11 December 2012

NAJBOLJE SERIJE 2012.

Ovako bi izgledao program na MMG televiziji


Televizijske serije nisu kao deca. Ima ih previše, znate koje volite više od drugih i uvek ćete pronaći vremena za njih. Lista koja je pred vama samo je blago iznijansiran skup onoga što je uspelo da mi skrene pažnju sa onih koje obožavam i onoga što moram da trpim. Nadam se da ćete poći za mnom kao što ste mnogo puta do sada za srpskim barjakom.

Sami ćete primetiti da nema mnogo novih serija i da sve (pa čak i meni) izgleda nekako konzervativnije nego što bi trebalo. Starimo. Moj TV i ja.

Valjda nisam nešto zaboravio.



01 BRAQUO (druga sezona)

Već sam sve rekao. Ovo je bila adrenalinska vožnja, tako staromodna, a tako sveža u obilju angažovanih i pametnih materijala. Die Hard, ali kao nekada.

02 SONS OF ANARCHY (peta sezona)

Svaka serija koja sa toliko ljubavi i poštovanja ubija svoje glavne junake, a svima ostalim podjednako radi o glavi zavređuje divljenje do izbezumljenja. (Iako je Stutter usrao i ovo finale)

03 THE THICK OF IT (četvrta sezona)

Najbolja politička serija svih vremena i njena verovatno najbolja sezona. Iannucci je u Capaldiju našao svog De Niroa.

04 DEXTER (sedma sezona)

Meni je ovo verovatno najbolja sezona Dextera. Neko je konačno shvatio da su karakteri junaka važni koliko i plotovi i sab-plotovi. I sve se predivno složilo.

05 LOUIE (treća sezona)

Ovo je lako moglo i trebalo da bude na prvom mestu. Louis CK je redefinisao TV format u nešto što je više stendapizovana impresionistička skičica sveta. Za sto godina o ovome će se govoriti sa istom ozbiljnošću kao danas o Monetu.

06 BOSS (druga sezona)

Prema nekim glasinama baziran na životu i radu gradonačelnika Čivasa Boss je pokazao koliko režija doprinosi jednoj toliko puta čutoj priči. O zlu i njenim korenima. Starz nam je, nažalost, uskratio treći čin.

07 VEEP (prva sezona)

Iannuccijevo američko čedo nastalo pod pozitivnim prekookeanskim uspehom filma In The Loop. Nije toliko zlo kao The Thick Of It, ali mljacka ista govna.

08 THE MIDDLE (četvrta sezona)

Verovatno najbolji i najpotcenjeniji sitkom poslednjh nekoliko godina. Ono što se dešava junacima ove serije je svirepo, ali TV porodica nikada nije delovala skladnije.

09 THE MINDY PROJECT (prva sezona)

Seks i grad. S mozgom. I duhom.

10 PARKS AND RECREATION (peta sezona)

Koliko god da volim Tinu Fey, Amy Poehler je draža, smešnija i zabavnija. I mislim da je P&R tim tek u ovoj sezoni našao svoje srce.

11 HOMELAND (druga sezona)

Sve više verujem da je ovo spinof 24 i čekam da se veteran Bauer pridruži ekipi.

12 MAD MEN (peta sezona)

Možda mi se najviše od svega dopalo sa koliko lukavosti je Matthew Weiner izbacio January Jones iz serije. Podnaslov ove sezone je opušteno mogao da bude Lonely Men.

13 DOWNTON ABBEY (treća sezona)

Nema druge serije koja je kao ova, a čini se da ih je bilo na desetine kao što je ova. A nije.

14 WALKING DEAD (treća sezona)

Važi većina rečenog kao i za SOA, s tim što je to u Walking Dead nekako očekivanije i izvesnije, pa samim tim manje impresionira. Malčice manje.

15 TRUE BLOOD (peta sezona)

Ja bih sa junacima TB svuda. Od šeste sezone očekujem da na Bon Temps padne magla i da iz nje izrone pirati zombiji koji su došli po blago koje im je oteo Sookiein deda. Recimo.

16 OLIVER STONE'S UNTOLD HISTORY OF UNITED STATES (prva sezona)

Oliver Stone drži predavanje, sa ilustracijama, o posleratnoj istoriji Amerike. Čak i neznalice (poput mene) mogu i treba da prate.

17 HARRY'S LAW (druga sezona)

Ljudi stariji od 50 godna na televiziji. Nuff said.

18 ELEMENTARY (prva sezona)

Procedural koji se da izdurati. Sherlock je dojaja, Watson je riba, a slučajevi neretko imaju dva-tri tvista. Ili žrtve. Ili ubice.

19 TWENTY-TWELVE (druga sezona)

Iannucci-wanna be na temu priprema za londonsku Olimpijadu. Ako volite ovakve stvari ovo je bombonica.

20 MODERN FAMILY (četvrta sezona)

Go Luke! Go Luke! Go Luke!

21 SUBURGATORY (druga sezona)

Go Dahlia! Go Dahlia! Go Dahlia!

22 SHAMELESS (US) (druga sezona)

The Middle kako bi izgledao na kablovskoj televiziji. Recimo.

23 GAME OF THRONES (druga sezona)

Ova sezona je bila možda previše šetanje po timovima, a premalo dramsko zamešateljstvo. Plus, više volim kad je Tyrion Lannister na konju nego na magarcu.

24 BOARDWALK EMPIRE (treća sezona)

Bila je ovo uprkos pucnjavama i eksplozijama zapravo jedna tiha sezona. Ostaje nada da Nuckie više nikada neće biti isti.

25 BRON/BROEN (prva sezona)

Ako vam ide na živce da stalno slušate engleski jezik. Ovo se navodno dopada svima koji vole danski The Killing. Ne znam, nisam JOŠ UVEK probao!

26 REAL TIME WITH BILL MAHER (deseta sezona)

Moj Utisak nedelje. Njihove brige, moja zabava. Zabole me.



Preporuka:

LES REVENANTS (prva sezona)
Prema istoimenom filmu, emitovane samo dve epizode koje nije baš lako naći (ali probajte). Mrtvi se vraćaju i traže svoje mesto među živima.



Neke od najgorih stvari koje sam ove godine odgledao bile su:
poslednja sezona WEEDS
prva epizoda rijaliti serijala THE PITCH u kome pratimo kako se dve agencije takmiče oko dobijanja posla (jedina gora stvar od advertajzinga jeste advertajzing koji agencije rade za sebe- pas koji sam sebi liže čmar je slaba metafora za taj proces)
piloti za PARTNERS, THE NEIGHBORS, PERCEPTION i FOLK.
a polako počinjem da shvatam i da druga sezona AMERICAN HORROR STORY nije ništa drugo do GLEE egzorcizam koji je krenuo kako ne treba.

8 comments:

  1. Twenty Twelve & The Thick of it su stvarno underrated.
    Also: The Hour, Black Mirror, A Touch of Cloth, Girls, Luther.

    ReplyDelete
  2. @elena

    the hour gledam, ali mi je i dalje mlak. nekako nije pronašao svoj izraz i temu
    black mirror je od prošle godine (tj mislim da sam ga prošle godine hvalio)
    a touch of cloth mi je malo previše bilo kao naked gun. mislim da bi u upola kraćem formatu ili, makar, polusatnom bolje funkcionisao
    girls nisam hteo da skačem na bendvegon, jer mi je cela lena dunham (kao lik i delo) mahom samo simpatična i ne mnogo više
    luther siroti i dalje čeka. već evo dve godine

    ReplyDelete
  3. jedan luther ne sme da čeka!

    ReplyDelete
  4. I svakako Portlandia

    ReplyDelete
  5. zar stvarno nije bilo mesta za prvu polovinu 5. sezone breaking bada?
    možda zato što je polovična?

    ReplyDelete
  6. @domagoj

    imam deja vu sa ovim tvojim komentarom. sve mislim da sam ga već pročitao i odgovorio na njega. a nisam.
    elem, mogao bih da se izvlačim na to da je zbog toga što je polovična, ali zapravo, ovom sezonom uopšte nisam bio zadovoljan. pa je tako ispala sa liste, jer za nju držim njene standarde koji su ihahhaj visoki. nekako mi je sve bilo zbrzano i neuverljivo, kao neka preduga montažna sekvenca koja se podrazumeva.
    videću šta će druga polovina da uradi tim povodom, pa se vidimo na kraju 2013.

    ReplyDelete
    Replies
    1. uh, meni je ova polusezona bila podjednako dobra kao i sve ostale. verovatno jedina aktuelna serija kod koje sam bio 100% skoncentrisan dok sam je gledao. i pri tom ti je deksterova 7. (sedma!) sezona najbolja od svih dosadašnjih i nalazi se na listi. e, pa, slobodane, stvarno...

      Delete