08 June 2020

KATALIN VARGA

Katalin Varga je prvi film Petera Stricklanda.
Na mađarskom.


Strickland je reditelj vrlo jasne i prepoznatljive rediteljske vizije. Ipak, najviše od svega njegovom prvencu me je vukla činjenica da je film režirao u Mađarskoj s mađarskim kastom i da ja, so far, nisam našao objašnjenje tome. Tačnije, prestao sam da ga tražim i verujem da je to deo neke autorske misterije koju je bolje privatno rasplamsavati, nego razjašnjavati.

Nažalost, Katalin Varga samo naslućuje Stricklandovu fantazmagoričnost, koja će postati najupečatljiviji momenat njegovog autorskog pristupa, i pati od previše neuverljivo postavljenih junaka.

Katalinu zatičemo na početku filma, kako mora da napusti svoga supruga, jer je njena tajna otkrivena. Vrlo brzo otkrivamo o čemu se radi, ali ne i zašto Katalina tek sada, ovo proterivanje, koristi da realizuje opravdanu osvetu. I dok Katalina ima neka "veštičasta" sevanja karaktera, koja krase skoro sve ženske likove u njegovim kasnijim filmovima, svi ostali junaci su poprilično stereotipni i drvenasto dočarani, uprkos kastu koji poseduje skoro punu "naturščičnost" evropskog festivalskog filma.

Katalin Varga je neobičan "film osvete" koji uprkos Stricklandovim povremenim vizuelnim "zastranjenjima" u atmosferu horora ili natprirodnog trilera nikada ne uspeva da slična bizarna uporišta pronađe i u "pustom realizmu" Katalininog potucanja po mađarskim selima. Na kraju filma, odigrava se nešto od neobične peripetičnosti grčkih tragedija, sa vrlo bizarnim ishodom za dobre i loše junake.

Ako vas Strickland intrigira, pogledajte da izoštrite predstavu o njemu. Ali u suprotnom, i ne morate.

SELEKTAH: 5/10

No comments:

Post a Comment