U najvećoj meri,
kvalitetno zezanje
piše: powerty
U jeku dokonih
palanačkih sukoba, mrtva je trka k'o ostavlja porazniji uticaj na humor kao
vitalnu kategoriju – da l' ovi što se, kao, palanke gade, ili ovi što palanku, kao,
slave. U žestokoj podeli, istina je surova – ni preozbiljni ni neozbiljni se
najčešće ne mogu podičiti ni lekovitim zalihama duha ni duhovitošću u celini.
Ni srpski hip hop nije ostao pošteđen tog bauka, pružajući brojne primere
transfera neprijatnosti.
Jašta, iz uočenog je
jasno da kvantitet ne mora da ima nikakve veze s kvalitetom, al' tu na scenu
kao spasilac uleće Furio Đunta alijas Dragutin, niški reper sopranovskog
pseudonima. Poznat po ranijoj saradnji sa još jednim sugrađaninom Demonijom u
okviru dueta B Crew, on se nedavno oglasio svojim samostalnim debijem za Bassivity
Digital. Još od najranijih youtube snimaka (posebno za pesmu Klaj, klaj),
bilo je jasno da je Furio Đ, na prebrzo izgorelom ali i dalje jakom nasleđu
Vudu Popaja, uz Cantwaita nepobitno najjači stilista u domaćem hip hopu, neko
ko ovom bujajućem pravcu u domaćim okvirima daje novu dimenziju i preko
potrebnu širinu tako što u svojim stihovima tretira ama baš sve živo što mu
padne na pamet.
Ameri su davno
smislili kovanicu edutainment za fenomene/pojave koje su istovremeno i
zabavne i poučne. Furio Đ se tu ne zaustavlja, već s druge strane Atlantika
preuzima još jedan hip hop pelcer i organski ga presađuje na domaće tlo –
tretirajući sebe ne samo kao stvarnu osobu i emsi personu, već i kao
stripovskog junaka, što već samo po sebi doprinosi “slick” koloritu njegovog
solo prvenca.
Hip hop se i u ovom
slučaju pokazuje kao pogodna platforma da se na nju postavi bilo šta, pod
uslovom da se nešto poseduje. U Đuntinom slučaju, to je nehajno servirana
erudicija i bogata jezička riznica,
vedrina kojom se ispostavlja da je daleko dan kada će neiscrpno vrelo
“ulice/kraja” presušiti i proglasiti kreativni bankrot, pošto stvaralačke
zalihe prelivaju. U toj optici moguće je
zateći prizor Milana Mladenovića i Ace Lukasa u zagrljaju uz zvuke
insomničarskog ritma i bluza i neizostavne salve smeha, indikatora dobrog
raspoloženja. Osim autohtonosti zezatorske poetike, najvažniji adut Lucidnog
poteza je uvek dobrodošla mera kao nagrada za oprez da se ne sklizne u
štrebersko (Marčelo, već pomenuti Cantwait) ili banalno (Bad Copy, pozniji i
takođe već pomenuti Vudu Popaj), zavisno iz kog ugla se gleda.
Đunta je izuzetno
pažljiv krojač reči, sa šnitovima stihova kojim se paraju granice uobrazilje i
legende s jedne, i faktoidnog, poraznog stanja duha s druge strane, čime se
tvori nešto opasno nalik bejovskoj privremenoj autonomnoj zoni. Modeli za izlog
s prvenca su Dođi u moj grad, Ritam i bluz i najzaokruženija 14.
septembar. Kao i svako umetničko delo vredno te titule, i ovaj album baca
na sto pitanja; u slučaju njegovog autora, nedoumica se svodi na dilemu: “pop”
ili “rap”? Za sada još uvek na življem i zdravijem polu domaćeg muzičkog
(mikro)kosmosa, (pr)ocena je da Furio Đunta može još bolje, kojim god pravcem
krenuo. Mevre će pokazati da li je u pitanju dobar tip ili preterana, navijačka
nada. Kao solidna osnova, Lucidan potez daje razloga za optimizam, i po
svom sadržaju i u smislu zaloga za budućnost.
SLKTH: 7/10
No comments:
Post a Comment