31 March 2009

PHOEBE IN WONDERLAND

A deca puna mašte, deca su ukras sveta








Hteo sam da pišem o imanju dece, ali sam se setio da sam tu temu zrelo dotakao u prikazu TV serije Skins koji vas tek očekuje.

Kakav može da bude film u kome glumi Bill Pullman? Ili Felicity Huffman? Ili (božanstvena) Patricia Clarkson? Ili svi oni zajedno?! Indi-sa-temom, naravno!

Mama i tata imaju dvoje dece. Starije je maštovito. Ali mašta počinje opasno da gricka realnost nakon što dete dobije ulogu Alise (u Zemlji čuda, duh!) u školskoj predstavi. A možda je baš zbog toga i dobila ulogu. I njena pozorišna učiteljica izgleda luckasto. Tokom filma Phoebe-ino ponašanje se lagano medicinski profajlira i na kraju Phoebe pred drugarima iz svog odelenja (kao na sešnu adikta, ’bote!) priznaje da ima Gilles De La Tourette-ov sindrom (već ste navikli da vam ja otkrijem šta se desi, a?). Nakon čega sledi pitanje iz publike- Is it related to AIDS? Amerika u malom.

Ali, ostavimo film po strani. On je ionako samo pista za magiju koju širi Elle Fanning, sestra Dakotina.

Ja sam prinuđen da suzdržavam oduševljenje da ne bih isprovocirao prozivke da se ponašam kao pedofil. Ali, Elle je prelepa! Ona izgleda kao ćerka koju bih voleo da imam (valjda to nije san svakog pedofila... uh, u šta li se uvaljujem ovom nekontrolisanom iskrenošću!...), a Phoebe u njenoj interpretaciji pleni simpatičnošću, energijom i povremenim isijavanjem ježećih osećanja. Scena u kojoj ona upita majku- Are you always suppose to feel hope? je poput udarca u glavu. I srce. A i čitava vertikala do Boga počinje opasno da se ljulja.

Debitant Daniel Barnz izbegao je nametljivu priliku da okolnosti realnosti rearanžira u nekakvo ogledalo ili repliku Zemlje čuda, već je samo povremeno dopuštao da junaci tog sveta priteknu Phoebe-i u pomoć, objašnjavajući tako njenu strahovitu potrebu da obuzda sindrom koji joj oduzima ličnost i sprečava je da bude dobra devojčica. Ipak, priči nedostaje drame, situacije se neprekidno ponavljaju, likovi roditelja (oboje pisci) deluju ispraznije od Lynette i Toma Scavo, a pored pozorišne učiteljice, još jedino blista lik Phoebe-ine mlađe sestre koja odrasta u pravu malu P.C. dajkušicu.

selekta:
Ako niste pedofil: 6plus/ 10

Ako jeste: ajd’, m’rš!






1 comment:

  1. Prije svega hvala dr. Agbazara što mi je vratio mog ljubavnika unutar 48 sati. Nemam ništa za reći nego da ti se zahvalim i da ti javim da sam sretna.. Moj ljubavnik se bolje ponaša prema meni i sada provodi većinu vremena sa mnom govoreći mi koliko me voli nego ikad prije.. Ako imaš Za sve probleme s ljubavnikom kontaktirajte Dr.Agbazara putem e-pošte: ( agbazara@gmail.com ) ili ( WhatsApp +2348104102662 ) jer on je rješenje za sve probleme u vezi

    ReplyDelete