Tezga. Tetka. Tezga. Tetka. Tezga. Tetka. Tezga...
Sa bolom u srcu moram da vam priznam da nisam čitao roman Thomasa Hardy-ja po kome je snimljen ovaj film, niti gledao prvu ekranizaciju istog (iz 1967) Johna Schlesingera.
Tako da će poređenja izostati.
Znam, koji tuki ja vama uopšte služim?...
Far From The Madding Crowd je, praktično, jedan od dva ovogodišnja filma Thomasa Vinterberga, čoveka koji je svojevremeno bio perjanica Dogma pokreta, a onda je snimio It's All About Love. A sada i ovaj film.
U njemu, vazda ljupka, Carey Mulligan, igra farmerku Bathshebu koja potkraj XIX veka negde u Engleskoj pokušava da zadrži pribranost i nezavisnost, izložena trojici udvarača. Prvog igra Matthias Schoenaerts, koji potom postaje i menadžer njenog imanja. Drugog igra Martin Sheen, i to je bogati gazda od susednog imanja, koji zaintrigiran njenom, iz šale poslatom, čestitkom za Dan zaljubljenih, lagano počinje da gubi glavu za njom. Treći je Tom Sturridge, koji igra vojnika koji je smuvao Bathshebu tako što joj je u isto vreme gurno jezik u usta i ruku među noge.
Čime je ljupka Bathsheba zainteresovala tolike muškarce, sem sedmom foto-kopijom neukrotivosti Scarlett O'Hare, ostaje mala tajna (za mene, vas...).
Far From The Madding Crowd je najobičnija kostimirana ljubavna drama, za tetke neizvedene u poslastičarnicu, nego u bioskop. Jednu ženu vole tri čoveka i ona na teži način shvati gde joj je sve to vreme bio onaj pravi.
U koliko vikend romana ste to čitali? (Ne pitam vas, već tetke)
Vinterbergovo ostvarenje, pored evidentnog tezgarenja, čak deluje i poprilično reakcionarno. Jer jednu ženu prikazuje kao nemoćnu i zavisnu od muškaraca, uprkos trudu. Da, jasno mi je da se Vinterberg bavi romanom iz XIX veka u kome je tako nešto možda bilo normalno, ali onda mora da opravda tako strogo pridržavanje "prošlosti". Eventualno priznanje kako se želelo napraviti jednu rasnu ljubavnu melodramu ne pije vodu, jer ovakvih ima na pretek. S druge strane, tužno je da jedan pametan momak ovako udovoljava potrebama svoga srca. Ili novčanika.
SELEKTAH: 2plus/ 10
Sa bolom u srcu moram da vam priznam da nisam čitao roman Thomasa Hardy-ja po kome je snimljen ovaj film, niti gledao prvu ekranizaciju istog (iz 1967) Johna Schlesingera.
Tako da će poređenja izostati.
Znam, koji tuki ja vama uopšte služim?...
Far From The Madding Crowd je, praktično, jedan od dva ovogodišnja filma Thomasa Vinterberga, čoveka koji je svojevremeno bio perjanica Dogma pokreta, a onda je snimio It's All About Love. A sada i ovaj film.
U njemu, vazda ljupka, Carey Mulligan, igra farmerku Bathshebu koja potkraj XIX veka negde u Engleskoj pokušava da zadrži pribranost i nezavisnost, izložena trojici udvarača. Prvog igra Matthias Schoenaerts, koji potom postaje i menadžer njenog imanja. Drugog igra Martin Sheen, i to je bogati gazda od susednog imanja, koji zaintrigiran njenom, iz šale poslatom, čestitkom za Dan zaljubljenih, lagano počinje da gubi glavu za njom. Treći je Tom Sturridge, koji igra vojnika koji je smuvao Bathshebu tako što joj je u isto vreme gurno jezik u usta i ruku među noge.
Čime je ljupka Bathsheba zainteresovala tolike muškarce, sem sedmom foto-kopijom neukrotivosti Scarlett O'Hare, ostaje mala tajna (za mene, vas...).
Far From The Madding Crowd je najobičnija kostimirana ljubavna drama, za tetke neizvedene u poslastičarnicu, nego u bioskop. Jednu ženu vole tri čoveka i ona na teži način shvati gde joj je sve to vreme bio onaj pravi.
U koliko vikend romana ste to čitali? (Ne pitam vas, već tetke)
Vinterbergovo ostvarenje, pored evidentnog tezgarenja, čak deluje i poprilično reakcionarno. Jer jednu ženu prikazuje kao nemoćnu i zavisnu od muškaraca, uprkos trudu. Da, jasno mi je da se Vinterberg bavi romanom iz XIX veka u kome je tako nešto možda bilo normalno, ali onda mora da opravda tako strogo pridržavanje "prošlosti". Eventualno priznanje kako se želelo napraviti jednu rasnu ljubavnu melodramu ne pije vodu, jer ovakvih ima na pretek. S druge strane, tužno je da jedan pametan momak ovako udovoljava potrebama svoga srca. Ili novčanika.
SELEKTAH: 2plus/ 10
No comments:
Post a Comment