08 September 2014

NOVE SERIJE (PROLEĆE- LETO 2014)

Serije su poređane od onih koje ni za živu glavu ne treba da gledate do onih zbog kojih treba da kunete oči čarne što ne gledaste.


RECKLESS (CBS)
O čemu je: Mislim da su neki advokati. Glumi onaj brat što je bio bad guy u Veronici Mars, ako se ne varam.

Za čega je: Glumi onaj brat što je bio bad guy u Veronici Mars.


GARFUNKEL AND OATES (IFC)
O čemu je: Ukulele dvojac, Riki Lindhome i Kate Micucci, koji već godinama opseda raznorazne serije gostovanjima konačno (?!) dobija svoj šou u kome dejstvuju kao dve devojke kojima fali još jedna frendica i tri frenda da bi imali pristojan nepodnošljiv sitkom.

Za čega je: Sada mi je jasno zašto im je trebalo toliko godina da dobiju svoj sitkom.


BLACK JESUS (Adult Swim)
O čemu je: O crnom Isusu koji u hudu sa ortaćima bleji i propagira ljubav prema bližnjem svom.

Za čega je: Adult Swim programi nastavljaju da za mene bude misterija.


WELCOME TO SWEDEN (NBC)
O čemu je: Brat Amy Pohler (svi to pišu pa i ja, jer je izgleda jedino bitno) igra sveže oženjenog tipa koji za ljubav svoje mlade napušta posao u Njujorku i odlazi da živi u Švedsku.

Za čega je: Američki humor u Evropi, barem na primeru pilota, još jednom je pokazao da su obe strane najvoljnije da se smeju najpohabanijim klišeima u vezi sa ovim drugim.


BOJACK HORSEMAN (Netflix)
O čemu je: Animirani "sitkom" o konju koji nakon uspešnog sitkoma koji je išao tokom devedesetih ne može da pronađe ni novi posao, ni novi smisao. Will Arnett mu "pozajmljuje" glas.

Za čega je: Ima par scena bistijalnosti (a ne znam ni da li bi u to spadalo i konj-mačka seks) i jedna scena u kojoj konj povraća. Animirani papir Netflixa sada trpi sve što je odjebano na MTV-iju. Devedesetih.


MANHATTAN (WGN America)
O čemu je: O pravljenju prve američke nuklearne bombe. Pratimo živote naučnika i njihovih porodica, podeljenih u dva tima, koji se takmiče ko će prvi da stvori bombu, u jednom kampu na granici sa Meksikom, skrivenom duboko od svih mogućih očiju.

Za čega je: Bogato budžetiran History Channel sadržaj sa dramom koju su, nažalost, također pisali kopirajteri sa istog kanala.





THE KNICK (Cinemax)
O čemu je: Na početku XX veka pratimo kako jedan doktor (igra ga Clive Owen) sa svojim timom pomera granice medicine. Soderbergh je ko-autor i reditelj prve epizode (a kažu i svih ostalih).

Za čega je: Bogato budžetiran History Channel sadržaj sa dramom koju su, nažalost, također pisali kopirajteri sa istog kanala. U prvoj epizodi je pažnja sa toga da se bejzikli radi o E.R-u od pre 100 godina skrenuta time što su insertovani rasni problemi.


CROSSBONES (NBC)
O čemu je: John Malkovich igra zlog piratskog mastermajnda Crnobradog.

Za čega je: Nažalost, serija nije smeštena u švedski zatvor i ne bavi se kreatorima Pirate Bay-a, već na predvidljiv i već viđen način tavori u XVIII veku.


MURDER IN THE FIRST (TNT)
O čemu je: Detektivska serija, jedan slučaj, autor Steven Bochco koji je svetu već dao L.A. Law, Hill Street Blues i Doogie Howsera.

Za čega je: Detektivska serija, jedan slučaj, nije čak ni True Detective.


OUTLANDER (Starz)
O čemu je: O medicinskoj sestri koja iz posleratne Britanije voljom nekog stounhendžastog kamenja počinje da putuje kroz vreme. I leči ljude.

Za čega je: Pilot, s rediteljske strane, izgleda kao da je kreiran 1986., a scenario kao da se u sto godina nakon njegovog nastanka na televiziji nije desilo ama baš ništa. Negde sam pročitao da Starz ima ozbiljne ambicije da se ovom serijom približi HBO-u.


TYRANT (FX)
O čemu je: O vladajućoj porodici neke arapske zemlje nalik onima koje Vučić voli da posećuje. Jedan brat je sociopata koga je otac postavio za naslednika, a drugi brat je sociopata za koga je otac prekasno shvatio da je trebalo da ga postavi za naslednika.

Za čega je: S obzirom da se radi o autorskom čedu koji nam je dao odlični Hatufilm i njegovu sve nepodnošljiviju američku varijantu, Homeland, očekivao sam da će ovo biti ubitačno "svoj na svome" razbucavanje sveta o kome malo znamo i koji je još manje ekranizovan. Dobio sam Dallas na Bliskom istoku.


EXTANT (CBS)
O čemu je: Halle Berry igra astronauticu koja po povratku sa 13 meseci duge samostalne turneje po kosmosu saznaje da je trudna. I potom upada u lošu epizodu X-Files.

Za čega je: Bojim se ni za šta. CBS-ijeva namera da što pre izemituje preostale epizode kanda ide u prilog tome da se ne treba nadati drugoj sezoni.


FINDING CARTER (MTV)
O čemu je: Kathryn Prescott koju pamtimo kao mišastu lezbejčicu iz Skins igra Carter Stevens koja u svojoj 16. godini saznaje da ju je žena za koju je verovala da je njena majka i najbolja drugarica, zapravo otela kad je imala tri godine.

Za čega je: Ideja da se otetoj osobi nimalo ne mili da se vrati matičnoj porodici je odlična, ali nisam siguran da može da gura seriju, i da upravo zbog toga već nakon par epizoda počinje da tavori u klasičnim "MTV" sadržajima namenjenim tinejdžerima. Ali vredan pokušaj koškanja sa ABC Family koji na ovom terenu i dalje jebe kevu.


THE LAST SHIP (TNT)
O čemu je: Izbio je virus u svetu koji je pobio već 85% populacije. Jedini lek nalazi se na američkom vojnom brodu koji traži "mirnu luku". Michael Bay je egzekjutovao.

Za čega je: Rhona Mitra igra "thee" naučnicu. A ima i dosta američkog patriotizma.


PEOPLE JUST DO NOTHING (BBC THREE)
O čemu je: Još jedan engleski fejkumentari. Ovaj put o osnivačima piratske stanice Kurrupt FM u Brentfordu. Koji su zapravo luzeri.

Za čega je: Ne za one koji su gledali The Office, Extras i otprilike 34753 njihove kopije koje su usledile narednih godina.


PARTNERS (FX)
O čemu je: Kelsey Grammer i Martin Lawrence igraju advokate koji osnivaju zajedničku firmu da bi prevazišli različite probleme- prvi činjenicu da ga niko ne želi, drugi da je previše mekušast.



Za čega je: Kelsey je OK, Martin se baš i nije snašao. Ostaje pitanje šta će FX jedan ovoliko starodmodno zamišljen i realizovan sitkom.


THE MELTDOWN WITH JONAH AND KUMAIL (Comedy Central)
O čemu je: Jonah and Kumail (Silicon Valley) hostuju stand-up veče u jednoj prodavnici stripova (u Eleju?)

Za čega je: Za sve koji vole dobru i apsurdnu i nejasnu i neduhovitu i very indie šalu.


DOMINION (SYFY)
O čemu je: U dalekoj budućnosti anđeli su se "povampirili" i zaratili sa ljudima. Arhanđeo Michael je stao na stranu ljudi, i sad zajedno sa njima živi u ostacima Las Vegasa u nekoj vrsti utvrđenog grada. Njegov brat, Gabriel, želi da im dođe glave. A postoji i "izabrani" koji treba da spasi svet.

Za čega je: Isprva sam mislio da će SYFY da nam isporuči provokativnije štivo (a la Battlestar Galactica), ali sapunasta dramaturgija sa previše CW tinejdžerisanja učinila je stvar negledljivom.


THE LOTTERY (Lifetime)
O čemu je: Od autora koji nam je već dao Children Of Men potiče ovaj self-remake o bliskoj budućnosti u kojoj su prestala da se začinju i rađaju deca. Sve dok jednoj američkoj naučnici ne pođe za rukom da oplodi 100 jajnih ćelija. Odlučeno je da se putem lutrije odluči kojih će 100 žena izneti te trudnoće.

Za čega je: Pilot je kao epizoda X-Files, a kanal mi nimalo ne uliva poverenje da ćemo se ovde baviti uzrocima nebudućnosti, a ne porodiljskim mukama sto majki.






SATSIFACTION (USA)
O čemu je: Uspešan finansijski berzant ima krizu srednjih godina koja ga dovodi do spoznaje da ga žena vara, ali i do bavljenja high-class muškom prostitucijom. U isto vreme i njegova žena i njegova ćerka odlučuju da urade nešto sa svojim životima.

Za čega je: Da nisam gledao Hung lakše bih podneo sapunicu koja krene da se diže već od druge epizode.


FAKING IT (MTV)
O čemu je: Dve srednjoškolke u želji da postanu popularne lažiraju svoju gej vezu. S tim što jedna od njih shvata da bi to zapravo volela.

Za čega je: Još jedan atak na ABC Family i njihovu perverznu otvorenost da u neobičnim premisama potraže iskren tinejdž sadržaj. I prilično zabavno.


THE STRAIN (FX)
O čemu je: Vampirsko čudovište inicira u Njujorku "epidemiju" vampirskih čudovišta. Preživeli logoraš i epidemiolog udružuju snage u borbi protiv "zaraze". Guillermo del Toro producirao po svom romanu, mislim.

Za čega je:  I dalje sam zainteresovan kako će vampirska tempatika biti tretirana u ovom "World of Z" kontekstu, iako serija prečesto šlajfuje u patetičnim ili neinspirativnim epizodama.


SIBLINGS (BBC THREE)
O čemu je: On je jedan od onih (ne)odraslih bolida. Ona je njegova sestra. On ne radi ništa, ona će uskoro morati, jer joj je na poslu došla nova šefica.

Za čega je: Za početak ne radi se o "fejkumentariju". Humor u pilotu je voljan da se sprda sa svim stvarima, a brat i sestra imaju obećavajaću hemiju.


INTRUDERS (BBC America)
O čemu je: O novom starom poslu Grega Morgana koji je radio na X-Files. Ovaj put (a to pilot ne otkriva, već bilo koji tekst na koji ćete naći o ovoj seriji) lažni agenti FBI ubijaju (naizgled?) nevine ljude, a drugi nevini ljudi počinju čudno da se ponašaju kada im ti lažni agenti pokažu nekakav talisman i daju vizit kartu sa brojem 9 (ili 6) na njoj.

Za čega je: Vrlo moderno kadrirano, iako materijal smrducka na klasičnu eks-fajl proceduru. Nekoliko paralelnih priča vodi nas na par misterioznih koloseka, a mala nadrkana tinejdžerka preti da bude glavni bedes. Meni i Žozefini za sada više nego dosta.



MARRIED (FX)
O čemu je: Njih dvoje su u braku već više od deset godina. Apatow je o tome snimio genijalan film, a čini se i da serija na sličnu temu ima smisla.

Za čega je: Nat Faxon i Judy Greer su odlični i odlični zajedno. Serija očigledno ne želi da se stidi ničega što će prikazati. Epizodni prijatelji su odlični. Hung bi mogao da bude dobar reper za atmosferu i samosatiričnost.


THE LEFTOVERS (HBO)
O čemu je: U jednom danu dva posto svetskog stanovništa iz neobjašnjivih razloga je nestalo. Mi pratimo kako se sa tim događajem nose stanovnici jednog malog američkog mesta.

Za čega je: Pilot mi je kao što tvitovah bio jedan od najboljih pilota koje sam gledao poslednjih godina. Nijedna od narednih epizoda nije mu bila ni prineti, ali sada sam se već udomio u atmosferi koja kombinuje tvinpiksične/eksfajlične događaje sa prostom činjenicom da bismo bili podjednako sjebani i da tih 2% nisu nestali. Nadam se da će HBO imati strpljenja. Ovo je TV roman kao i Mad Men.


YOU'RE THE WORST (FX)
O čemu je: I on i ona su od one vrste ljudi koja drugim ljudima nije naročito simpatična, jer deluju arogantno, predirektno i bezobrazno. A onda se smuvaju.

Za čega je: Lepo je videti da oni koji obično završavaju kao epizodni frikšou u mejnstrim sitkomima sada imaju svoj šou. I da se lepo snalaze u njemu. I da je ljubav zaista slepa.


HALT AND CATCH FIRE (AMC)
O čemu je: O pravljenju portabl PC kompjutera sredinom osamdesetih. Pratimo kako jedan softver inžinjer, jedan hardver inžinjer (i njegova žena), jedan trgovac i jedna kompanija učestvuju u tome.

Za čega je: S obzirom o čemu je i s obzirom da dolazi iz (izvikano) najštedljivije TV produkcije kada je u pitanju razvijanje priče, Halt And Catch Fire je dosta toga ispričao, uradio je to na načine duhovite, trilerozne, napete i vrlo dovitljive. I to uprkos prečestoj upotrebi formule "sad će on/ ona nešto da smisli" i to će da spase stvar.


LAST WEEK TONIGHT WITH JOHN OLIVER (HBO)
O čemu je: John Oliver koji je predugo nadničio kod Jona Stewarta konačno je dobio svoj političko-satirčni šou u kome se bavi "događajima u nedelji za nama", obično sa jednom centralnom temom i par kraćih na početku i na kraju.

Za čega je: John Oliver i njegov tim pisaca to radi veoma veoma duhovito. On je vrlo zahvalan i harizmatičan voditelj (po meni bolji i od Colberta i od Stewarta) i u odnosu na njega njih dvojica deluju kao comedy mejnstrim koji nema muda da se sprda sa stvarima onako kako oni zaslužuju. Na ruku mu ide i to što i američke i svetske teme pretvara u štivo svima razumljivo i interesantno.


SENSITIVE SKIN (HBO Canada)
O čemu je: U pitanju je rimejk BBC-ijeve serije koji je emitovan tokom 12 epizoda sredinom prethodne dekade (nisam gledao, ne mogu da poredim  i da, postoji mogućnost, da mi se baš zato ovaj rimejk ovoliko dopao). U fokusu naše priče je par na pragu pete dekade svojih života koji se iz predgrađa seli u urbaniji deo Toronta, u nadi da će preseljenje restartovati i njihove živote (i karijere) na zanimljiv način. Nju igra fenomenalna Kim Cattrall, a njega Don McKellar.

Za čega je: Slično kao i kada je bilo u pitanju kvalifikovanje serije Trip (to Italy), dozvoljavam da se i u slučaju visokopozicioniranja ove serije zapravo radi o krizi mojih mladih srednjih godina. Ali ovi ljudi i imaštine i nemaštine njihovih duša su mi veoma bliske. Uz sve to Sensitive Skin je veoma pametno tj elokventno pisan. Replike su pažljivo odmerene i krojene, što za polusatni format u kome zaplet nije najbitnija stvar zaista efektno služi kao stvar u kojoj neplanirano (i u odnosu na ostale serije, retko) možete da uživate. Kim je čudesna kao eks-modelsica koja ima problem da skapira zbog čega je njen život "nah". Ili nije.



3 comments:

  1. hvala slobodane!!!!!!!!!!!
    outlander mi je dobar, sta fali...

    ReplyDelete
  2. Male ispravke:
    Soderbergh rezira celu 1.sezonu The Knicka(a bogumi i drugu).
    Extant ne ide na NBC-u no na CBS-u.
    Reci da je Oliver bolji od Colberta je isto kao reci da je Ceca bolja od Morrisseyja ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala na korisnima. ispravio.
      a ovo za ušketa i sir olivera je bila šala, jel da? pošto ima smajli.

      Delete