Nabudžena Power Point prezentacija
Od knjige Michaela Lewisa koja pokušava da objasni kako je došlo do poslednjeg Velikog kraha berze u 2007/2008. godini, kao i ko je tu zaradio, a ko izgubio pare, teško da je mogao da bude nezahvalniji materijal za pravljenje dinamičnog, "holivudskog" filma (zna J.C. Chandor), ali Adam McKay je dao sve od sebe i, čini mi se, postigao maksimum u onome što se moglo na ovaj, najmejnstrimniji mogući, način.
To sve ja pretpostavljam na osnovu odgledanog filma, a ne pročitane knjige. Praštajte.
McKay je prvo ozvezdio svoj kast, jer publika će svakako radije skrenuti pogled na "bilo šta" gde su upetljani Brad Pitt, Christian Bale, Steve Carell i Ryan Gosling, nego na bilo kakvu senzacionalističku priču o ljudima koji su prevarili prevarante sa Wall Streeta i iz ekonomskog zemljotresa SEKE izašli imućniji nego pre nje.
Nakon toga, ispravno je procenjeno da je The Big Short najisplativiji ako se bude realizovao "o Oskaru" i za potrebe te fešte i publike. Pretpostavljam da je McKay, koji je inače odličan na terenu ufilmljavanja SNL fora i u radu sa Will Ferrellom, tad shvatio da mu trebaju glumci koji će u dosta egzibcionističkoj postavci priče grčevito da se bore da ostave najjači utisak (i kad smo već tu, utisak o toj, uzajamnoj borbi mi je jedan od najjačih nakon gledanja filma).
Steve Carell je odlično izabran za ulogu Marka Bauma, prgavog, pravdoljubivog investitora koji je vazda na ivici eksplozije. Ryan Gosling je zasijao, i kao što vidim izduvao za nominaciju, u ulozi samoljubivog bankara Jareda Vennetta. Najviše je prigušio sebe i ozbiljno potražio poverenu mu ulogu Christian Bale, kao jednooki (nisam odoleo, praštajte) investitor Michael Burry, a najmanje se potrudio Brad Pitt, koji je srećom po njega, još jednom igrao semi-autističnog čudaka, od malo reči.
Nakon upotpunjenja kasta, McKay je (a ne znam da li je i u knjizi tako) odlučio da će njegov film biti "prezentacija koju bi i Selena Gomez, pardon, budala morala da razume". Za potrebe toga, MTV-izovano je mnogo toga.
Pre svega, junaci lome realistički prosede i obraćaju nam se u kameru, sa raznoraznim pojašnjenjima. Kako je sama tematika i onima koji su bili upleteni u nju bila nejasna, uvedeni su i telopi sa pojašnjenima za pojedine izraze, a potom su u radnju ubačene i edukativne pauze tokom kojih nas zvezde iz različitih oblasti pop kulture "svojim rečima" uvode u određene pojmove ili pojave. Ta kupusara od obraćanja potom je estetizovana u neku vrstu metaforične larme u kojoj živimo, samofinansiramo se i u kojoj se sve odigralo.
Haos koji je protkao SEKU, prožeo je i film i dosta uspešno prikrio da u ovom filmu nema neke naročite radnje. Kao što rekoh, sve je samo nabudžena prezentacija hronologije jednog debakla, u kojoj neprekidno kružimo od jednog do drugog aktera, prateći njegove naredne korake. Sve je nekako usmereno da nam što jasnije i slikovitije predstavi šta se dešavalo, a ponašanja junaka uglavnom su najzanimljivija dok izražavaju čuđenje zbog onoga što se dešava i šta s tim u vezi moraju da urade, nego dok nam pokazuju čime se oni zapravo bave. McKay je sve vrste susretanja i istraga kojima se junaci bave maksimalno učinio komičnim ili komičnim i apsurdnim, verovatno u želji da parira apsurdu čitave prevarantske konstrukcije.
The Big Short se svojski potrudio oko razigravanja nerazigrive materije, ali ne očekujte čuda. Moneyball ovo nije, ali ni Margin Call, što je mnogo bitnije.
SELEKTAH: 7plusplus/ 10
Od knjige Michaela Lewisa koja pokušava da objasni kako je došlo do poslednjeg Velikog kraha berze u 2007/2008. godini, kao i ko je tu zaradio, a ko izgubio pare, teško da je mogao da bude nezahvalniji materijal za pravljenje dinamičnog, "holivudskog" filma (zna J.C. Chandor), ali Adam McKay je dao sve od sebe i, čini mi se, postigao maksimum u onome što se moglo na ovaj, najmejnstrimniji mogući, način.
To sve ja pretpostavljam na osnovu odgledanog filma, a ne pročitane knjige. Praštajte.
McKay je prvo ozvezdio svoj kast, jer publika će svakako radije skrenuti pogled na "bilo šta" gde su upetljani Brad Pitt, Christian Bale, Steve Carell i Ryan Gosling, nego na bilo kakvu senzacionalističku priču o ljudima koji su prevarili prevarante sa Wall Streeta i iz ekonomskog zemljotresa SEKE izašli imućniji nego pre nje.
Nakon toga, ispravno je procenjeno da je The Big Short najisplativiji ako se bude realizovao "o Oskaru" i za potrebe te fešte i publike. Pretpostavljam da je McKay, koji je inače odličan na terenu ufilmljavanja SNL fora i u radu sa Will Ferrellom, tad shvatio da mu trebaju glumci koji će u dosta egzibcionističkoj postavci priče grčevito da se bore da ostave najjači utisak (i kad smo već tu, utisak o toj, uzajamnoj borbi mi je jedan od najjačih nakon gledanja filma).
Steve Carell je odlično izabran za ulogu Marka Bauma, prgavog, pravdoljubivog investitora koji je vazda na ivici eksplozije. Ryan Gosling je zasijao, i kao što vidim izduvao za nominaciju, u ulozi samoljubivog bankara Jareda Vennetta. Najviše je prigušio sebe i ozbiljno potražio poverenu mu ulogu Christian Bale, kao jednooki (nisam odoleo, praštajte) investitor Michael Burry, a najmanje se potrudio Brad Pitt, koji je srećom po njega, još jednom igrao semi-autističnog čudaka, od malo reči.
Nakon upotpunjenja kasta, McKay je (a ne znam da li je i u knjizi tako) odlučio da će njegov film biti "prezentacija koju bi i Selena Gomez, pardon, budala morala da razume". Za potrebe toga, MTV-izovano je mnogo toga.
Pre svega, junaci lome realistički prosede i obraćaju nam se u kameru, sa raznoraznim pojašnjenjima. Kako je sama tematika i onima koji su bili upleteni u nju bila nejasna, uvedeni su i telopi sa pojašnjenima za pojedine izraze, a potom su u radnju ubačene i edukativne pauze tokom kojih nas zvezde iz različitih oblasti pop kulture "svojim rečima" uvode u određene pojmove ili pojave. Ta kupusara od obraćanja potom je estetizovana u neku vrstu metaforične larme u kojoj živimo, samofinansiramo se i u kojoj se sve odigralo.
Haos koji je protkao SEKU, prožeo je i film i dosta uspešno prikrio da u ovom filmu nema neke naročite radnje. Kao što rekoh, sve je samo nabudžena prezentacija hronologije jednog debakla, u kojoj neprekidno kružimo od jednog do drugog aktera, prateći njegove naredne korake. Sve je nekako usmereno da nam što jasnije i slikovitije predstavi šta se dešavalo, a ponašanja junaka uglavnom su najzanimljivija dok izražavaju čuđenje zbog onoga što se dešava i šta s tim u vezi moraju da urade, nego dok nam pokazuju čime se oni zapravo bave. McKay je sve vrste susretanja i istraga kojima se junaci bave maksimalno učinio komičnim ili komičnim i apsurdnim, verovatno u želji da parira apsurdu čitave prevarantske konstrukcije.
The Big Short se svojski potrudio oko razigravanja nerazigrive materije, ali ne očekujte čuda. Moneyball ovo nije, ali ni Margin Call, što je mnogo bitnije.
SELEKTAH: 7plusplus/ 10
Slobice ti sreTna nova i josh celavija godina...
ReplyDeletepreporuka za tebe sofistirana muzika dubinski pregled scene i muzichkog biznisa radjanje zvezde i sva iskushenja u koja moze da zapadne mlado devojche
Jem and the Holograms https://www.youtube.com/watch?v=mfa9t-TeeVU
As a small-town girl catapults from underground video sensation to global superstar, she and her three sisters begin a one-in-a-million journey of discovering that some talents are too special to keep hidden. In Universal Pictures’ JEM AND THE HOLOGRAMS, four aspiring musicians will take the world by storm when they see that the key to creating your own destiny lies in finding your own voice.
Directed by Jon M. Chu (Step Up series, G.I. Joe: Retaliation), the musical adventure stars Aubrey Peeples, Stefanie Scott, Aurora Perrineau, Hayley Kiyoko, Ryan Guzman, Molly Ringwald and Juliette Lewis. JEM AND THE HOLOGRAMS, based on the iconic Hasbro animated TV series
A sve to po animiranoj seriji prelepih boja i jos ukusnijeg dizajna Synth-pop rules https://www.youtube.com/watch?v=3faxeTWZZMU
Prava stvar za tebe celavi
i Marija exTodic ti chestita srBsku Novu Godinu iz dijaspore
vozdra