Jovanka Ole!Ole!Oleanka
Možda ja živim u Srbiji, pa ne znam i ne razumem. Ali, odakle odjednom ove silne priče o potrebi za (novim?) feminizmom u (najšire shvaćeno) pop muzici. Odakle odjednom provala mišljenja da žena koja pokazuje sise i dupeta (i zarađuje milione dolara tako) to radi zato što mora, a ne sme da voli to da radi. Gleda li iko koja demografija kupuje ta silna dupeta i sise?! Mahom, tinejdžerke. Oduvek je tako bilo. "Momci", mahom, vole svoje, neoprane, neobrijane i "koji se bave samo muzikom". I odakle sada odjednom da je veći feminizam da kriješ sise i dupe, a pokazuješ pamet, nego da to ne radiš i "praviš se pametna"? Da li iko među vama misli da su Miley, Beyonce, Nicki, Jennifer itditditd stvarno ugrožene, a njihove pozicije isprojektovane i izsupervizovane od strane zapravo "moćnih" muškarca. Ili je aktuelna popularizacija "trans osoba" skrenula pažnju na to da lepota svake žene "u srcu spava, a ne u telu i ne u kosi".
I odakle sada odjednom Grimes kao promoterka svega toga?
Meni sve to nebitno.
Pop muzika je od početka pružala istu nefer šansu i muškarcima, i ženama, i pederima, i lezbejkama, i deci, i tinejdžerima, i trans osobama. A talenat i sreća su pre ili kasnije dolazili po svoje.
Grimes pratim od početka (sigurno neko od vas ima i plejlist fabuloznog tokšoua Moć veštica da o tome posvedoči). Njena dva albuma, Halfaxa i Geidi Primes (oba iz 2010.), su mi prijala svojim DIY pristupom elektronskom zvuku i estetici, miksovanjem 4AD elektro-erotike sa eksperimentalnim tradicijama Throbbing Gristle. Grimes je bila daleko anonimnija, ali potpuno prisutna u svojoj muzici. Tada su još The Knife bili (radio) aktivni, pa je mlađahnu Kanađanku bilo lako nadovezati i naći joj prosperitetno mesto.
Sad je vreme da kažem da je mene tuki boleo i za socijalni angažman (femino aspekte istog) i kod The Knife (valjda ima i o tome ovde).
O ulozi Planningtorock u ženskoj (r)evoluciji da i ne govorim.
Onda je došao Visions. Pop je postao nešto konvencionalniji (bolje čitajte to kao- mogao je da parira "švedskom"). Pitchfork je proglasio Oblivion za "trek godine", iako je Genesis (meni daleko) bolja. U međuvremenu Solange je počela da očijuka sa of Montreal i Blood Orange, koji je potom počeo i da piše pesme za nju, i Sky Ferreiru, i Carly Rae Jepsen... Kanye je postao prijatelj sa Bon Iverom. I sama Grimes se okušala u pisanju pesme (navodno) za Rihannu (i te pesme, Go, nema na ovom albumu). Mejnstrim je počeo modno da se češe sa marginom, u najozbiljnijem zanosu još od kada se Madonna pozivala na drugovanje sa Keithom Haringom.
Internet je lakom dostupnošću stvari učinio da danas svaka i svačija pesmica može da bude hit. Više nam ne treba mašinerija industrije i MTV-ija da nam nešto izbode oči i uši.
I mnogi danas popularni umetnici su (još više) shvatili važnost vizuelnog za uspeh zvučnog. Među njima i Grimes. Pevačica, umetnica, manekenka, modna zvezda. Pogledajte spotove, omote, fotografije, nastupe.
Komplet.
Indie Gwen Stefani, takoreći.
A sad je stigao i njen drugi album za 4AD, etiketu koja uvek voli da verifikuje da su njeni muzičari pre svega umetnici. I Pitchfork je zalegao da nam objasni da se radi o prototipu modernog popa koga modernim, pre svega, čini to što nije glup, već, naprotiv, "misleći".
Kao što rekoh, stvar koja me ne zanima. Ja i kod M.I.A. glumim da me zanima o čemu ona peva.
Jedina stvar koja na Art Angels fali je Grimes. Na omotu imamo rimejk čitave estetike voljenog, ali malo slušanog škotskog sastava bis! A na albumu su: Peaches (stav), Robyn (u Flesh Without Blood, Pin, Realiti), M.I.A. (Scream, Venus Fly), Cyndi Lauper (uzor), Wilson Phillips (Life In The Vivid Dream), Tiffany (Easily), Crystal Castles (Kill V. Maim), Rita Mitsuko (Artangels), Sleigh Bells (Kill V. Maim), Bangles (California), Annie (Belly Of the Beat, World Princess Pt.2, Butterfly), i Dust Brothers avanturizam u pogledu igranja sa semplovima i zvukovima. Grimes se poput junakinje iz X-Mena (eto, feminističkog paradoska), Chameleona, pažljivo pretvara u svakog od njih po potrebi i tek ako se pažljivo zagledate/ zaslušate primetićete je.
Ono što je nesporno jeste da je Grimes uspela da upakuje hiljadu idejica u pitke pop pesme i da će u adekvatnim okolnostima (traži sunca) dosta njih uspeti da pomeri guze od mesta A do mesta B, a možda i da ih zapita da li su tange zapravo samo bič muške modne industrije. Ali, ono čega na Art Angels nema, a na prva dva albuma Grimes je svakako bilo, jeste strast, individualnost, ženstvenost (pa makar i dlakava) i, možda nekima kao meni najvažnije od svega, daleko beskompromisniji stav.
SELEKTAH: 5minus/ 10
Možda ja živim u Srbiji, pa ne znam i ne razumem. Ali, odakle odjednom ove silne priče o potrebi za (novim?) feminizmom u (najšire shvaćeno) pop muzici. Odakle odjednom provala mišljenja da žena koja pokazuje sise i dupeta (i zarađuje milione dolara tako) to radi zato što mora, a ne sme da voli to da radi. Gleda li iko koja demografija kupuje ta silna dupeta i sise?! Mahom, tinejdžerke. Oduvek je tako bilo. "Momci", mahom, vole svoje, neoprane, neobrijane i "koji se bave samo muzikom". I odakle sada odjednom da je veći feminizam da kriješ sise i dupe, a pokazuješ pamet, nego da to ne radiš i "praviš se pametna"? Da li iko među vama misli da su Miley, Beyonce, Nicki, Jennifer itditditd stvarno ugrožene, a njihove pozicije isprojektovane i izsupervizovane od strane zapravo "moćnih" muškarca. Ili je aktuelna popularizacija "trans osoba" skrenula pažnju na to da lepota svake žene "u srcu spava, a ne u telu i ne u kosi".
I odakle sada odjednom Grimes kao promoterka svega toga?
Meni sve to nebitno.
Pop muzika je od početka pružala istu nefer šansu i muškarcima, i ženama, i pederima, i lezbejkama, i deci, i tinejdžerima, i trans osobama. A talenat i sreća su pre ili kasnije dolazili po svoje.
Grimes pratim od početka (sigurno neko od vas ima i plejlist fabuloznog tokšoua Moć veštica da o tome posvedoči). Njena dva albuma, Halfaxa i Geidi Primes (oba iz 2010.), su mi prijala svojim DIY pristupom elektronskom zvuku i estetici, miksovanjem 4AD elektro-erotike sa eksperimentalnim tradicijama Throbbing Gristle. Grimes je bila daleko anonimnija, ali potpuno prisutna u svojoj muzici. Tada su još The Knife bili (radio) aktivni, pa je mlađahnu Kanađanku bilo lako nadovezati i naći joj prosperitetno mesto.
Sad je vreme da kažem da je mene tuki boleo i za socijalni angažman (femino aspekte istog) i kod The Knife (valjda ima i o tome ovde).
O ulozi Planningtorock u ženskoj (r)evoluciji da i ne govorim.
Onda je došao Visions. Pop je postao nešto konvencionalniji (bolje čitajte to kao- mogao je da parira "švedskom"). Pitchfork je proglasio Oblivion za "trek godine", iako je Genesis (meni daleko) bolja. U međuvremenu Solange je počela da očijuka sa of Montreal i Blood Orange, koji je potom počeo i da piše pesme za nju, i Sky Ferreiru, i Carly Rae Jepsen... Kanye je postao prijatelj sa Bon Iverom. I sama Grimes se okušala u pisanju pesme (navodno) za Rihannu (i te pesme, Go, nema na ovom albumu). Mejnstrim je počeo modno da se češe sa marginom, u najozbiljnijem zanosu još od kada se Madonna pozivala na drugovanje sa Keithom Haringom.
Internet je lakom dostupnošću stvari učinio da danas svaka i svačija pesmica može da bude hit. Više nam ne treba mašinerija industrije i MTV-ija da nam nešto izbode oči i uši.
I mnogi danas popularni umetnici su (još više) shvatili važnost vizuelnog za uspeh zvučnog. Među njima i Grimes. Pevačica, umetnica, manekenka, modna zvezda. Pogledajte spotove, omote, fotografije, nastupe.
Komplet.
Indie Gwen Stefani, takoreći.
A sad je stigao i njen drugi album za 4AD, etiketu koja uvek voli da verifikuje da su njeni muzičari pre svega umetnici. I Pitchfork je zalegao da nam objasni da se radi o prototipu modernog popa koga modernim, pre svega, čini to što nije glup, već, naprotiv, "misleći".
Kao što rekoh, stvar koja me ne zanima. Ja i kod M.I.A. glumim da me zanima o čemu ona peva.
Jedina stvar koja na Art Angels fali je Grimes. Na omotu imamo rimejk čitave estetike voljenog, ali malo slušanog škotskog sastava bis! A na albumu su: Peaches (stav), Robyn (u Flesh Without Blood, Pin, Realiti), M.I.A. (Scream, Venus Fly), Cyndi Lauper (uzor), Wilson Phillips (Life In The Vivid Dream), Tiffany (Easily), Crystal Castles (Kill V. Maim), Rita Mitsuko (Artangels), Sleigh Bells (Kill V. Maim), Bangles (California), Annie (Belly Of the Beat, World Princess Pt.2, Butterfly), i Dust Brothers avanturizam u pogledu igranja sa semplovima i zvukovima. Grimes se poput junakinje iz X-Mena (eto, feminističkog paradoska), Chameleona, pažljivo pretvara u svakog od njih po potrebi i tek ako se pažljivo zagledate/ zaslušate primetićete je.
Ono što je nesporno jeste da je Grimes uspela da upakuje hiljadu idejica u pitke pop pesme i da će u adekvatnim okolnostima (traži sunca) dosta njih uspeti da pomeri guze od mesta A do mesta B, a možda i da ih zapita da li su tange zapravo samo bič muške modne industrije. Ali, ono čega na Art Angels nema, a na prva dva albuma Grimes je svakako bilo, jeste strast, individualnost, ženstvenost (pa makar i dlakava) i, možda nekima kao meni najvažnije od svega, daleko beskompromisniji stav.
SELEKTAH: 5minus/ 10
Ove godine su te generalno vise razocaravali nego radovali tvoji voljeni.
ReplyDeleteNe slažem se sa pitanjem. Iz uvodnog pasusa. Jer i na srpskom i na inozemnom tržištu je trenutno dominantnija percepcija mimi mercedez ili lade del rej sprema sopstvenoj seksualnosti. I iz te pozicije se mnogo više i češće morališe i prokazuje. U pravcu ovih što se (samo) prave pametne. Previše uticaja tarzanije i tegle ima. U tvojim skorijim radovima. Još ti fali darko delić za fatalni triling. Pa da se ozbiljno razilazimo.
ReplyDeletepretpostavljam da je ovo za lanu tajpo.
Deletešto se ostalog tiče, mačkice, ja vidim da bi ti da se praviš pametan, ali si sa navedenim primerima (oba) dao vetar mom stavu- da sise i dupe imaju pravo da budu pametne. žene. osobe. kao i da, paradoksalno, upravo njihova pozicija i stav započinje interesantnu diskusiju, a ne suvoparni PC feminizam grimes(ove) i pre-portlandijki.
morao sam da guglujem šta je to darko delić. što se tegle tiče, odatle će barem četiri petra lukovića za par godina da nam/ vam hebu kevu. ali nije njihov problem što ti nemaš smisla za humor. i smisla za feminizam.
Ja se uopšte nisam vrednosno određivao prema feminizmu. Niti pojavnim mu oblicima. Većma mi je smešno da sebi na startu ukopavaš ekskluzivnu poziciju koja uopšte nije (više) ekskluzivna. To se valjda dovoljno jasno čita. Konceptualno pišem iako.
DeleteSisad i dupad imaju pravo da budu pametne. Pravo koje svako koristi po svom ukusu. I to je rezultat. Zapravo ne otvara nikakvu diskusiju. Osim one pasivno društvene - ko je više zaslužan za to njihovo pravo. One ili klasična fem. škola - isfrustrirane daske. Ili oba ravnopravno. Megjutoa, mejnstrim je da se danas mnogo više kenja po ovim drugim. Dakle. Pametne imaju obavezu da budu sisad i dupad. Inače su manje vredne. I to ne mislim fizički.
Ako je tegla humor. H-umor je pegla. Pegla u tegli. Ustajala.
izvinjavam se ako sam nevaspitan. nije mi bila namera.
Deletenisam siguran da baš najbolje razumem sve što mi govoriš. možda je to do mog nepouzdanog znanja.
nikad nisam rekao da pametne moraju da imaju sise i dupe, već da sise i dupe ne odriču pamet. kao ni da je njihovo odsustvo ne podrazumeva.
ne znam što mi je startna pozicija ekskluzivna. meni izgleda kao zdrav razum.
mislim da nije drugarski da ovako i ovde vodimo diskusiju o telgi. svako ima pravo na svoje mišljenje.
Mislim da ćemo se saglasiti da ja imam smisao za humor, i s te aksiomatske pozicije tvrdim da ga u Tegli maltene nema; laskaš im imenjakom Lukovićem, mada i on kaska za ranijim sobom.
ReplyDeleteGrajms sam mislio da ni ne skinem, ali zahvaljujući tebi, moja verna.. Lakim notama & Heli čeriju - koje sam za tobom pročitao - dopustio sam da me zavede nekoliko puta, i izgleda će nastaviti.
Na stranu sisad i dupad, ali trenutacna lista 4AD bendova je pravo prokislo govno u (pominjanoj) tegli. (Ariel Pink, Beirut, Bon Iver, Daughter, Grimes, Purity Ring, Sohn...) Menjao bih svu sisad i dupad ovog sveta i feminizam i pederizam i transseksualizam i panseksualizam i aseksualizam za nekadasnji katalog 4AD-a koji je pocinjao Bauhausom a zavrsavao se X-Mal Deutschland-om...
ReplyDeletesvako bi menjao starost za mladost
DeleteX-Mal Deutschland <3 /mada, pošto svakog zanima, trenutno ipak slušam fakin Grimes' crimes/
ReplyDelete