11 January 2016

ŠTA SAM GLEDAO ZA NOVOGODIŠNJE PRAZNIKE (PRVI DEO)

Dna


Ove godine, Žozi i ja imali smo sreće, pa smo dosta često odlazili u bioskop (što je ispraćeno tekstovima sa napomenom "U bioskopima"), pa i nije ostalo baš mnooogo blokbastera koje smo propustili i samim tim ostavili za novogodišnji program. Ali, na kraju, manje-više sve je bilo koncpirano kao bioskopski maraton uz vino i predjela, predjela, predjela, predjela...


DRACULA UNTOLD

Ovo debitantsko ostvarenje Gary-ja Shorea je neka vrsta prikvela/ "genesis" priče o tome kako je nastao najčuveniji vampir na svetu, da se izrazim dudolakićevski. Solidna ideja, nešto manje solidno razrađena u scenariju, skoro sasvim je stradala u egzekuciji koja se, u sebi, a pred nama, nadmetala sa sličnim tehno-vampirskim tvorevinama, poput Underworld. Iako smešten u epohu, sa raskošnom pozadinom surovih ratovanja sa Otomanskom imperijom, Dracula Untold je raz-romantizovan i potom tretiran kao istorijski superheroj koji u nekim momentima bitke čak neprijatno liči na Hulka.

Posledica njegove brzoplete žrtve za svoj narod i porodicu, izgubljena je pokušaju da se praktično fizikalisanje njegove borbe dočara sa što više CGI-a, umesto da je dato malo dramskog prostora da se oseti uzaludnost iste. Serija relativno-manekenskih glumaca, predvođena Lukeom Evansom, koji se već izgradio kao glumac za slične kostimske CGI vašare, svakako nije pomogla da se emotivno približimo legendi. O svakom izostanku straha da i ne govorim.

Sam kraj, sa izmeštanjem grofa Vlada u "naše vreme", konceptualno može izazvati ozbiljna oštećenja na mozgu.

SELEKTAH: 3minus/ 10



IN THE HEART OF THE SEA

Stari je pokušao da odbrani ovaj naslov promovišući ga kao "Hawksovski oldskul". Ja sam Hawksa uvek vezivao za duhovito i/ili životno. Bojim se da poslednji komercijalni promašaj tandema Ron Howard/ Chris Hemsworth (nakon spektakularnog Rush) skoro stoprocentno opravdava svoj rezultat.
Radi se o anemičnom materijalu, koji sebi traži zavežljaj, a nalazi ropac u "priči o priči" (o mitu) kako je nastao Melvilleov "Mobi Dik".

Hemsworth nije imao šta da glumi, a poželjnih i napetih akrobacija nije bilo dovoljno. A bojim se da će svako više pamtiti njegovu zavadu sa glavnim kapetanom, nego sa kitom. Pored toga, film je i dosta nesrećno komponovan dramaturški, pa nije jasno da li je o lovu na kita, preživljavanju posledica istog ili je sve to trebalo da prožima "jedno", samo nismo uspeli da saznamo šta.

Rezultat je formulaičan, klišeiziran film, koji nije uspeo da sakrije neravnopravnost borbe, nije uspeo da je učini veličanstvenom, niti je očekivani poraz uspeo da pretvori u našu zajedničku zabludu.

SELEKTAH: 3/ 10



PIXELS

Mnogo stvari u ovom (praktično?) rimejku Ghostbusters nije profunkcionisalo kako treba. Pre svega Chris Columbus, jer ovo nije trebalo da bude dečiji film. Već je sama upotreba motiva iz "arkadnih" igrica osamdesetih (er bi se tako reklo?) debilizovala prizore koje gledamo (Packman juri ulicama Njujorka i... jede sve živo?!), tako da je neka vrsta anti-milenijumske, anti-nostalgije mogla bolje da ukomponuje akciju.

Ovako, gledamo film koji izgleda kao da je iz srca osamdesetih, ali kao da su osamdesete i dalje u toku. Columbus u naivnom duhu te epohe kreira većinu odnosa i želi da verujemo da gikovi izrasli u retarde bez problema mogu da funkcionišu kao "američki predsednici dobrog srca".

Konačno, ni sam rat vanzemaljaca koji dolaze u vidu junaka pomenutih "arkadnih" igara nije baš najjaasnije tretiran. Njihova simplifikovana pojava ne izaziva strah, ali s obzirom da se radi o dečijem filmu, ni ne kreira neke naročite užase, pa je opšti utisak da se Zemlja susreće sa nekom vrstom "Dennis The Menace" nestašluka, što samo još dodatno neutrališe mogućnost (odrasle osobe) da se unese u film.

SELEKTAH: 3minus/ 10



DUMB AND DUMBER TO

Pokušaj braće Farrelly da povampiri svoju karijeru, a bogami i karijeru svoje najveće zvezde, Jima Carrey-a, završio je u filmu koji je preoprezno nastojao da ostane na liniji humora patentiranog pre više od dve decenije.

Osnovna priča, koja je, bejzikli, Lloydov vic na račun Harry-ja, ima neophodnu emocionalnu komponentu, relativno surovi ishod i pozamašan niz fora serviran duž ovog, opet bejzikli, roud muvija.

Možda je Carrey-jevo kreveljenje zastarelo na neprijatan način. Možda je Jeff Daniels, ipak, odavao, da se stidi glume svog saborca i želeo nešto više. Možda su Harry i Lloyd previše delovali kao relikvije jednog doba, kada je ova vrsta, opet bejzikli, "dumb and dumber" humora išla ruku pod ruku sa anti-establišment emocijama slekera i Generacije X, ali danas, Dumb And Dumber To deluje apsolutno nerelevantno. I skoro bez ikakvog "viralnog" potencijala.

SELEKTAH: 3minus/ 10



PARANORMAL ACTIVITY: GHOST DIMENSION

U trećem minutu ovog filma kamera je neplanirano iz ruku junaka prešla u ruke reditelja...

SELEKTAH: Posle 7 minuta filma predložio sam da ga ne gledamo dalje.


No comments:

Post a Comment