Možda ne treba da nas čudi što britanska Nacionalna lutrija
i BBC ili Channel 4 ili Holivud nisu želeli da odreše kesu da ovo poslednje (i
rediteljsko i scenarističko!) ostvarenje Ricky-ja Gervaisa vidimo na velikom
platnu. Ali bi trebalo da nas čudi što je Netflix odlučio da to uradi.
Za razliku od svojih TV uradaka (progledao sam Dereku kroz
prste), Gervais je na velikom formatu uglavnom bio katastrofalan, još više kao
autor nego kao glumac. Ili među vama ima fanova takvih budućih kultnih
ostvarenja kakva su Cemetery Junction, The Invention of Lying ili Ghost Town?
Ali nakon Special Correspondents zaista treba da strepimo od toga šta nas
očekuje u filmskom životu Davida Brenta (osim toga ovaj tip vraćanja u slavne
dane retko je svedočio o zenitu nečije karijere).
Special Correspondents je na sve načine pogrešan.
Prvo, očigledno se radi o scenariju izvađenom iz naftalina
evidentno razrađenom sa Engleskom, a ne Njujorkom na umu. Priča o novinarima
koji “iz nehata” lažiraju svoje vesti i dovode do neplaniranih globalnih
kretanja zvuči kao scenaristički evergrin, ali danas kad su whistlebloweri
uzeli istinu u svoje ruke i kad nam posrednici maltene i ne trebaju i kada
svaka šuša sa dovoljno folovera može da razglasi šta god joj milo, ovo je u
najmanju ruku bajato kao uskršnje jaje od prošle godine. Ali, kao da mu to nije
bilo dovoljno, Gervais je da bi u nastavku priče mogao da razvija svoj
predložak kao glavne zvezde odabrao – radijske novinare! O, da i ja sam se
iznenadio da tako nešto postoji. Pa još u Njujorku!!! Pa još tako jedna
stanica, za koju sam urednik priča da i nije neka, ima dovoljno sredstava (ajd
to), ali i interesa (!!!) da šalje svog lokalnog izveštača u Ekvador (!!!) da prati
razvoj tamošnje revolucionarne situacije!!! Brate, pa i one Njujorčane koji znaju
gde je Ekvador (er vi znate?!) isti ne zanima. A naročito ne toliko da bi se
vestima iz istog bavili na radiju, a ne u retvitu nekog ekvadorskog studenta
koji je greškom stigao do njih.
Ako koncept i progutate, njegovu razradu nećete. Gervais je
zamislio da se on, kao audio tehničar, i (Eric) Banna, kao novinar Frank, kriju
na spratu kafanice koja je direktno preko puta radija (i prvo deluje, a posle
ne, da je svratište zaposlenih). I njih dvojica tamo stižu sve sa koferima i
tehnikom par minuta nakon što su svima javili da su (lažno) odleteli za
Ekvador!!! Nakon toga suočeni smo sa trećerazrednom egzekucijom dočaravanja
Ekvadora i “bitki” koje se tamo vode, dok Frank izveštava.
Paralelno sa tim počinje, moram da priznam, daleko
zanimljivija priča o Gervaisovoj supruzi koja nestanak svog supruga, a potom i
(lažnu) priču da je kidnapovan koristi za ličnu promociju i karijeru. Ali uprkos šarmu i
talentu (i lepoti!) Vere Farmige ono čime ona sprovodi svoju satiru američke
idolatrije spram ratnih heroja, ipak, je samo serija već viđenih stvari.
Nakon sat vremena džudženja sa
Gervaisom i Banom u stančiću iznad restorana uz ograničeno simpatičnu sprdnju
sa neznanjem latino komune, Gervais nam (ne) otkriva gde je njegov film mogao
da počne- kad novinari moraju da iz Amerike stignu do Ekvadora i prijave se
tamošnjoj ambasadi nakon navodnog oslobađanja od strane otmičara. Taj film
mogao je da bude duhoviti roudmuvi o nekim novim momentima života Zemalja
trećeg sveta, ali ovde je to zbrzano, formalizovano i protkano željom svakog
reidtelja-početnika- da snimi akcionu scenu sa sloumoušnom.
Ne znam da li bi bilo upitno o ostalim rupama u scenariju,
ali teško da se ovde radi o izazovu tipa Malteški soko.
Za razliku od Bane koji deluje relaksirano i barem pokušava
da nađe neki balans između želje da bude velika zvezda i činjenice da to nije,
Gervais čak iritira svojim netrudom da svom junaku utka bilo kakvu novu
grimasu, reč, ponašanje, gest koji od početka svoje karijere nije do sada
reprizirao gde god i kad god je stigao.
Znam da Gervais igra za naš tim, ali ovo je takva serija
autogolova da je bolno gledati.
SELEKTAH: 1/10
No comments:
Post a Comment