31 August 2014

NAŠI FILMOVI: MARKO KRALJEVIĆ

"Први српски играни, дугометражни интернет филм"


Koliko se sećam, a kako nas je Pajkić učio, film mora da bude minimum 65 minuta dug (ili beše 70) da bi bio dugometražni. Ovaj traje 57. Ali subjektivan osećaj je kao da sam gledao dva spojena "Insajdera".

Prvo, ja bih da pozdravim odluku Filipa Miloševića, reditelja, scenaristu i glavnog glumca, da se samostalno upusti u avanturu pravljenja filma, kao i "nekukajuću" odluku da za distribuciju istog iskoristi "besplatni" Internet.
Mislim da je i on sam već shvatio da nije lako sve uraditi sam.
I da ne treba ja to da mu nabijam na nos.

Marko Kraljević je, pretpostavljam, zamišljen kao satira na "momke sa asfalta" kojima su pune utoke srpstva. I to sa mnogo više simpatija nego što bi očekivali. Iako je radnja filma smeštena u fiktivnu sadašnjost u kojoj su "Turci" i dalje okupatori Srbije, ta stvar nije naročito eksploatisana, sem da opravda kriminalne aktivnosti koje Marko sprovodi spram okupatorske policije (koja neviđeno liči na ovu našu). Formalno, okvir filma čini intervju sa Vanjom Bulićem nalik onim koje je on vodio u "Biserima" (ili kako se posle taj šou već zvao, sa ljudima sa "zanimljivim" biografijama). To ga ne čini naročito "igranim", ali dobro.

Intervju sa Markom ispresecan je "insertima iz Markovog života", intervjuima sa ljudima koji su ga učinili "Kraljevićem" (Musa Kesadžija, recimo, zatim razni jataci), a sve vreme, u povremeno duhovitom parodiranju jedared nepodnošljivih kajrona tokom "Farme" zasuti smo "SMS pitanjima za Marka". I to je otprilike ceo film.

Najveći problem ostvarenja jeste što se insistiralo na improvizaciji, a ne na čvrstom scenariju, pa stvar varira od nepodnošljive do amaterske i vrlo, vrlo retko filmične. Nije mi poznato zašto Milošević sebi nije dao malo više vremena da pripremi stvari, da ih prođe, provežba, ali gledajući samouverenost sa kojom zrači njegov Marko Kraljević, rekao bih da je olako mislio da će sve to ići lako. Sunovrat standarda usledio je ubrzo potom.

Ne verujem da će mnogo ne-prijatelja ovog filma ovde naći pre svega vreme za duže zadržavanje, naročito u ekonomičnom "premotaj dosadno" You Tube formatu, ali kao podstrek mladim autorima da iskoriste kameru na svom ajfonu za nešto pametnije od selfija svoga kurca, Marko Kraljević je zgodan primer da se dosta toga može, kad se hoće, i kad se ne ume.

SELEKTAH: 4minus/ 10

4 comments:

  1. delujes mi kao covek kome se svidja ed sheeran.

    ReplyDelete
  2. Epa, jebes mu mater , taman sam hteo da slikam svoj kurac, tebre......ubi me sad...

    ReplyDelete
  3. evo mene, eto vas, rat kurcima...

    ReplyDelete
  4. Mali Budo - Danilo Beckovic

    Neposlusni - Mina Djukic

    Odbrana i zastita - Bobo Jelcic

    Mamula - Milan Todorovic

    Evo nekoliko interesantnih naslova za ocenjivanje, pravi zadatak za freedoma.

    ReplyDelete