10 January 2012

CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER

Kada gledam druge superherojske filmove ja još više cenim Nolana ili onog njegovog šminkera koji je Ledgeru razmraljao šminku po licu i rekao- A jel može ovako?


Da ja imam 150 miliona dolara pitanje je da li bih ih poverio Joeu Johnstonu da njima započne još jednu uspešnu superherojsku franšizu. Iako je Joe režirao nekoliko meni dragih filmova (Honey, I Shrunk The Kids, Jumanji, Jurassic Park III i, naročito, Hidalgo) mislim da su stvari oko superheroja postale toliko kompetitivne, a publika toliko prezasićena reciklažom recikliranih arhetipa da Joe jednostavno nije dorastao tom zadatku. Ja bih režiju Americe poverio, recimo, nekom azijskom ili bolivudskom reditelju. A tek pisanje scenarija... Uh, nad tom odlukom bih se znojio danima.

Captain America ima jednu malu prednost u u odnosu na ostatak ekipe koji paradira bioskopskim ekranima prethodnih godina- on je nastao sredinom XX veka, tačnije tokom Drugog svetskog rata. Ta, već korištena premisa (Hellboy sam ponovo gledao pre neki dan, recimo) zgodna je ako ništa zbog toga što je osnovni seting drugačiji, a onda ono što je "futurističko" u njemu ima prostora da bude drugačije futurističko u odnosu na sve ono što smo videli kod "junaka našeg doba". Nažalost, i jedno i drugo je tako bedno prisutno u Joeovom filmu.

Captain America je od one vrste superheroja koji su konstituisani o državnom trošku, ali za razliku od njih on nije posledica eksperimenta koji je pošao kako ne treba, već, zapravo, predstavlja uspešno ostvarenje istog. Jedan "Benjamin Button" vizuelni postupak učinio je da se sa kržljavom verzijom Chrisa Evansa zabavljamo u prvih četrdesetak filma, da bi se potom na najdosadnije moguće načine uveravali u to šta štit napravi od superheroja...

Mislim, ja volim one koji troše vreme na čitanje mojih tekstova, ali ja zaista nemam reči koje bih trošio na ovu nemaštinu mašte. Ne znam kada me je ozbiljnije zabolelo za sve, kad je zlikovac pravo niotkuda skinuo svoju arijevsku masku i otkrio nam redneka iz pakla ili kad je sve počelo da eksplodira kao u sto prethodnih filmova ili kad sam shvatio da će finalni obračun da se odigra u obliku pesničenja na avionu koji leti bez pilota...

Kapetane Amerika, ali iskreno me zabole za tebe.

SELEKTAH: 2/ 10

No comments:

Post a Comment