06 September 2016

BLOOD FATHER

Mnogo krvi oko ne mnogo čega


Iako je Mel Gibson praktično bio ključan za nastanak žanra "gerijatrijskog heroja" (ili "nezgodnog ćaleta"), danas sve zasluge za to kupi Liam Neesen, a Melova saradnja sa francuskim rediteljem Jean- Francois Richetom (i Bessonovom Wild Bunch produkcijom) stiže kao pomalo zakasneli zicer. Koji u nekoj vrsti samodopadljivosti možda previše računa sa našim poznavanjem Melove posrnule karijere i našom raspoloženošću za to da ovaj čim prije napraviti kambek.

Mel igra bivšeg robijaša koji je u zatvoru završio štiteći svoje bajkerske drugare (sada trgovce naci memorabilijom) i koji dane na uslovnoj slobodi provodi tetovirajući luzere poput sebe u nekoj (deluje) teksaškoj vukojebini. Pored profesionalnog posrnuća, Mel iza sebe ima i jedan propali brak (na momenat je zadelovalo da mu se žena preudala za drugu ženu, ispravite me ako grešim), ali trn u njegovom srcu je ćerka jedinica koja je pre nekoliko godina svojevoljno nestala. Mel i dalje drži njene fotke i poternicu kao da je to bilo juče. I, moram da kažem, kao da on nije bio u zatvoru kad se sve to izdešavalo.

A onda se, kako to samo ćerke jedinice umeju, nestala cura javi tražeći očevu pomoć. Dobra stvar je da on i dalje živi u prikolici u vukojebini i da ćerka zna taj broj telefona i da tata nije u zatvoru. Sve vam ovo ovako pišem, jer se Richet baš i ne trudi preterano da preventivno savlada ovakva moja sitna scenaristička podjebavanja.

I njihovom susretu, uprkos godinama i razlozima razdvojenosti, manjka emocija. Nije što Mel teško otvara srce ili što Erin Moriarty (kao ćerka Lydia) želi da izgleda jebozovno i u takvim situacijama, ali zaista sve deluje kao da oboje silom prilika moraju da se pomire posle par dana porodičnih razmirica.

Nakon toga kreće očekivana serija napda i odbrana, u kojima Mel, srećom, ostaje Mel i Blood Father se doima, otprilike, kao "daddy, die hard!" tip zabave, nešto oporijeg i auto-referentnog humora.

Moj jedini problem je što je Richet priču ispričao u jakim i tvrdim potezima, bez mnogo detalja i emocionalnog lufta, i u ritmu, koji uprkos objektivnom protoku dana, ostavlja utisak da se radnja čitavog filma odigrala u nekoliko kontinuiranih sati. Pored toga, Blood Father je interesantniji po nekim inovacijama koje donosi u pomenuti žanr, nego kao film za sebe. Ćerka je daleko manje nevina (pun intended) i žrtva, baš koliko i tata nije s obe noge sa poželjne strane zakona. Čak i u tretmanu priče Richetov film je crnji i brutalniji, ali dobar deo ovih stvari (kao recimo stradanje Melovog prijatelja) ostaje u senci premehaničke radnje.

Ne kažem da se nećete zabavljati, ali kažem da će vam biti žao što se ne zabavljate koliko ste mogli.

Neka se spremi Hacksaw Ridge!

SELEKTAH: 6/ 10

No comments:

Post a Comment