17 June 2014

NOW YOU SEE ME

Možda sam prevaren, ali se ne kajem



Iskreno rečeno mislio sam da je Now You See Me autorski prvenac nekog talentovanog indi igrača kome se posrećilo da svoje originalne ideje prvo realizuje u Holivudu. Virenjem iza zavese saznajem da je jedan od pisaca scenarija čovek koji je još davne 1989. napisao Bill and Ted's Excellent Adventures, da je drugi scenarista napisao, između ostalog, i Dirty Dancing: Havana Nights, a da je reditelj filma, Louis Leterrier, iza sebe već ostavio Transporter 2 i Clash of The Titans i još par filmova koje takođe nisam gledao (i recimo da to ni ne nameravam da uradim). I to me ostavlja zbunjenim. Čuda su i dalje moguća u Holivudu.

Now You See Me je "high-concept" akcioni film (možda i akciona komedija) koja pred nas izlazi sa, uslovno rečeno, Ocean's Eleven postavkom, zatrpava nas serijom lasvegaskih šouova i potom završava kao film osvete. Ritam je odličan, neposrednost aktera i njihovih trikova ima svu privlačnost gledanja velikih mađioničara, a tu je i dobro staro navijanje za naše junake koje se odvija bez problema.

Now You See Me ne vredi tretirati kao "verovatan" materijal, jer u njemu je sve neverovatno, počevši od osnovne postavke do sitnih egzekucija. Ali, recimo da je za izvođenje svih njih korišćena uvek ista mehanika trikova- sve što gledamo samo je privid, sve je rezultat vrhunske pripreme i navežbanosti aktera i sve služi tome da nas zavara da ne gledamo negde drugde. Čini mi se da je Holivudu ovakvih filmova nedostajalo. Deluje kao da se neko prihvatio realizacije ovog filma imajući na umu uspešnost (stvarnih?) "high-concepta" poput Nolanovog Inception (i nije se prevario, NYSM je bio blokbaster s obe strane Atlantika), ali čini mi se da je ovo "pametan" pokušaj da se obnovi obrazac akcionih komedija kakve su bile Last Action Hero ili True Lies čija mejnstrim privlačnost ima dovoljno "namazanih" momenata da i kritika i "pametna" publika mogu sebi da nađu mesto u bioskopu tj osnovna postavka je produkt mudrog i ekstremnog filmskog promišljanja.

Četiri "sitna" mađioničara bivaju okupljena od strane misterioznog tipa. Svaki od njih, zahvaljujući dobrom kastingu i laganom šmiranju, dovoljno je harizmatičan da nam se nametne i osvoji neki mini-prostor za sebe. Iako se mađioničarima ne nudi nikakva ponuda, nakon skoka u budućnost, od godinu dana, vidimo da su oni uspešna "mađioničarska četvorka" koja ima svoj šou u  Las Vegasu, a njihov patron je superbogati biznismen. Kada njihov trik pljačkanja banka i zaista opljačka banku, tu počinje da se uključuje i Interpol, i policija i "posrnuli" mađioničar Thaddeus koji sada radi na razotkrivanju trikova za svoj popularni vebšou...

Ostatak filma funkcioniše kako jedan veliki mađioničarski trik sastavljen od nekoliko manjih koji i deo aktera,  baš kao i nas, vodi na ludačku vožnju kroz privid i "zbilju" koja sve vreme ne gubi "feelgood" momenat za koji mi se čini da je najveća vrednost ovog filma.

Sam kraj stiže sa neizbežnim pomalo razočaravajućim otkrićem i ta potreba da se sasvim drugačiji koncept bavljenja karakterisitičnim momentima akcione komedije uveže u nešto staro kako bi sebi usadio izanđali arhetip mi je najslabiji momenat filma. Više bih voleo da je film prasnuo u nešto luđe, možda i emotivno ili dramski nebuloznije, ali da je ispoštovao sam sebe.

Ipak, nema razloga za kajanje. Naprotiv.

SELEKTAH: 8minus/ 10
    

No comments:

Post a Comment