Raspad sistema
Sarmasik je jedan od "world" hitova sa Sundancea 2015, a režirao ga je mladi Istanbulčanin Tolga Karacelik.
U ovom filmu koji je na imdb-u tagovan i kao "sci-fi" načekaćete se na taj aspekt filma (a od vas zavisi i da li ćete ga i dobiti). Svojim većim delom Sarmasik je priča o grupi od pet mornara koji su sa kapetanom prinuđeni da na "neodređeno vreme" budu na brodu ukotvljenom blizu Istanbula, koji zbog bankrota vlasnika, kuburi sa daljom sudbinom. Oni ne smeju da napuste brod, jer time rizikuju da nikada ne dobiju zaostale plate, a baš kao i u svakom filmu o ljudima koji su silom prilika prikovani za jedno mesto, uskoro kreću i paranoje u vezi sa tim ko tu radi kome o glavi, koje još više parališu svaku mogućnost za napuštanjem broda.
I u tom delu, Karacelik se oslanja na nijansirano ruiniranje psiholoških stanja svojih junaka, koje potom kreće da kvari i društvene tokove na brodu i ustrojstvo stvari koje posadu drži u funkcionalnom stanju. Glumci i likovi su živopisni, naročito "trometarski" Kurd "Kurd" koji poput Lurcha (Addams Family) trpi društvo ostalih. Karacelik ne menja bitno drmaturgiju raspada grupe i mahom se trudi da održi verovatnost razvoja događaja.
Ali onda svi polude. Podivljaju. Možda ima i duhova. Kreće da raste puzavica, i to iz mesta odakle bi je najmanje očekivali.
Žozefina kaže da je to zato što se ona prima na lokacija koje su napustili ljudi, a zaposelo vreme. Meni je pre izgledalo da se radi o nekakvoj otrovnoj puzavici koja je metafora narastajućeg ludila na brodu koje će ih na kraju sve progutati.
Vi sami vidite šta vi vidite.
Na kraju, kraj deluje malčice previše kao epilog, a film ostaje bez svog razrađenog finala, kome niko ne bi zamerio da je trajalo duže ili bilo najveći deo filma.
U isto vreme, Sarmasik se da čitati i kao metafora za Tursku, koja poput nasukanog broda (ludaka) na obali Evropske unije, već godinama ne zna šta će sa sobom i ludi usled unutrašnjeg razjedanja kome kumuje čvrstoruki galamdžija.
Ne znam koliko ovo pije vodu, ali znam da "Kurd" prvi "popije vodu".
SELEKTAH: 5plus/ 10
Sarmasik je jedan od "world" hitova sa Sundancea 2015, a režirao ga je mladi Istanbulčanin Tolga Karacelik.
U ovom filmu koji je na imdb-u tagovan i kao "sci-fi" načekaćete se na taj aspekt filma (a od vas zavisi i da li ćete ga i dobiti). Svojim većim delom Sarmasik je priča o grupi od pet mornara koji su sa kapetanom prinuđeni da na "neodređeno vreme" budu na brodu ukotvljenom blizu Istanbula, koji zbog bankrota vlasnika, kuburi sa daljom sudbinom. Oni ne smeju da napuste brod, jer time rizikuju da nikada ne dobiju zaostale plate, a baš kao i u svakom filmu o ljudima koji su silom prilika prikovani za jedno mesto, uskoro kreću i paranoje u vezi sa tim ko tu radi kome o glavi, koje još više parališu svaku mogućnost za napuštanjem broda.
I u tom delu, Karacelik se oslanja na nijansirano ruiniranje psiholoških stanja svojih junaka, koje potom kreće da kvari i društvene tokove na brodu i ustrojstvo stvari koje posadu drži u funkcionalnom stanju. Glumci i likovi su živopisni, naročito "trometarski" Kurd "Kurd" koji poput Lurcha (Addams Family) trpi društvo ostalih. Karacelik ne menja bitno drmaturgiju raspada grupe i mahom se trudi da održi verovatnost razvoja događaja.
Ali onda svi polude. Podivljaju. Možda ima i duhova. Kreće da raste puzavica, i to iz mesta odakle bi je najmanje očekivali.
Žozefina kaže da je to zato što se ona prima na lokacija koje su napustili ljudi, a zaposelo vreme. Meni je pre izgledalo da se radi o nekakvoj otrovnoj puzavici koja je metafora narastajućeg ludila na brodu koje će ih na kraju sve progutati.
Vi sami vidite šta vi vidite.
Na kraju, kraj deluje malčice previše kao epilog, a film ostaje bez svog razrađenog finala, kome niko ne bi zamerio da je trajalo duže ili bilo najveći deo filma.
U isto vreme, Sarmasik se da čitati i kao metafora za Tursku, koja poput nasukanog broda (ludaka) na obali Evropske unije, već godinama ne zna šta će sa sobom i ludi usled unutrašnjeg razjedanja kome kumuje čvrstoruki galamdžija.
Ne znam koliko ovo pije vodu, ali znam da "Kurd" prvi "popije vodu".
SELEKTAH: 5plus/ 10
https://www.youtube.com/watch?v=kZfg5o--mmw
ReplyDeleteMozda bi trebalo objasniti, nekim, ljudima koliko je, "THE KIDNAPPING OF MICHEL HOUELLEBECQ", obavezno pogledati,film.
ReplyDelete