. Međutim, FOX je izbacio crkvu kao lokaciju zabrinut da njegov TV živalj ne pomisli da je u pitanju serija sa religioznom tematikom (živa istina!). U filmu su to ostavili. Ups!... To i nije neki spojler.
Da ne znate za seriju (a i sada kada znate) ne bi vam bilo jasno zašto se film zove 21 Jump Street, sem što je to mesto na koje naša dva junaka Scmidt i Jenko (tj Jonnah Hill i Channing Tatum) dolaze da bi, njihov kapetan, Ice Cube bio Ice Cube sa njima. Iako tu ima još policajaca na sličnim zadacima kao što su njihovi, oni su samo scenografija čiji je jedini zadatak da se sprda sa (ne)uspesima ove dvojice. Drugim rečima, nije bilo ni jednog jedinog razloga da se zadrže veze sa pomenutom TV serijom. Ovo je bez problema mogao da bude "samo" film o dvojici klinački izgledajućih policajaca koji se sa novim identitetima postaju učenici lokalne srednje škole u kojoj je neko počeo da diluje opasnu novu gudru. Ali, neko je očigledno mislio da će održavanjem rodbinskih veza sa majkom serijom više isprofitirati. Kako je film bio sočan uspeh u Americi, to se možda ispostavilo i kao tačno.
Channing Tatum je lepuškastija vrsta retarda Brendana Frasera. Jonnah Hill je Jonnah Hill. Njih dvojica imaju solidnu, ali ne i spektakularnu kemiju da održe ovaj "cop buddy-buddy flick" zabavnim, ali ne i posebno vrednim pamćenja.
Mislim da najviše problema leži u nespremnosti da se R-Rated zabava nagazi i sprovede na pravi način. Nije, ipak, svaki reditelj Todd Phillips. Dva momka koja su režirala 21 Jump Street su pre ovoga radili samo komercijalno razočaravajući crtić Cloudy With a Chance of Meatballs. U 21 Jump Street ima i smelih i blesavih rešenja (recimo kad njih dvojica probaju gudru, scena žurke, scene hapšenja s početka filma) koja imaju nameru da razmrdaju klišee, da ih ismeju i da naduhovit i neočekivan način "podiđu" pre svega mladoj publici, međutim nije uvek veselo veče. Scena u kojoj Schmidt trči štafetu, a problem ove scene može se koristiti kao paradigmatičan za sve neuspele, zanemaruje postavljene parametre (žanrovske) realnosti i insistira na fori dok se ova ne sroza u sopstvenu bednu parodiju, dobrano nesmešna od samog početka. Tu i najbolji komičari ne mogu ništa. A Jonnah Hill nije najbolji komičar. Čak šta, njegovo jače oružje jeste verbalno isporučivanje humora, a ne telesno. Tatum, s druge strane, je mnogo spremniji na blamiranje i uživljavanje u ulogu i mislim da je on ovde napravio bolji posao.
Čini mi se da je u idealnom slučaju 21 Jump Street mogao da bude Superbad par godina kasnije, ali za razliku od Mottolinog filma ovde se niko nije bavio preciznijim emocionalnim profilisanjem junaka kako bi razbio klišee i potonje akciono prekardašivanje.
Ipak, gledajte. Pre ovoga smo počeli Wanderlust i to je pružalo sramotnu lažnu nadu prvih pola sata.
SELEKTAH: 6/10
Ja, recimo, nisam znao da je nekada (krajem osamdesetih) postojala TV serija na FOX-u koja se zvala 21 Jump Street u kojoj je glavnu ulogu igrao Johnny Depp. Sad mi je njegov kemio u ovom filmu jasniji. Ups, spojler! Serija se bavila timom mladolikih policajaca koji su infiltrirani rešavali raznorazne slučajeve po lokalnim srednjim školama, fakultetima i drugim ustanovama koje okupljaju tinejdžere. Njihova centralna stanica nalazila se u crkvi u ulici 21 Jump Street. Međutim, FOX je izbacio crkvu kao lokaciju zabrinut da njegov TV živalj ne pomisli da je u pitanju serija sa religioznom tematikom (živa istina!). U filmu su to ostavili. Ups!... To i nije neki spojler.
Da ne znate za seriju (a i sada kada znate) ne bi vam bilo jasno zašto se film zove 21 Jump Street, sem što je to mesto na koje naša dva junaka Scmidt i Jenko (tj Jonnah Hill i Channing Tatum) dolaze da bi, njihov kapetan, Ice Cube bio Ice Cube sa njima. Iako tu ima još policajaca na sličnim zadacima kao što su njihovi, oni su samo scenografija čiji je jedini zadatak da se sprda sa (ne)uspesima ove dvojice. Drugim rečima, nije bilo ni jednog jedinog razloga da se zadrže veze sa pomenutom TV serijom. Ovo je bez problema mogao da bude "samo" film o dvojici klinački izgledajućih policajaca koji se sa novim identitetima postaju učenici lokalne srednje škole u kojoj je neko počeo da diluje opasnu novu gudru. Ali, neko je očigledno mislio da će održavanjem rodbinskih veza sa majkom serijom više isprofitirati. Kako je film bio sočan uspeh u Americi, to se možda ispostavilo i kao tačno.
Channing Tatum je lepuškastija vrsta retarda Brendana Frasera. Jonnah Hill je Jonnah Hill. Njih dvojica imaju solidnu, ali ne i spektakularnu kemiju da održe ovaj "cop buddy-buddy flick" zabavnim, ali ne i posebno vrednim pamćenja.
Mislim da najviše problema leži u nespremnosti da se R-Rated zabava nagazi i sprovede na pravi način. Nije, ipak, svaki reditelj Todd Phillips. Dva momka koja su režirala 21 Jump Street su pre ovoga radili samo komercijalno razočaravajući crtić Cloudy With a Chance of Meatballs. U 21 Jump Street ima i smelih i blesavih rešenja (recimo kad njih dvojica probaju gudru, scena žurke, scene hapšenja s početka filma) koja imaju nameru da razmrdaju klišee, da ih ismeju i da naduhovit i neočekivan način "podiđu" pre svega mladoj publici, međutim nije uvek veselo veče. Scena u kojoj Schmidt trči štafetu, a problem ove scene može se koristiti kao paradigmatičan za sve neuspele, zanemaruje postavljene parametre (žanrovske) realnosti i insistira na fori dok se ova ne sroza u sopstvenu bednu parodiju, dobrano nesmešna od samog početka. Tu i najbolji komičari ne mogu ništa. A Jonnah Hill nije najbolji komičar. Čak šta, njegovo jače oružje jeste verbalno isporučivanje humora, a ne telesno. Tatum, s druge strane, je mnogo spremniji na blamiranje i uživljavanje u ulogu i mislim da je on ovde napravio bolji posao.
Čini mi se da je u idealnom slučaju 21 Jump Street mogao da bude Superbad par godina kasnije, ali za razliku od Mottolinog filma ovde se niko nije bavio preciznijim emocionalnim profilisanjem junaka kako bi razbio klišee i potonje akciono prekardašivanje.
Ipak, gledajte. Pre ovoga smo počeli Wanderlust i to je pružalo sramotnu lažnu nadu prvih pola sata.
SELEKTAH: 6/10
previse nepotrebnih psovki...mislim u filmu
ReplyDelete