30 July 2012

THE AMAZING SPIDERMAN

Deset godina kasnije svi se pravimo kao da se ništa nije desilo



Ima li boljeg primera da živimo brzo, a hranimo se lako od toga da je Sony samo deset godina nakon uspešnog lansiranja Spiderman serijala odlučio da iz početka obnovi ovu franšizu? Kao što znate Sam Raimi i Toby Maguire odjavili su se nakon trećeg dela, a sa njima je kolateralno odjavljena i Kirsten Dunst. Njima je bilo dosta. Sa skoro dve milijarde zarađenih dolara Sony se osetio kao da je tek počeo. A onda su, možda ispravno, možda neispravno, (tek će istorija i Žižek o tome dati svoj sud) odlučili da počnu sve ispočetka.

Novi reditelj je Mark Webb koji je radio (nešto slično) u filmu 500 Days of Summer.
Novi Spiderman je Andrew Garfield koga je Zukerberg zajebao u Fincherovom Social Netowork.
A nova spajdermenica je Emma Stone.

Amazing Spiderman nije baš toliko amazing. Ako imalo, da budem iskren. Osnovni problem potiče od toga što je Webb svog Spidermena osmislio/ postavio kao pilot za seriju koja će ići na MTV-iju. Stara priča je tu, a kako me Žozefina podseća- skoro na isti način, samo što je Spiderman, baš kao i Teen Wolf provučen kroz nešto malo više srednješkole.

Zaplet, rasplet, saplet... to je sve do bola tunjavo, naivno i čak i za ekranizacije stripa skoro imbecilno- od toga da je srednjoškolka Gwen internista kod glavnog naučnika u supermoćnoj korporaciji, po čijim skrivenim laboratorijama švrlja kako ko i kad hoće. Webb isto tako nepotrebno skreće pažnju na neke detalje (bulija Flasha i ubicu Peterovog strica) da bi ih potom u nastavku priče potpuno zanemario. Kada naučnik postane gušter-ubica film je u ozbiljnoj drami da ostane ozbiljniji takmac u odnosu na Teenage Mutant Ninja Turtles. Ali, kapiram da do tog trenutka već znate zašto ste ostali u bioskopskoj sali.

Webb je Petera Parkera prvo načinio klasičnim luzerom-autsajderom, da bi mu kroz kostim Spidermana dodao malo na mudima, usled čega je ovaj postao i duhovitiji i ciničniji nego što bismo očekivali, ali sasvim u skladu sa aktuelnom Sookie/Punk'd/Awkward MTV kulturom. Nažalost slična sudbina nije zadesila njegovog neprijatelja Lizarda, njegovu curu Gwen, njenog oca policajca, kao ni strinu i striku koji su svi odreda toliko drvenasti, dosadni i klišeizirani da ceo Amazing Spiderman deluje kao šoukejs tačka za njega samog. Pa ako volite, izvolite.

Ne mislim da je to što Spiderman otkriva identitet svojoj devojci i pre nego što je kresnuo, baš kao i njenom ocu (u doduše znatno drugačijim okolnostima), baš kao i svom neprijatelju, inovacija koju kod Webba treba ceniti ili tretirati kao konceptualnu novinu. Batman lepo kaže da maska štiti one do kojih ti je stalo, a ne tebe samog. Kostim je duhovitije integrisan u lik (naročito u kontekstu da u početku Spiderman nosi ranac sa Najkama u njemu), dok je način na koji je Peter postao Čovek-pauk ovde skoro imbecilan i imbecilno neznakovit. Bukvalno- eto, desilo se.

Ne bih očekivao da će Webb ikada više prići Peteru, sem u nekoj superprequel verziji u kojoj se bavimo Peterom mnogo pre Pauka i njegovim ljubavnim jadima.

SELEKTAH: 5minus/10

No comments:

Post a Comment