SELEKTAH: Ako verujete da je Isus kralj 7plus/10
SELEKTAH: Ako ste uzdržani po pitanju toga da li je Isus kralj 6/10
SELEKTAH: Ako se ne slažete sa tim da je Isus kralj 5minus/10
SELEKTAH: Ako vam ekstremno smeta teza da je Isus kralj 4minus/10
Kanye West je objavio "gospel" album na kome kroz 11 pesama iskazuje svoju ljubav prema Isusu.
OK.
Mislim da je, uprkos trudu, Kanye shvatio da nije realno da postane bog, ali da "asocijacijom" sa Isusom sebi može da obezbedi poziciju isto toliko vrednog i cenjenog sina. Jer Isus je ultimativni sin. Sin na koga se otac oslonio kad mu je to bilo najpotrebnije, sin koji nije izneverio. Zato Kanye ceni sina. Kanye koji je odrastao bez oca (roditelji su mu se razveli kad je imao tri godine) i Kanye čiji je otac nakon "crnopanteraških" avantura pronašao Hrista i uz pomoć sinovljevog kapitala otvorio prvi kafić u kome možete da birate između pijaćih voda različitog procenta "čistoće". Taj Kanye je i na ovaj način, i svom i Isusovom ocu, vredniji kao sin.
Ego, dakle.
Kanye West je milijarder. Pretpostavljam da "asocijacija" s Isusom pokriva sve ono što pare ne mogu da kupe. Ni za života, a naročito ne posle njega. Na ovaj način, Kanye zakupljuje teritoriju koja vredi podjednako i na nebu i na zemlji.
Investicija, dakle.
Kanye West je Afro-Amerikanac koji je kroz "asocijaciju" s Isusom, a to je moja teritorija, pronašao duhovno sidro koje je, možda, nemoguće pronaći kada je vaša matična zemlja, kultura, istorija, poreklo nasilno otuđeno brutalno sprovedenim generacijskim diskontinuitetom. Drugim rečima, naslednici robova u Americi nikada ništa tamo ne mogu da osećaju kao svoje i otuda svoje "duhovno ukotvljenje" lako pronalaze u religiji (hrišćanstvu ili islamu, svejedno) koja poput univerzalnog rezervnog točka može da pomogne svakom autu da nastavi put. Sad Kanye zna ko je i odakle je. I niko mu to ne može oduzeti.
Identitet, dakle.
Kanye je odabrao verovatno najnepopularniji period u novijoj američkoj istoriji da koketira i preda se hrišćanstvu. Kao neko ko je na estradnu scenu došao kao inovator i mislilac, koga je prvo i najviše zavolela liberalna publika, Kanye je serijom svojih razmišljanja, koja su hronološki krunisana vrlo eksplicitnim simpatijama prema predsedniku Trumpu, relativno brzo i relativno lako postao neka vrsta nepouzdane "dvorske lude" liberalnog sveta i čovek čijim se postupcima nekadašnji fanovi sve manje osmehuju, a sve više su prinuđeni da ih prihvate kao legitimne, ozbiljne izbore svog idola. Snimanje gospel albuma koji slavi idealizovanog Isusa, ipak, dolazi u trenutku kada američka hrišćanska desnica naoružana Trumpom, podjednako kao i njihovi ekstremno levi rivali, radikalizuje stanje stvari u Americi, izazivajući nepremostive podele. Ako još ima onih koji misle da Kanye nije odabrao stranu, sada će im biti još teže da zastupaju tu tezu. Iako Kanye, baš kao i njegov idol Isus, sebe vidi kao ujedinitelja.
Misija, dakle.
Jesus Is King je "kanjeovski" album, pozamašno konzervativan u svojoj produkciji koja se mahom zasniva na rešenjima koje je Kanye patentirao i isprofilisao na prva dva albuma. Ponovo su tu melodično repovanje, pičovani soul semplovi na mestima refrena, lagani autotjun, himnična atmosfera i konceptualno organizovani i osmišljeni materijal. Jesus Is King je očigledno izveden iz Kanyeovih "Sunday Service" aktivnosti i predstavlja neku vrstu profiltirane i rafiniranije saradnje koja je tokom tih službi ispraksirana. Kanye je vođa hora i glavni operativac, ali s druge strane nikako se ne može potcenjivati doprinos ostalih. U mom slučaju to je Kenny G-ijev saksofon u Use This Gospel. Neprejebivo! (Isuse, oprosti mi na izrazu).
Dakle, Kanye se i tematski i formalno vratio korenima, albumom koji tek u poređenju sa svim ostalim (da li u tome leži njegova magija i vrednost?) na tržištu (u domenu hip hopa) deluje originalno i sveže. Jer dok svi ostali repuju o zadahu svog kraja ili kavijaru, šampanjcu, bentlijima i pičkama, Kanye bira reči i troši ih na pozive na zajedništvo, ljubav, iskupljenje, veru, veru u boga itd... Ako ste u kategorijama slušalaca koji neostrašćeno ne dele Kanyeove simpatije prema Isusu, ovaj fundamentalno "hrišćanski hip hop album" možda je najbolje prihvatiti kao konceptualno izdanje o mladiću Kanyeu koji inspirisan svojim idolom, superherojem Isusom, poziva svet na zajedništvo i ljubav u nekoj galaksiji... daleko, daleko od nas. Jer, ko zna, možda to i jeste slučaj.
SELEKTAH: Ako ste uzdržani po pitanju toga da li je Isus kralj 6/10
SELEKTAH: Ako se ne slažete sa tim da je Isus kralj 5minus/10
SELEKTAH: Ako vam ekstremno smeta teza da je Isus kralj 4minus/10
Kanye West je objavio "gospel" album na kome kroz 11 pesama iskazuje svoju ljubav prema Isusu.
OK.
Mislim da je, uprkos trudu, Kanye shvatio da nije realno da postane bog, ali da "asocijacijom" sa Isusom sebi može da obezbedi poziciju isto toliko vrednog i cenjenog sina. Jer Isus je ultimativni sin. Sin na koga se otac oslonio kad mu je to bilo najpotrebnije, sin koji nije izneverio. Zato Kanye ceni sina. Kanye koji je odrastao bez oca (roditelji su mu se razveli kad je imao tri godine) i Kanye čiji je otac nakon "crnopanteraških" avantura pronašao Hrista i uz pomoć sinovljevog kapitala otvorio prvi kafić u kome možete da birate između pijaćih voda različitog procenta "čistoće". Taj Kanye je i na ovaj način, i svom i Isusovom ocu, vredniji kao sin.
Ego, dakle.
Kanye West je milijarder. Pretpostavljam da "asocijacija" s Isusom pokriva sve ono što pare ne mogu da kupe. Ni za života, a naročito ne posle njega. Na ovaj način, Kanye zakupljuje teritoriju koja vredi podjednako i na nebu i na zemlji.
Investicija, dakle.
Kanye West je Afro-Amerikanac koji je kroz "asocijaciju" s Isusom, a to je moja teritorija, pronašao duhovno sidro koje je, možda, nemoguće pronaći kada je vaša matična zemlja, kultura, istorija, poreklo nasilno otuđeno brutalno sprovedenim generacijskim diskontinuitetom. Drugim rečima, naslednici robova u Americi nikada ništa tamo ne mogu da osećaju kao svoje i otuda svoje "duhovno ukotvljenje" lako pronalaze u religiji (hrišćanstvu ili islamu, svejedno) koja poput univerzalnog rezervnog točka može da pomogne svakom autu da nastavi put. Sad Kanye zna ko je i odakle je. I niko mu to ne može oduzeti.
Identitet, dakle.
Kanye je odabrao verovatno najnepopularniji period u novijoj američkoj istoriji da koketira i preda se hrišćanstvu. Kao neko ko je na estradnu scenu došao kao inovator i mislilac, koga je prvo i najviše zavolela liberalna publika, Kanye je serijom svojih razmišljanja, koja su hronološki krunisana vrlo eksplicitnim simpatijama prema predsedniku Trumpu, relativno brzo i relativno lako postao neka vrsta nepouzdane "dvorske lude" liberalnog sveta i čovek čijim se postupcima nekadašnji fanovi sve manje osmehuju, a sve više su prinuđeni da ih prihvate kao legitimne, ozbiljne izbore svog idola. Snimanje gospel albuma koji slavi idealizovanog Isusa, ipak, dolazi u trenutku kada američka hrišćanska desnica naoružana Trumpom, podjednako kao i njihovi ekstremno levi rivali, radikalizuje stanje stvari u Americi, izazivajući nepremostive podele. Ako još ima onih koji misle da Kanye nije odabrao stranu, sada će im biti još teže da zastupaju tu tezu. Iako Kanye, baš kao i njegov idol Isus, sebe vidi kao ujedinitelja.
Misija, dakle.
Jesus Is King je "kanjeovski" album, pozamašno konzervativan u svojoj produkciji koja se mahom zasniva na rešenjima koje je Kanye patentirao i isprofilisao na prva dva albuma. Ponovo su tu melodično repovanje, pičovani soul semplovi na mestima refrena, lagani autotjun, himnična atmosfera i konceptualno organizovani i osmišljeni materijal. Jesus Is King je očigledno izveden iz Kanyeovih "Sunday Service" aktivnosti i predstavlja neku vrstu profiltirane i rafiniranije saradnje koja je tokom tih službi ispraksirana. Kanye je vođa hora i glavni operativac, ali s druge strane nikako se ne može potcenjivati doprinos ostalih. U mom slučaju to je Kenny G-ijev saksofon u Use This Gospel. Neprejebivo! (Isuse, oprosti mi na izrazu).
Dakle, Kanye se i tematski i formalno vratio korenima, albumom koji tek u poređenju sa svim ostalim (da li u tome leži njegova magija i vrednost?) na tržištu (u domenu hip hopa) deluje originalno i sveže. Jer dok svi ostali repuju o zadahu svog kraja ili kavijaru, šampanjcu, bentlijima i pičkama, Kanye bira reči i troši ih na pozive na zajedništvo, ljubav, iskupljenje, veru, veru u boga itd... Ako ste u kategorijama slušalaca koji neostrašćeno ne dele Kanyeove simpatije prema Isusu, ovaj fundamentalno "hrišćanski hip hop album" možda je najbolje prihvatiti kao konceptualno izdanje o mladiću Kanyeu koji inspirisan svojim idolom, superherojem Isusom, poziva svet na zajedništvo i ljubav u nekoj galaksiji... daleko, daleko od nas. Jer, ko zna, možda to i jeste slučaj.
No comments:
Post a Comment