Vaginini dijalozi
Debitantsko ostvarenje Gillian Robespierre sa Jenny Slate u glavnoj ulozi i najpopularnijom feministkinjom u mom univerzumu, Gabby Hoffmann, u sporednoj, jeste romantična indi komedija u kojoj se i romantičnost i komičnost grade na materijalu koji bi u većini holivudskih komedija bio tretiran kao vrlo sporan ili ne bi uopšte bio tretiran. Iako se ne radi o naročito zanimljivom filmu, dobra stvar (pre svega po nas, gledaoce) je što su Robespierre i njene pomoćnice uspele da izguraju svoju agendu do kraja, a da čitav film ne pretvore u suvoparno putešestvije do tog trijumfa.
U Obvious Child (o, da, film je dobio po pesmi Paula Simona koja prethodi prvom snošaju dvoje glavnih aktera...) Jenny Slate igra stendap komičarku Donnu Stern koja nakon jednog one-night standa sa Maxom, a u fazi preboljevanja prethodne veze, ostaje trudna. I odluči da ne zadrži dete. Ali odluči da zadrži Maxa i da ne podeli sa njim ni dete, ni odluku da ga ne zadrži (jer dete je, forfakssejk, muški problem tek od trenutka kada se rodi!), sve dok mu to javno, kroz svoj nastup, ne saopšti. Ups, eto spojlera. Ali nije mi nešto naročito stalo da pogledate ovaj film, pa nemojte da se ljutite. Ono što Robespierrova uspeva jeste i da nas nakon tog trenutka drži u neizvesnosti i nadi da (li) će Donna zadržati bebu, da će ona i Max biti dobri roditelji... Ali najveći uspeh Obvious Child je u tome što čak i kad se sve to ne desi mi ostajemo prijatno iznenađeni time da će Donna i Max, izgleda, ostati zajedno i možda čak biti dobri roditelji, nekom drugom detetu. I, paradoksalno, sve što se desilo nas baš i uverava u to.
Ipak, ne mogu da imam razumevanja za curu koja do svoje dvadesetineke nijednom nije gledala Gone With the Wind, kao ni za rediteljku koja "najveći film svih vremena" tretira ironično kontrirajući okolnosti svog "isprdak para" onima koje su zatekli Ray-a i Scarlett, odnosno činjenici da je njihov "gubitak bebe" (i deteta) bio ključan da se zauvek raziđu. Neoprostivo i budalasto.
Gabby Hoffmann, nažalost, ne dobije priliku da nam pokaže svoj žbun.
SELEKTAH: 4plus/ 10
Debitantsko ostvarenje Gillian Robespierre sa Jenny Slate u glavnoj ulozi i najpopularnijom feministkinjom u mom univerzumu, Gabby Hoffmann, u sporednoj, jeste romantična indi komedija u kojoj se i romantičnost i komičnost grade na materijalu koji bi u većini holivudskih komedija bio tretiran kao vrlo sporan ili ne bi uopšte bio tretiran. Iako se ne radi o naročito zanimljivom filmu, dobra stvar (pre svega po nas, gledaoce) je što su Robespierre i njene pomoćnice uspele da izguraju svoju agendu do kraja, a da čitav film ne pretvore u suvoparno putešestvije do tog trijumfa.
U Obvious Child (o, da, film je dobio po pesmi Paula Simona koja prethodi prvom snošaju dvoje glavnih aktera...) Jenny Slate igra stendap komičarku Donnu Stern koja nakon jednog one-night standa sa Maxom, a u fazi preboljevanja prethodne veze, ostaje trudna. I odluči da ne zadrži dete. Ali odluči da zadrži Maxa i da ne podeli sa njim ni dete, ni odluku da ga ne zadrži (jer dete je, forfakssejk, muški problem tek od trenutka kada se rodi!), sve dok mu to javno, kroz svoj nastup, ne saopšti. Ups, eto spojlera. Ali nije mi nešto naročito stalo da pogledate ovaj film, pa nemojte da se ljutite. Ono što Robespierrova uspeva jeste i da nas nakon tog trenutka drži u neizvesnosti i nadi da (li) će Donna zadržati bebu, da će ona i Max biti dobri roditelji... Ali najveći uspeh Obvious Child je u tome što čak i kad se sve to ne desi mi ostajemo prijatno iznenađeni time da će Donna i Max, izgleda, ostati zajedno i možda čak biti dobri roditelji, nekom drugom detetu. I, paradoksalno, sve što se desilo nas baš i uverava u to.
Ipak, ne mogu da imam razumevanja za curu koja do svoje dvadesetineke nijednom nije gledala Gone With the Wind, kao ni za rediteljku koja "najveći film svih vremena" tretira ironično kontrirajući okolnosti svog "isprdak para" onima koje su zatekli Ray-a i Scarlett, odnosno činjenici da je njihov "gubitak bebe" (i deteta) bio ključan da se zauvek raziđu. Neoprostivo i budalasto.
Gabby Hoffmann, nažalost, ne dobije priliku da nam pokaže svoj žbun.
SELEKTAH: 4plus/ 10
Pogrešno si napisao ime najprecenjenijeg filma svih vremena. :D
ReplyDeletethanks. korigovao.
Deleteovo drugo ti nikada neću oprostiti.