03 July 2014

RAID 2

Mnogo šibanja ni oko čega. Stvarno mnogo šibanja


Naravno da mi se prvi Raid dopao!

Naravno da će se drugi Raid dopasti većini kojoj se prvi Raid dopao i koji nemaju ništa protiv born-ultimatizacije "martial arts" prospekta (oprostite mi i ako ovoj reči nije ovde mesto, dopalo mi se).
Ali, začudo meni nije, iako sam očekivao i oduševljeno navijao za tu opciju.

Priča je tanka i već su je i lošiji od Kitanoa ispričali- policajac ubačen u kriminalnu organizaciju i prethodno na foru sprijateljen sa nekim od ključnih članova (šefov sin) pokušava da je raskrinka i da u tom procesu otkrije ko se s "njegove strane", od policije, druži s krimosima. Samo što ovo nije film o tome. Ovo je film o "iskodeksiranom" ocu i "preambicioznom" sinu bez kodeksa, i nekakvom "trećem" mafijašiću koji takve karaktere koristi za svoje ciljeve. A policajac (dobri stari Rama) se tu zatekao da mahom (vrlo bukvalno!) bije tuđe bitke. Samo što ovaj film nije ni o tome. Ovo je film o tome kako je Rama, opet sam, pobedio sve. I smorio se na kraju. Samo što ovaj film nije ni o tome, jer Rama se pojavljuje samo kad se svi ostali sklone.

I tu ste negde makar naslutili moj problem sa poptunim odsustvom ikakvog "višeg" koncepta, a naročito u odnosu na ikonografičnost prvog filma. Neko je jednostavno mislio, ako se Rama u prvom filmu kreće naviše, neka sada radi to isto samo u desno.

Ali, daleko mi je više vremena oduzimalo razmišljanje na sledeće teme:

Zašto Raid 2 nema nekakav sistem logike koji bi prikazano ludilo držao na okupu?

Zašto nikada dvojica ne napadnu jednog, nego uvek jedan po jedan, iako je često preočigledno da se takav metod ne isplati?

Zašto Rama nekad prebije nekog nikogovića za sedam sekundi, a nekad ga bije sve dok je reditelju potrebno da se automobil kreće?

Zašto bande ratuju čekićima i štapovima ako imaju uzije i sačmare?

Zašto Ramu nekada boli jedna rana, a nekada ga ne boli ni stotinu odjednom?

Zašto je tako lako stići do šefa mafije, a pre toga nam se prikazuje da je on jedan sumnjičav tip koji čak i osobu koja mu je u zatvoru spasila i čuvala sina skida do gola da vidi da li je ozvučen?

Zašto Rama ratuje sam?

Zašto Ramina žena kad je on pozove nakon skoro tri godine odsustva zvuči kao da ju je pozvao ma ni tri dana kasnije? Odakle toliko razumevanje? Ko ima toliko razumevanja? I pribranosti?

Zašto je najnegativniji negativac ćopav i ima štap? Mislim, er on stilizovan, a drugi nisu? Ili su i drugi stilizovani, a otac i sin nisu?

Šta je Rama na kraju krenuo da uradi i zašto to nije uradio?

Zbog svega toga.

SELEKTAH: 5minus/ 10

3 comments:

  1. zasto je posle svega freedom dao rami 5minus!?

    ReplyDelete
  2. Anonymous drugi04 July, 2014 02:39

    i zašto kori udovički ipak ne gostuje u narednom izdanju moći veštica?

    ReplyDelete
  3. Anonymous drugi04 July, 2014 02:41

    glamu ramo druže moj...

    ReplyDelete