Obuci jaknu, počinje serija!
MARON (IFC)
Ne znam kada sam prvi put čuo za stendap komičara Marc Marona, ali to nije bilo tako davno. Možda kod Bill Mahera, možda kod Jeff Rossa, u svakom slučaju znao sam da ima vrlo popularni podkast WTF with Marc Maron, ali ga nikada nisam slušao. Maron je poluautobiografski dramedi baziran na njegovom životu i tom podkast radu iz sopstvene garaže. Sam Maron sebe predstavlja kao umereno depresivnog, umereno ciničnog i umereno bezobraznog muškarca u svojim kriznim godinama koji pokušava da se nosi sa sitnim i krupnim stvarima koje mu život nosi. Lako je moguće da smo se nagledali takvih. Curb Your Enthusiasm bi što se tipa i obima narativa mogao da bude solidan reper, ali Davidov šou ima upadljivo manje dokumentarističke estetike i David je daleko veći šoumen od Marona. Možda je Legit bolji primer, ali čak i on stoji superiornije, jer Jim Jefferies jeste i nema problem da od sebe pravi budalu. Druga epizoda je bolja od prve i deluje da će Maronu trebati vremena da se razmaše kao junak u sopstvenom životu (to mu je, kanda, problem i u stvarnom životu), kao i da se neki sporedni likovi (njegova keva, recimo) ustale i počnu da dejstvuju kao komičarske stative. Dramaturška forma je malo više slobodna nego što bih voleo i ubačeni segmenti Maronovog podkasta ne pokazuju se u najoptimalnijoj funkcionalnosti.
Ću pogledati još par epizoda.
RECTIFY (Sundance Channel)
Sundance ima TV kanal! To bi valjda trebalo da bude vest. Nema veze što sam ja sve do nedavno mislio da ovo ide na kanalu USA, pa ga nisam udostojio kako treba. Sve što pomislite kada kažete "Sundance" manje-više vas očekuje i ovde. Prosede je realistički, tema je provokativna i u kontekstu sve češće otkrivenih grešaka u suđenjima ljudima koji su dobili smrtnu kaznu ili doživotnu robiju poprilično angažovana (glavni junak biva pušten na slobodu nakon 19 godina zatvora), drama je utemeljena na psihološkom profilu glavnih junaka i socijalnom miljeu koji predstavljaju tj koji ih okružuje. Daniel Holden igra čoveka koji je sa 16 godina optužen za silovanje i taj zločin je kada je pronađen kako sedi pored tela priznao. Devetnaest godina kasnije savremena forenzička analiza dokaza otkriva da on ne može biti počinilac i on biva pušten na slobodu. U lukavo i ambivalentno postavljenoj optužbi odnosno "mogućnosti krivice" nađeno je plodno tlo za različite odnose koje će najbliži članovi njegove porodice uspostaviti sa njim, a potom i sredina iz rodnog gradića. U prve dve epizode serija je fokusirana na njegov povratak kući (majka se u međuvremenu preudala, on ima dva "nova" polubrata) i nekakav pokušaj da se dočara taj prvi susret sa slobodom, sa osećajem koliki komad života je neprolazno prošao, ali i sa "trileroznim" aktivnostima sredine (policajcima koji su ga uhapsili, ali i njegovim vršnjacima koji kriju mračne tajne u vezi sa počinjenim zločinom). Seriju je osmislio glumac, reditelj i producent Ray McKinnon koga i dalje mrzimo kao FBI agenta u jednoj od sezona Sons Of Anarchy. Prva sezona ima samo 6 epizoda, a SC je već poručio deset za drugu.
Ču gledati, jer za sada sve izgleda kao već viđen film čija se neviđenost ogleda u pruženoj prilici da ussssssspori radnju i pokaže nam detalje koje film inače ne bi mogao.
SAVE ME (NBC)
Ne znam zašto mi se prva epizoda ove serije dopala (i nešto više nego druga, od dve odgledane). Sve izgleda kao apdejt neke serije iz pedesetih (trenutno ne mogu da dozovem konkretan primer u sećanje) u kojima je dobra, verna suprugica i majka zapravo veštica ili elijen ili Lucy i onda ona u svom malom, komšijskom sitkomu vodi glavnu reč i pravi i rešava male zbrke i pauzama idu reklame za cerealije i Camel. Anne Heche, nakon prerane smrti Hung, igra majku i suprugu alkoholičarku koja je dobrano zgadila živote i svom mužu, i ćerci i svim komšijama, koja nakon "jedne takve večeri", u verovatno najgluplje napisanoj i još gore režiranoj sceni, preživljava davljenje komadom sendviča i nakon toga stiče moć da komunicira sa bogom, "androgenog glasa". Sve to u maniru koji na pomenuti sitkom 50-tih (koga ne mogu da se setim) nadovezuje auto-ironičnu naraciju koju je patentirao Marc Cherry u Desperate Housewives. Jedina stvar koja ne spasava Save Me od davljenja i udavljenja jeste to što i Heche i autor John Scott Shepherd "znaju za jadac" i ne beže od sprdanja sa osnovnom premisom. Dopadljivost ostalih likova je umerena i ja još uvek ne vidim kako bi ova serija mogla da rasplete svoju priču s obzirom da je mama Heche smeće iz dvorišta u velikoj meri raščistila već u prve dve epizode.
Ću pogledati još dve epizode sigurno. A nakon toga počinje nova Cherry-jeva serija na Lifetimeu.
MARON (IFC)
Ne znam kada sam prvi put čuo za stendap komičara Marc Marona, ali to nije bilo tako davno. Možda kod Bill Mahera, možda kod Jeff Rossa, u svakom slučaju znao sam da ima vrlo popularni podkast WTF with Marc Maron, ali ga nikada nisam slušao. Maron je poluautobiografski dramedi baziran na njegovom životu i tom podkast radu iz sopstvene garaže. Sam Maron sebe predstavlja kao umereno depresivnog, umereno ciničnog i umereno bezobraznog muškarca u svojim kriznim godinama koji pokušava da se nosi sa sitnim i krupnim stvarima koje mu život nosi. Lako je moguće da smo se nagledali takvih. Curb Your Enthusiasm bi što se tipa i obima narativa mogao da bude solidan reper, ali Davidov šou ima upadljivo manje dokumentarističke estetike i David je daleko veći šoumen od Marona. Možda je Legit bolji primer, ali čak i on stoji superiornije, jer Jim Jefferies jeste i nema problem da od sebe pravi budalu. Druga epizoda je bolja od prve i deluje da će Maronu trebati vremena da se razmaše kao junak u sopstvenom životu (to mu je, kanda, problem i u stvarnom životu), kao i da se neki sporedni likovi (njegova keva, recimo) ustale i počnu da dejstvuju kao komičarske stative. Dramaturška forma je malo više slobodna nego što bih voleo i ubačeni segmenti Maronovog podkasta ne pokazuju se u najoptimalnijoj funkcionalnosti.
Ću pogledati još par epizoda.
RECTIFY (Sundance Channel)
Sundance ima TV kanal! To bi valjda trebalo da bude vest. Nema veze što sam ja sve do nedavno mislio da ovo ide na kanalu USA, pa ga nisam udostojio kako treba. Sve što pomislite kada kažete "Sundance" manje-više vas očekuje i ovde. Prosede je realistički, tema je provokativna i u kontekstu sve češće otkrivenih grešaka u suđenjima ljudima koji su dobili smrtnu kaznu ili doživotnu robiju poprilično angažovana (glavni junak biva pušten na slobodu nakon 19 godina zatvora), drama je utemeljena na psihološkom profilu glavnih junaka i socijalnom miljeu koji predstavljaju tj koji ih okružuje. Daniel Holden igra čoveka koji je sa 16 godina optužen za silovanje i taj zločin je kada je pronađen kako sedi pored tela priznao. Devetnaest godina kasnije savremena forenzička analiza dokaza otkriva da on ne može biti počinilac i on biva pušten na slobodu. U lukavo i ambivalentno postavljenoj optužbi odnosno "mogućnosti krivice" nađeno je plodno tlo za različite odnose koje će najbliži članovi njegove porodice uspostaviti sa njim, a potom i sredina iz rodnog gradića. U prve dve epizode serija je fokusirana na njegov povratak kući (majka se u međuvremenu preudala, on ima dva "nova" polubrata) i nekakav pokušaj da se dočara taj prvi susret sa slobodom, sa osećajem koliki komad života je neprolazno prošao, ali i sa "trileroznim" aktivnostima sredine (policajcima koji su ga uhapsili, ali i njegovim vršnjacima koji kriju mračne tajne u vezi sa počinjenim zločinom). Seriju je osmislio glumac, reditelj i producent Ray McKinnon koga i dalje mrzimo kao FBI agenta u jednoj od sezona Sons Of Anarchy. Prva sezona ima samo 6 epizoda, a SC je već poručio deset za drugu.
Ču gledati, jer za sada sve izgleda kao već viđen film čija se neviđenost ogleda u pruženoj prilici da ussssssspori radnju i pokaže nam detalje koje film inače ne bi mogao.
SAVE ME (NBC)
Ne znam zašto mi se prva epizoda ove serije dopala (i nešto više nego druga, od dve odgledane). Sve izgleda kao apdejt neke serije iz pedesetih (trenutno ne mogu da dozovem konkretan primer u sećanje) u kojima je dobra, verna suprugica i majka zapravo veštica ili elijen ili Lucy i onda ona u svom malom, komšijskom sitkomu vodi glavnu reč i pravi i rešava male zbrke i pauzama idu reklame za cerealije i Camel. Anne Heche, nakon prerane smrti Hung, igra majku i suprugu alkoholičarku koja je dobrano zgadila živote i svom mužu, i ćerci i svim komšijama, koja nakon "jedne takve večeri", u verovatno najgluplje napisanoj i još gore režiranoj sceni, preživljava davljenje komadom sendviča i nakon toga stiče moć da komunicira sa bogom, "androgenog glasa". Sve to u maniru koji na pomenuti sitkom 50-tih (koga ne mogu da se setim) nadovezuje auto-ironičnu naraciju koju je patentirao Marc Cherry u Desperate Housewives. Jedina stvar koja ne spasava Save Me od davljenja i udavljenja jeste to što i Heche i autor John Scott Shepherd "znaju za jadac" i ne beže od sprdanja sa osnovnom premisom. Dopadljivost ostalih likova je umerena i ja još uvek ne vidim kako bi ova serija mogla da rasplete svoju priču s obzirom da je mama Heche smeće iz dvorišta u velikoj meri raščistila već u prve dve epizode.
Ću pogledati još dve epizode sigurno. A nakon toga počinje nova Cherry-jeva serija na Lifetimeu.
No comments:
Post a Comment