O ljudima i frikovima
Verujem da ste do sada svi naučili šta možete da očekujete od HBO filma- intrigu, materijal koji je na ivici žutih strana, holivudske glumce u neočekivano "karakternim" ulogama, izbalansiran pristup kontroverznom sadržaju, potencijal za širu diskusiju u društvu (angažovanost) i u najboljim slučajevima (Game Change) - urnebesan humor.
Iako se bavi samo jednim/ poslednjim?/ najbitnijim? segmentom života Phila Spectora, čuvenog muzičkog producenta (osećam se loše što ovo moram da vam napišem), čini mi se da film s razlogom nosi njegovo ime i prezime. Taj segment jeste ubistvo glumice Lane Clarkson koje se desilo 3. februara 2003. i zbog koga je Phil Spector osuđen na 19 godina zatvora. Film je fokusiran na prvo suđenje koje je održano 2007. godine tokom koga je Spectorova advokatica bila Linda Kenney Baden.
Phila igra Al Pacino, a Lindu Helen Mirren. Scenario je napisao i potom sam režirao David Mamet, kome bavljenje ovakvim materijalima nije strano, već hobi.
Nakon filma Lanini prijatelji bunili su se da film previše drži stranu Spectoru i da pokušava da njeno ubistvo prikaže kao samoubistvo. Možda. Da, ali nije bitno.
Mamet je odabrao da se bavi time da li je Spector samim tim što je osobenjak u isto vreme i čudovište tj ubica. I kao lakmus za to on koristi advokaticu Lindu, ženu sa ogromnim iskustvom koja i sama počinje sebi da postavlja to pitanje pripremajući njegovu odbranu. Ključna scena filma je ona u kojoj se Phil na svoje prvo svedočenje (od koga se odustalo) pojavljuje u čuvenoj "džufro" perici. Da li je u pitanju ludak do te mere nesvestan šta mu se dešava ili je u pitanju narcisoidni psihopata do te mere nezainteresovan za to šta mu se dešava. Mamet je tako snimio scenu da svi imaju priliku da odluče sami za sebe. Baš kao i advokatica Linda.
Što se Spectorove krivice tiče, s jedne strane postoje slučajevi prethodnih žena previše slični ovom, fatalnom, po Spectorovoj igri sa oružjem sa njima, baš kao i izjava njegovog vozača (kome engleski nije jača strana) da je Spector izašao iz kuće i rekao "mislim da sam ubio nekoga". S druge strane, na Spectorovom belom sakou nema tragova krvi kojih bi tu trebalo da bude da je on zaista sa te blizine pucao Lani u usta. Ali, to je već viđena realnost. Mislim da su gledaoci više ostali impresionirani višemilionskom Spectorovom odbranom koja je do detalja analizirala i testirala sve korake svoje odbrane. Vrhunac je verovatno test-svedočenje samog Spectora u improvizovanoj sudnici u njegovoj garaži. Ta pravna grdosija koja je stala u odbranu jednog čoveka pravo je čudovište u celoj priči.
Pacino brani svog junaka kao što je i Richarda II i Memet nam samo u jednom slučaju nepotrebno drži lekciju kroz njegova usta, i to kada priča o tome da "zvezda" koja živi i radi ("samo postoji") nije vest. Mirren, iako uvedena u priču kao opak advokat, pre deluje kao medicinska sestra koja administrira stanje svog neposlušnog pacijenta i postaje bliska tokom tog procesa. Phil Spector nije toliko priča o specifičnostima njihovog odnosa, koliko je Linda samo poligon za, ne uvek uverljiva, Spectorova otvaranja i samo-prezentaciju.
Na kraju ostanete solidno iziritirani time što ne znate šta da mislite.
SELEKTAH: 6plus/ 10
Verujem da ste do sada svi naučili šta možete da očekujete od HBO filma- intrigu, materijal koji je na ivici žutih strana, holivudske glumce u neočekivano "karakternim" ulogama, izbalansiran pristup kontroverznom sadržaju, potencijal za širu diskusiju u društvu (angažovanost) i u najboljim slučajevima (Game Change) - urnebesan humor.
Iako se bavi samo jednim/ poslednjim?/ najbitnijim? segmentom života Phila Spectora, čuvenog muzičkog producenta (osećam se loše što ovo moram da vam napišem), čini mi se da film s razlogom nosi njegovo ime i prezime. Taj segment jeste ubistvo glumice Lane Clarkson koje se desilo 3. februara 2003. i zbog koga je Phil Spector osuđen na 19 godina zatvora. Film je fokusiran na prvo suđenje koje je održano 2007. godine tokom koga je Spectorova advokatica bila Linda Kenney Baden.
Phila igra Al Pacino, a Lindu Helen Mirren. Scenario je napisao i potom sam režirao David Mamet, kome bavljenje ovakvim materijalima nije strano, već hobi.
Nakon filma Lanini prijatelji bunili su se da film previše drži stranu Spectoru i da pokušava da njeno ubistvo prikaže kao samoubistvo. Možda. Da, ali nije bitno.
Mamet je odabrao da se bavi time da li je Spector samim tim što je osobenjak u isto vreme i čudovište tj ubica. I kao lakmus za to on koristi advokaticu Lindu, ženu sa ogromnim iskustvom koja i sama počinje sebi da postavlja to pitanje pripremajući njegovu odbranu. Ključna scena filma je ona u kojoj se Phil na svoje prvo svedočenje (od koga se odustalo) pojavljuje u čuvenoj "džufro" perici. Da li je u pitanju ludak do te mere nesvestan šta mu se dešava ili je u pitanju narcisoidni psihopata do te mere nezainteresovan za to šta mu se dešava. Mamet je tako snimio scenu da svi imaju priliku da odluče sami za sebe. Baš kao i advokatica Linda.
Što se Spectorove krivice tiče, s jedne strane postoje slučajevi prethodnih žena previše slični ovom, fatalnom, po Spectorovoj igri sa oružjem sa njima, baš kao i izjava njegovog vozača (kome engleski nije jača strana) da je Spector izašao iz kuće i rekao "mislim da sam ubio nekoga". S druge strane, na Spectorovom belom sakou nema tragova krvi kojih bi tu trebalo da bude da je on zaista sa te blizine pucao Lani u usta. Ali, to je već viđena realnost. Mislim da su gledaoci više ostali impresionirani višemilionskom Spectorovom odbranom koja je do detalja analizirala i testirala sve korake svoje odbrane. Vrhunac je verovatno test-svedočenje samog Spectora u improvizovanoj sudnici u njegovoj garaži. Ta pravna grdosija koja je stala u odbranu jednog čoveka pravo je čudovište u celoj priči.
Pacino brani svog junaka kao što je i Richarda II i Memet nam samo u jednom slučaju nepotrebno drži lekciju kroz njegova usta, i to kada priča o tome da "zvezda" koja živi i radi ("samo postoji") nije vest. Mirren, iako uvedena u priču kao opak advokat, pre deluje kao medicinska sestra koja administrira stanje svog neposlušnog pacijenta i postaje bliska tokom tog procesa. Phil Spector nije toliko priča o specifičnostima njihovog odnosa, koliko je Linda samo poligon za, ne uvek uverljiva, Spectorova otvaranja i samo-prezentaciju.
Na kraju ostanete solidno iziritirani time što ne znate šta da mislite.
SELEKTAH: 6plus/ 10
fridome reklo bi se da je u pitanju biopic nedelja u vasem kucnom bioskopu :)
ReplyDeletehtedoh reci "u toku" ne "u pitanju", lapsus calami, valjda od ove vrucine...
Deletema, jok to je nešto što mi već nedeljama stoji u zamrzivaču i čeka hemingway & gellhorn koji nikako da odgledam i kompletiram HBO trio. ali sad sam pomirio HBO i petak. you'll see
Deletejedva četkam
ReplyDelete