Besson bi od svih beogradskih bioskopa najradije okupirao "20. oktobar"
Lucy je film u kome, ako aktivirate više od 1% mozga, nećete uživati koliko i ako ga ne aktivirate uopšte. Ali to ne znači da je film loš. Više je straobalno loš.
Sad budite fer i priznajte (mi)- kad ste poslednji put čuli da neko koristi reč "straobalno"?
Bessonov novi film postmodernistička je kombinacija popularnijih emisija na Discovery kanalu, CNN-enovskih angažovanih poruka (kojima je Morgan Freeman možda pozajmio glas, ali nije obavezno) i miksa dva njegova popularna filma- Nikita i Fifth Element.
Ovo prvo demonstrirano je kroz bizarne, ali efektne montažne rezove koji dramsku radnju kontrapunktiraju analognim dokumentarnim snimcima "iz prirode". Ovo drugo curi iz Lucy-ne naracije s početka i kraja filma, ali i iz predavanja naučnika Normana (Morgan Freeman!). Treće je ono zbog čega će nekima film jedino biti zabavan.
Sa istom tupovašću sa kojom je vanzemaljisala u Under The Skin Scarlett Johansson igra Lucy, polu-prostitutku-zgubidanku koja deluje kao da je u Hong Kongu pre "na drogama", nego "na studijama". Bizarni splet overdoziranih okolnosti, teatralizovan "malčice više" nego pojava Gary-ja Oldmana u Leonu, dovešće je u situaciju da u stomaku švercuje novu drogu koja je nastala sintetizovanjem "nečega" (nazovimo ga tako) što trudne majke proizvode za svoju bebu kako bi im dale snagu da rastu u tibi. Kada se kesica pocepa i prospe po njenoj utrobi to će dovesti do... spojlera!
Lucy rapidno počinje da biva sve pametnija i pametnija tj da koristi sve veći procenat svog mozga (btw, ljudi koriste samo 10%, a jedino delfini više- 20%). To ubrzanje njene inteligencije dovešće do simpatičnih LSD tripova kojima će Besson dočarati "pojačanu" percepciju sveta koju Lucy oseća, ali i otvoriti put naizmeničnom sledu intrigantnih i idiotskih demonstracija Lucy-ne nove pameti. Sve će kulminirati u finalnoj sceni u kojoj sledi... spojler!
Lucy će se pretvarati u sve svuda non-stop. A pre toga će biti organski komp. A pre toga će odraditi tisuću puta viđeno putovanje u centar nastanka sveta. A srešće i prvu ženu, koja se, istotakođe, zove Lucy, čime se zainteresovanima otvara prostor za nove paralele i tumačenja filma.
Onaj "Nikita" deo Lucy ogledaće se u njenom bavljenju poterom koja iz Hong Konga stiže u Pariz, telepatskim oblicima ratovanja, kao i, sada već uobičajenim, saobraćajnim kurcšlusom koji nastaje kada pariski murkan sedne u kola.
Nema sumnje da će ovaj film već za 5 godina biti treš klasik. Tanak sa dramatizacijom svog akcionog dela, ali intrigantan zbog načina na koji je jedan zanimljiv naučno-fantastični plot iskoristio za antropološku studiju.
SELEKTAH: 5minus/ 10
Lucy je film u kome, ako aktivirate više od 1% mozga, nećete uživati koliko i ako ga ne aktivirate uopšte. Ali to ne znači da je film loš. Više je straobalno loš.
Sad budite fer i priznajte (mi)- kad ste poslednji put čuli da neko koristi reč "straobalno"?
Bessonov novi film postmodernistička je kombinacija popularnijih emisija na Discovery kanalu, CNN-enovskih angažovanih poruka (kojima je Morgan Freeman možda pozajmio glas, ali nije obavezno) i miksa dva njegova popularna filma- Nikita i Fifth Element.
Ovo prvo demonstrirano je kroz bizarne, ali efektne montažne rezove koji dramsku radnju kontrapunktiraju analognim dokumentarnim snimcima "iz prirode". Ovo drugo curi iz Lucy-ne naracije s početka i kraja filma, ali i iz predavanja naučnika Normana (Morgan Freeman!). Treće je ono zbog čega će nekima film jedino biti zabavan.
Sa istom tupovašću sa kojom je vanzemaljisala u Under The Skin Scarlett Johansson igra Lucy, polu-prostitutku-zgubidanku koja deluje kao da je u Hong Kongu pre "na drogama", nego "na studijama". Bizarni splet overdoziranih okolnosti, teatralizovan "malčice više" nego pojava Gary-ja Oldmana u Leonu, dovešće je u situaciju da u stomaku švercuje novu drogu koja je nastala sintetizovanjem "nečega" (nazovimo ga tako) što trudne majke proizvode za svoju bebu kako bi im dale snagu da rastu u tibi. Kada se kesica pocepa i prospe po njenoj utrobi to će dovesti do... spojlera!
Lucy rapidno počinje da biva sve pametnija i pametnija tj da koristi sve veći procenat svog mozga (btw, ljudi koriste samo 10%, a jedino delfini više- 20%). To ubrzanje njene inteligencije dovešće do simpatičnih LSD tripova kojima će Besson dočarati "pojačanu" percepciju sveta koju Lucy oseća, ali i otvoriti put naizmeničnom sledu intrigantnih i idiotskih demonstracija Lucy-ne nove pameti. Sve će kulminirati u finalnoj sceni u kojoj sledi... spojler!
Lucy će se pretvarati u sve svuda non-stop. A pre toga će biti organski komp. A pre toga će odraditi tisuću puta viđeno putovanje u centar nastanka sveta. A srešće i prvu ženu, koja se, istotakođe, zove Lucy, čime se zainteresovanima otvara prostor za nove paralele i tumačenja filma.
Onaj "Nikita" deo Lucy ogledaće se u njenom bavljenju poterom koja iz Hong Konga stiže u Pariz, telepatskim oblicima ratovanja, kao i, sada već uobičajenim, saobraćajnim kurcšlusom koji nastaje kada pariski murkan sedne u kola.
Nema sumnje da će ovaj film već za 5 godina biti treš klasik. Tanak sa dramatizacijom svog akcionog dela, ali intrigantan zbog načina na koji je jedan zanimljiv naučno-fantastični plot iskoristio za antropološku studiju.
SELEKTAH: 5minus/ 10
No comments:
Post a Comment